2109
مشکلات قلبی چه نشانه‌های دارد؟

مشکلات قلبی چه نشانه‌های دارد؟

1402/01/19 بازدید9498

 شما به شدت خسته هستید:

بسیاری از زنان با این تصور که چیزی نیست و خوب می‌شوند این موضوع را نادیده می‌گیرند اما در واقع می‌تواند نشانه‌ای از مشکل قلبی شما باشد. بسیاری از مردم به دلایل زیادی احساس خستگی می‌کنند. اگر این تنها علامت شماست می‌توانید با پزشک خود صحبت کنید اما تنها بر اساس این نتیجه نگیرید که مشکل قلبی دارید.

 پا‌های شما متورم می‌شود:

ورم پا می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، رگ‌های واریسی (ورید‌های متورم که در زیر پوست دیده می‌شود) یا عدم حرکت (مثلاً هنگام مسافرت) رخ دهد. تورم همچنین می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلبی باشد که یک بیماری مزمن که در آن قلب خون را به طور ناکارآمد پمپ می‌کند. زمانی که دریچه قلب به طور معمول بسته نمی‌شود تورم نیز ممکن است رخ دهد. برخی از دارو‌های فشار خون و دیابت نیز می‌توانند باعث تورم شوند. تورم پا مربوط به قلب معمولاً با علائم دیگری همراه است که شامل تنگی نفس و خستگی می‌شود. اگر اخیراً دچار تورم پا شده‌اید برای تعیین علت و بهترین روش درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

هنگام راه رفتن درد شدیدی دارید:

اگر هنگام بالا رفتن، راه رفتن یا حرکت عضلات لگن و ساق پا دچار گرفتگی می‌شوید اما وقتی استراحت می‌کنید احساس بهتری پیدا می‌کنید آن را نادیده نگیرید. این درد می‌تواند به دلیل سن یا عدم ورزش باشد اما می‌تواند نشانه‌ای از بیماری شریان‌های محیطی باشد که به نام PAD نیز باشد.

 دچار سرگیجه یا سبکی سر می‌شوید:

اگر تا به حال به باشگاه رفته‌اید ممکن است علائم هشداردهنده‌ای برای توقف راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری یا قدم زدن در صورت احساس سرگیجه یا سبکی سر دیده باشید. سرگیجه یکی از آن علائمی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سبکی سر می‌تواند ناشی از انسداد شریان‌هایی باشد که فشار خون را کاهش می‌دهد یا دریچه‌های معیوب که نمی‌توانند آن را حفظ کنند.

 تنگی نفس دارید:

این می‌تواند آسم، کم خونی، عفونت یا حتی مشکل در دریچه‌های قلب یا توانایی آن در پمپاژ خون باشد. تجمع مایع روی سمت چپ قلب می‌تواند خس خس سینه‌ای ایجاد کند که آسم برونش را شبیه‌ سازی می‌کند. هنگامی که دریچه ثابت شد دیگر مایع در ریه‌ها جمع نمی‌شود و بیمار راحت‌تر نفس می‌کشد. از آنجایی که ورزش می‌تواند قلب را تقویت کند این علامت را بررسی کنید تا در توانایی شما برای انجام یک تمرین خوب اختلالی ایجاد نکند.

 میگرن دارید:  

محققان ارتباطی بین حوادث قلبی عروقی و میگرن پیدا کردند به ویژه برای میگرن. هاله که یکی از سه فرد مبتلا به میگرن را تحت تاثیر قرار می‌دهد وضعیتی است که در آن سردرد‌های مکرر همراه با سایر اختلالات حسی مانند نور، نقاط کور و گزگز رخ می‌دهد.

 ضربان قلب خود را می‌شنوید:

بعضی از بیماران می‌توانند صدای دریچه قلب خود را شب هنگام که می‌خواهند به خواب بروند بشنوند. در حالی که برخی از بیماران خود را با صدا تطبیق می‌دهند و اغلب فقط وضعیت خواب خود را تغییر می‌دهند تا صدا را نشنوند این بدان معنا نیست که شما باید آن را نادیده بگیرید.

 اضطراب، تعریق و حالت تهوع دارید:

اضطراب، تعریق و حالت تهوع از علائم حمله پانیک هستند اما آن‌ها همچنین می‌توانند علائم اولیه ناراحتی قلبی باشند. اگر این علائم قلبی با تنگی نفس، خستگی مفرط، درد، احساس پری یا درد در قفسه سینه (که ممکن است به پشت، ‌شانه، بازو، گردن یا گلو منعکس شود) همراه بود فوراً به اورژانس مراجعه کنید.  

 

منبع:

www.health.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها