2109
آیا می‌توان با استفاده از دست شیر مادر را دوشید؟

آیا می‌توان با استفاده از دست شیر مادر را دوشید؟

1401/10/18 بازدید1577

با وجود برخی از بهترین پمپ‌های سینه موجود ممکن است تعجب کنید که چرا باید با دست شیر خود را بدوشید. بله پمپ سینه‌ها ابزار‌های مفیدی هستند اما دوشیدن شیر با دست روش مناسب‌تری است. این روش برای دوشیدن شیر مادر می‌تواند مفید باشد و فوایدی دارد که شامل:

 شما یک نوزاد نارس یا تازه متولد شده دارید و می‌خواهید آغوز را جمع‌آوری کنید. آغوز غلیظ است و در مقادیر کم تولید می‌شود. اگر از پمپ استفاده می‌کنید اغلب به فلنج‌های سیستم پمپاژ می‌چسبد.

سینه‌های شما پف کرده و سفت است بنابراین کودک در خوردن آن مشکل دارد. دوشیدن مقداری شیر با دست می‌تواند آن‌ها را نرم‌تر کند و به تغذیه نوزاد کمک کند.

سینه‌های شما وقتی از کودک دور می‌شوید پف می‌کند و باعث ناراحتی می‌شود. دوشیدن مقداری شیر با دست می‌تواند فشار را کاهش دهد. ماساژ سینه‌ها همزمان با پمپاژ می‌تواند جریان شیر را سریعتر کند.

چگونه با استفاده از دست شیر مادر را بدوشیم؟

سینه خود را بگیرید و با انگشتان و شست فشار دهید.

از دست دیگر خود برای نگه داشتن ظرف استفاده کنید. این می‌تواند یک فنجان، کاسه یا بطری باشد. ممکن است لازم باشد از قیف استفاده کنید تا مطمئن شوید که شیر هدر نمی‌رود.

اطمینان حاصل کنید که نوک پستان شما مستقیماً روی ظرف قرار دارد.

هنگامی که برای شروع آماده شدید سینه خود را به آرامی با انگشتان و شست خود به سمت بدن خود فشار دهید.

حالا به آرامی انگشتان و شست خود را به سمت یکدیگر حرکت دهید.

با استفاده از یک حرکت چرخشی انگشتان و شست خود را به حالت اولیه خود برگردانید. این به خروج شیر از مجاری کمک می‌کند.

دوشیدن شیر با دست چه مزایایی دارد؟

در طول هفته اول دوشیدن شیر با دست ممکن است به تولید شیر بیشتری نسبت به پمپ برقی یا دستی کمک کند. به علاوه نشان داده شده است که پمپاژ در مرحله نوزادی به افزایش خروجی کمک می‌کند. هنگام دوشیدن شیر با دست می‌توانید از دستان خود برای ماساژ دادن شیر از جا‌هایی استفاده کنید که پمپ سینه ممکن است نتواند آن‌ها را خالی کند.

دوشیدن شیر با دست چه معایبی دارد؟

برای برخی از مادران دوشیدن شیر با دست ممکن است در مقایسه با پمپ کردن شیر زیادی تولید نکند به خصوص زمانی که از چند هفته اول پس از تولد نوزاد استفاده شود. استفاده از دست به زمان بیشتری نیاز دارد به خصوص اگر می‌خواهید هر دو سینه را بدوشید. در واقع برخی از پمپ‌های الکتریکی می‌توانند هر دو سینه را به طور همزمان بدوشند و به شما امکان می‌دهند در حین پمپاژ کردن چند کار دیگر را نیز انجام دهید.

با استفاده از شیر دوش تا چه مقدار شیر دریافت می‌کنیم؟

اگر با دست شیر می‌دوشید هر بار که شیر می‌دهید فقط ممکن است حدود 1 قاشق چای خوری آغوز دریافت کنید. معده کودک شما کوچک بوده بنابراین، این مقدار برای هر شیردهی مناسب است و هر روز شما شروع به تولید کمی بیشتر خواهید کرد. در هفته‌های اولیه پس از تولد نوزاد مقدار شیر شما بیشتر شده و با بهتر شدن شیردهی مقدار شیر نیز افزایش می‌یابد.

 

منبع:

www.happyfamilyorganics.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها