2109
زرشک چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

زرشک چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

1402/01/28 بازدید3143

آن‌ها حاوی چندین ترکیب مفید هستند به ویژه بربرین که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و ممکن است به مدیریت شرایطی مانند دیابت، مبارزه با عفونت‌های دندانی و درمان آکنه کمک کند. در اینجا 7 مزیت چشمگیر زرشک آورده شده است:

مواد مغذی بالا دارد:

زرشک بسیار مغذی است. آن‌ها سرشار از کربوهیدرات، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی هستند. به طور خاص زرشک‌ها منبع عالی ویتامین C هستند، یک آنتی اکسیدان که ممکن است به محافظت در برابر آسیب سلولی که می‌تواند منجر به بیماری قلبی و سرطان شود کمک کند. رنگ قرمز روشن زرشک‌ها از آنتوسیانین‌ها ناشی می‌شود که رنگدانه‌های گیاهی هستند که ممکن است سلامت مغز و قلب شما را در کنار سایر فواید تقویت کنند.

 حاوی ترکیبات گیاهی مفید است:

زرشک سرشار از بربرین بوده که یک ترکیب گیاهی منحصر به فرد که ممکن است با چندین فواید سلامتی همراه باشد. مطالعات نشان داده‌اند که زرشک به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و با آسیب سلولی ناشی از مولکول‌های واکنشی به نام رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. همچنین بربرین ممکن است به کاهش سطح قند خون و کلسترول، کند کردن پیشرفت سلول‌های سرطانی خاص، مبارزه با عفونت‌ها و اثرات ضد التهابی کمک کند.

 دیابت را کنترل می‌کند:

زرشک و به ویژه محتوای بربرین آن ممکن است در مدیریت دیابت که یک بیماری مزمن با سطح قند خون بالا مشخص می‌شود نقش داشته باشد. به طور خاص نشان داده شده است که بربرین نحوه واکنش سلول‌های شما به هورمون انسولین را که میزان قند خون را تنظیم می‌کند بهبود می‌بخشد. به نوبه خود این ممکن است به کاهش سطح قند خون شما کمک کند.

 ممکن است در برابر سندرم متابولیک محافظت کند:

خوردن زرشک ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند که مجموعه‌ای از عوامل خطر است که خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد. استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب سلولی زمینه‌ای است که توسط مولکول‌های واکنشی به نام رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود. داشتن استرس اکسیداتیو بیش از حد و آنتی اکسیدان کافی برای مبارزه با آن می‌تواند منجر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود.

 برای سلامت دندان مفید است:

ممکن است به درمان بیماری‌های التهابی دندان مانند التهاب لثه که با تجمع پلاک، تورم و تحریک لثه‌ها مشخص می‌شود کمک کند.

ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد:

از آنجایی که بربرین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند ممکن است به مبارزه با آسیب اکسیداتیو زمینه‌ای مرتبط با توسعه سرطان کمک کند. علاوه بر این بربرین ممکن است باعث مرگ سلول‌های سرطانی شود و از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و آنزیم‌های دخیل در چرخه زندگی سلول‌های سرطانی را مهار کند. چندین مطالعه لوله آزمایش نشان داده‌اند که بربرین از رشد تومور جلوگیری می‌کند و مرگ سلولی را در سلول‌های سرطان پروستات، کبد، استخوان و سینه انسان آغاز می‌کند.

 ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کند:

زرشک ممکن است در درمان آکنه که یک بیماری پوستی و با برجستگی‌های ملتهب و جوش مشخص می‌شود نقش داشته باشد. به طور خاص بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک ممکن است به مبارزه با التهاب و عفونت‌های مرتبط با آکنه کمک کند.

نتیجه‌گیری:

زرشک حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام بربرین هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. ممکن است به بهبود کنترل قند خون، درمان اسهال و مبارزه با التهاب مربوط به عفونت‌های دندانی و آکنه کمک کند. افزودن زرشک به رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند تا از فواید سلامتی بهره‌مند شوید اما قبل از مصرف مکمل زرشک یا بربرین حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع:

www.healthline.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید