2109
آیا قهوه می‌تواند باعث آکنه شود؟

آیا قهوه می‌تواند باعث آکنه شود؟

1400/10/02 بازدید2915

قهوه یک نوشیدنی اعتیاد‌آور است و بیشتر مردم نمی‌توانند روز خود را بدون یک فنجان قهوه شروع کنند. در حالی که قهوه سیاه معروف است، برخی از مردم نیز کافه لاته را ترجیح می‌دهند که به معنای قهوه و شیر است. کافئین به تقویت فعالیت‌های روانی یا عصبی در بدن کمک می‌کند و به عنوان یک محرک عمل می‌کند. در بسیاری از مواقع، افراد برای هوشیاری یا درمان میگرن قهوه می‌نوشند. همچنین بحث طولانی در مورد اینکه آیا کافئین برای سلامتی مفید است یا خیر وجود دارد. برخی از بحث‌ها شامل این است که آیا مصرف قهوه باعث آکنه می‌شود یا خیر.

قهوه به چه علت باعث آکنه می‌شود؟

آلودگی و استرس از عوامل اصلی آکنه هستند. فست فود، غذا‌های سرخ شده و تند نیز باعث ایجاد پوسته پوسته می‌شوند. در حالی که قهوه باعث آکنه نمی‌شود می‌تواند باعث تحریک پوست شود، به خصوص اگر قهوه را با شیر و شکر مصرف می‌کنید.

 

قهوه چه قدر برای شما مفید است؟

اگر در حد متعادل قهوه بنوشید نوشیدنی سالمی است. با این حال اگر بیش از حد قهوه می‌نوشید و رژیم غذایی متعادلی ندارید منجر به عدم تعادل هورمونی می‌شود. همچنین منجر به کم آبی بدن و افزایش سطح اسید معده در معده می‌شود. دوز مناسب قهوه نباید بیش از دو فنجان در روز باشد. از این رو نوشیدن بیش از حد قهوه مواد معدنی و ویتأمین‌های حیاتی را از بدن شما خارج می‌کند. کمبود مواد معدنی و ویتأمین‌های کافی نیز می‌تواند دلیل آکنه باشد.

چه زمانی برای نوشیدن قهوه مناسب است؟

نوشیدن قهوه در صبح مفید است و به شما کمک می‌کند در طول روز فعال بمانید. آن را با یک صبحانه سالم میل کنید. با این حال نوشیدن قهوه در اواخر روز باعث کم خوابی و طولانی شدن سطح استرس می‌شود. برای دوستداران قهوه غیرممکن است که نوشیدن قهوه را به طور کامل متوقف کنند. بنابراین در اینجا یک جایگزین وجود دارد. یک لیوان قهوه در صبح و بعد از ظهر میل کنید. تا جایی که می‌توانید از شیر و شکر پرهیز کنید و برای کاهش عوارض کافئین پودر دارچین به آن اضافه کنید.

 

منبع:

vaya.in

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید