2109
کاشت درخت، کی و کجا بکاریم؟

کاشت درخت، کی و کجا بکاریم؟

1397/12/15 بازدید2251
امروز روز درختکاری است. اگر دوست دارید به سنت نیاکانتان عمل کنید و در نیمه اسفند درخت خودتان را بکارید، این مطلب را حتما بخوانید. در این مطلب به شما می گوییم که چه درختی را در چه منطقه ای بکارید تا بهتر ثمرش را ببینید.

چه درختی را کجا بکاریم؟

کارشناسان کشاورزی معتقدند برای کاشت درخت باید از گونه‌های بومی همان منطقه استفاده کنید. مثلا در تهران می‌توان به جای کاشت همیشگی سرو و چنار؛ نهال مرکبات کاشت. مرکبات هر چهار فصل سبز و زیبا هستند. درختان میوه دیگر مثل گذشته در باغچه‌های خانه‌ها به ثمر نمی‌نشینند. گلابی و زرد آلو و گیلاس درختان مقاومی نیستند و به دلیل تغییرات آب وهوا و آلودگی هوا دچار مریضی می‌شوند. اما درخت زیتون و مرکبات هم مقاوم هستند و میوه هم می‌دهند. زیتون درخت بسیار مقاومی است و توصیه می‌شود کاشت آن را امتحان کنید. زیتون را حتی در کوچه و سر خیابان هم می توانید بکارید.

کاشت درخت در روز درختکاری

حواستان به آب و هوا باشد

بعضی از درخت‌ها در بیشتر مناطق ایران پیدا می‌شوند اما در روز درختکاری بهتر است نهالی بکاریم که بومی منطقه محل زندگی ماست. مثلا در لرستان بلوط از هر درختی سازگارتر است. در کنار این درختان هم می‌توان از نوع زود بازده استفاده کرد.حواستان به آب و هوای محل زندگی اتان باشد. اگر درشهری زندگی می کنید که باران و برف خوب می بارد درختی بکارید که آب زیادی می خواهد اما اگر در منطقه ای خشک زندگی می کنید باید درختی بکارید که به آب کمتری نیاز دارد. یعنی اگر در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنید بهتر است سراغ نهال درخت گز بروید تا اینکه به فکر کاشت کاج و سرو و توت باشید.

کاشت درخت در تهران

از شهرداری کمک بگیرید

شهرداری شهرهای مختلف ایران برای روز درختکاری برنامه‌های خاصی دارند. می‌توانید برای راهنمایی و حتی گرفتن نهال رایگان به مراکزی که شهرداری ها در سطح شهر دارند بروید و نهال بومی آن منطقه را بگیرید و با کارشناسانی که آنجا حضور دارند مشورت کنید. مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز شهرداری تهران معمولا برنامه‌های خاصی برای روز درختکاری دارد. این مراکز با تهیه لیستی از درختانی که در هر منطقه امکان رشد بهتری دارد کار کسانی را که می‌خواهند در روز درختکاری نهال بکارند راحت کرده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید