2109
آیا می‌توان در دوران بارداری وانیل مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری وانیل مصرف کرد؟

1401/11/04 بازدید1211

عصاره وانیل هیچگونه خطری برای خانم‌های باردار ندارد. وانیل هنگامی که به محصولات پخته شده اضافه می‌شود الکل موجود در عصاره وانیل تبخیر می‌شود زیرا تا نقطه جوش حرارت داده می‌شود. گلیسیرین یک حلال خوب و بی‌خطر می‌باشد اما ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک، سردرد، حالت تهوع و سایر واکنش‌های مشابه در برخی افراد شود. در حالی که شربت ذرت با مسائل و مشکلات متابولیک در دوران بارداری مرتبط است اما تمام عصاره وانیل حاوی شربت ذرت نیست.

مصرف بستنی وانیلی در دوران بارداری مجاز است؟

بستنی وانیلی اگر با مواد پاستوریزه مانند لبنیات یا اجزای تخم مرغ تهیه شود باید بی‌خطر باشد. بستنی‌های وانیلی که از فروشگاه خریداری می‌شوند عموماً بی‌خطر هستند، در حالی که بستنی‌های خانگی ممکن است در صورت استفاده از مواد خام یا غیر پاستوریزه بی‌خطر باشند. عصاره وانیل بیشتر از دانه‌های واقعی در غلاف در بستنی استفاده می‌شود. بر اساس اطلاعات بالا چه عصاره وانیل باشد چه دانه یا طعم دهنده وانیل مصنوعی، در معرض پاستوریزه شدن قرار می‌گیرد و برای مصرف بی‌خطر خواهد بود.

آیا می‌توان در دوران بارداری چای یا یا قوه با طعم وانیل مصرف کرد؟

قهوه و چای با طعم وانیلی مانند لاته، میلک شیک و... برای نوشیدن در دوران بارداری مفید هستند. با این حال حواستان به کافئین باشد. در کل بهتر است از قهوه و چای به مقدار کم استفاده کنید. وانیل موجود در شربت وانیل ممکن است بی‌خطر باشد اما زیاده روی نکنید. می‌توانید در دوران تنقلات وانیلی زیر را امتحان کنید:

 کیک وانیلی:

کیک وانیلی می‌تواند کیک زرد، کیک سفید یا ترکیبی از این دو باشد. مصرف کیک وانیلی در دوران بارداری بی‌خطر است.

 پودینگ وانیلی:

پودینگ وانیلی با کاسترد متفاوت است. پودینگ وانیلی می‌تواند از تخم مرغ برای غلیظ شدن استفاده کند اما غلیظ‌کننده اصلی آرد، نشاسته ذرت یا نشاسته دیگری است.

 کاسترد وانیلی:

همان دستورالعمل‌ها در اینجا اعمال می‌شود. کاسترد وانیلی تا زمانی که با تخم مرغ پاستوریزه تهیه شده باشد خوردن آن بی‌خطر است.

 ماست وانیلی:

اگر به دنبال جایگزینی برای بستنی وانیلی هستید ماست وانیلی عالی است.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها