2109
نعناع فلفلی چیست؟

نعناع فلفلی چیست؟

1401/12/03 بازدید2091

این گیاه ترکیبی از دو نوع نعناع است. طعم و بویی که از چیز‌هایی مانند آب نبات و صابون می‌شناسید از روغن غلیظ (روغن ضروری) داخل گیاه می‌آید. می‌توانید برگ نعناع را از طریق چای، کپسول یا عصاره تهیه کنید. روغن نعناع فلفلی به صورت کپسول و مایع موجود است. می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید یا قرص آن را مصرف کنید. البته بسیار غلیظ است بنابراین فقط به شکل رقیق شده یا چند قطره در یک زمان استفاده کنید. ناگفته نماند که مصرف همزمان مقدار زیادی روغن می‌تواند سمی باشد.

نعناع فلفلی چه فوایدی دارد؟

 درد معده را تسکین می‌دهد:

نعناع و سایر دارو‌های گیاهی می‌توانند درد معده را در کودکان کاهش دهند. همچنین تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که ممکن است به تسکین حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی نیز کمک کند.

سندرم روده تحریک‌پذیر را درمان می‌کند:

مطالعات نشان می‌دهد که کپسول‌های روغن نعناع می‌توانند عوارض جانبی سندرم روده تحریک‌پذیر مانند گاز، معده درد، یبوست و اسهال را کاهش دهند.

 سردرد را آرام می‌کند:

ماده موثر نعناع منتول است. برخی مطالعات کوچک نشان می‌دهد که می‌تواند درد سردرد‌های میگرنی را کاهش دهد. همچنین ممکن است علائم دیگری مانند حساسیت به نور، حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. چند مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از محلول روغن نعناع روی پیشانی و شقیقه‌ها می‌تواند به از بین بردن سردرد تنشی نیز کمک کند.

میکروب‌های دهان را می‌کشد:

طعم نعناع نه تنها نفس شما را خوشبو می‌کند بلکه خواص ضد باکتریایی آن نیز ممکن است به خلاص شدن از شر منبع بو یعنی میکروب‌ها کمک کند. اعتقاد بر این است که از تشکیل لایه‌ای از باکتری‌ها روی دندان‌های شما جلوگیری و به سلامت دندان‌های شما کمک می‌کند.

 سینوس‌های گرفته را باز می‌کند:

قدرت ضد میکروبی نعناع ممکن است به شما در مبارزه با سرماخوردگی یا مخاط عفونی که در نتیجه در سینوس‌های شما ایجاد می‌کند کمک کند. منتول همچنین می‌تواند به شما این احساس را بدهد که می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

خستگی را رفع می‌کند:

اگر می‌خواهید در طول روز بیشتر احساس بیداری کنید روغن نعناع ممکن است این کار را انجام دهد. کارشناسان کاملاً مطمئن نیستند که با بوییدن روغن نعناع چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد اما ممکن است به کاهش خواب آلودگی در ساعات بیداری کمک کند.

 درد‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد:

به نظر نمی‌رسد که بر میزان از دست دادن خون تاثیر بگذارد اما منتول موجود در نعناع می‌تواند شدت درد پریود را در برخی از زنان کاهش داده و طول مدت آن را کوتاه کند.

باعث کاهش اشتها می‌شود:

برخی مطالعات نشان می‌دهند که روغن نعناع ممکن است باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و احتمالاً منجر به کاهش وزن شود.

 آلرژی‌های فصلی را آرام می‌کند:

نعناع می‌تواند به شما کمک کند در فصل آلرژی بیشتر از فضای باز لذت ببرید. ترکیبی به نام رزمارینیک اسید دارد که می‌تواند واکنش هیستامین بدن شما را کاهش دهد. این ممکن است به معنای علائم کمتری مانند تحریک، گرفتگی بینی، عطسه و قرمزی و خارش چشم باشد.

 تمرکز را بالا می‌برد:

بوی تند این گیاه ممکن است حافظه شما را تقویت کند و شما را بیشتر هوشیار نگه دارد.

 

منبع:

www.webmd.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها