2109
روغن درخت چای چه تاثیری روی آکنه دارد؟

روغن درخت چای چه تاثیری روی آکنه دارد؟

1402/01/11 بازدید3079

روغن درخت چای به دلیل اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای آکنه شناخته می‌شود. اگرچه چند مطالعه کوچک نشان می‌دهد که روغن درخت چای ممکن است برخی از توانایی‌های مبارزه با آکنه را داشته باشد اما تاثیر واقعی روغن درخت چای بر روی آکنه نامشخص است. این مقاله درباره فواید روغن درخت چای برای آکنه، خطرات احتمالی آن و چگونگی استفاده ایمن از روغن درخت چای برای درمان و کاهش جوش‌ها صحبت می‌کند.

معایب استفاده از روغن درخت چای چیست؟

اگرچه روغن درخت چای به عنوان یک ضد میکروبی قابل استفاده است اما آکنه تنها توسط باکتری‌ها ایجاد نمی‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که باعث بروز آکنه می‌شوند. یکی از آن‌ها فرآیند لایه‌برداری غیر طبیعی است که در پوست مستعد آکنه رخ می‌دهد. روغن درخت چای کاری برای درمان این عوامل انجام نمی‌دهد. همچنین به یاد داشته باشید که درمان‌های طبیعی کاملاً خوش خیم نیستند. روغن درخت چای می‌تواند پوست به خصوص پوست ظریف صورت را تحریک کند. برخی از افرادی که از روغن درخت چای استفاده می‌کنند دچار درماتیت تماسی می‌شوند.

نحوه استفاده از روغن درخت چای به چه صورت است؟

محصولات درخت چای احتمالاً بهتر است به‌عنوان درمان نقطه‌ای برای جوش‌های گاه به گاه به‌جای درمان انحصاری برای پیشگیری از آکنه استفاده شوند. هنگام انتخاب روغن درخت چای به موارد زیر دقت کنید:

روغن درخت چای درجه درمانی را از یک شرکت معتبر انتخاب کنید.

روغن را طبق دستورالعمل سازنده رقیق کنید. روغن درخت چای رقیق نشده نباید مستقیماً روی پوست مالیده شود زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی پوست تمیز و خشک بمالید و روی نواحی مستعد آکنه تمرکز کنید.

چربی اضافی پوست خود را با استفاده از یک حوله تمیز پاک کنید. این می‌تواند از مسدود شدن منافذ پوست و بدتر شدن آکنه جلوگیری کند.

تحقیقات محدود نشان می‌دهد که روغن درخت چای را می‌توان برای درمان عفونت‌های قارچی پای ورزشکاران (تینیا پدیس) و ناخن‌های پا استفاده کرد. اگرچه تحقیقات انجام نشده است اما برخی افراد از روغن درخت چای برای شرایط زیر استفاده می‌کنند:

  • بیماری پریودنتال
  • سینوزیت
  • درماتوفیتوز
  • شپش
  • پسوریازیس
  • عفونت قارچی

نتیجه‌گیری:

مطالعات بیشتری باید در مورد اثرات روغن درخت چای بر روی آکنه انجام شود. درمان‌های اثبات شده آکنه هنوز بهترین گزینه شما هستند و به این دلیل که همه محرک‌های مختلف آکنه را درمان می‌کند.

 

منبع:

www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها