2109
آیا احتمال ابتلا به آنفولانزا در تابستان وجود دارد؟

آیا احتمال ابتلا به آنفولانزا در تابستان وجود دارد؟

1401/05/18 بازدید1346

شما می‌توانید در هر زمانی از سال به آنفولانزا مبتلا شوید. با این حال اگرچه ممکن است در فصل بهار یا تابستان به آنفولانزا مبتلا شوید اما اگر به مسافرت نرفته باشید بسیار کم پیش می‌آید که دچار مریضی و آنفولانزا شوید. اکثر افرادی که فکر می‌کنند به آنفولانزا مبتلا هستند در واقع تعدادی ویروس دیگر در بدن خود دارند که ممکن است علائم و عوارضی مشابه آنفولانزا داشته باشند. اگرچه ابتلا به آنفولانزا در اواخر بهار و تابستان غیرعادی بوده اما توصیه می‌شود به علائم خود بسیار توجه کنید و با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید. حتی اگر آنفولانزا ندارید ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما باید بداند که آیا سفر کرده‌اید یا خیر. بیماری‌های مختلف در نقاط مختلف جهان غالب هستند و جایی که شما بوده‌اید می‌تواند به پزشکتان کمک کند دارو‌های درست را تجویز کند تا بهبود پیدا کنید.

آنفولانزا چه علائمی دارد؟

  • تب
  • بدن درد
  • سرفه کردن
  • سردرد
  • لرز
  • خستگی
  • بیحالی
  • استفراغ و اسهال (در برخی افراد و معمولاً کودکان)

 

چند نوع آنفولانزا وجود دارد؟

آنفلوآنزای معده:

بیماری که اغلب به اشتباه به عنوان "آنفولانزا" شناخته می‌شود گاستروانتریت است (که به اشتباه "آنفولانزای معده" نیز نامیده می‌شود). گاستروانتریت در تمام سال شایع است. این بیماری باعث استفراغ، اسهال و تب می‌شود و برای چند روز احساس بیحالی را در شما ایجاد می‌کند. این بیماری توسط یک ویروس متفاوت ایجاد می‌شود و علائم متفاوتی دارد.

بیماری‌های شبیه به آنفولانزا:

این بدان معناست که شما یک بیماری ویروسی دارید که علائمی شبیه علائم آنفولانزا دارد اما ناشی از آنفولانزا نیست. بیماری‌های شبه آنفولانزا می‌توانند شما را اذیت کنند اما نسبت به آنفولانزا احتمال بروز علائم و عوارض شدید کمتری دارند و همان سرماخوردگی جزئی هستند.

مسری بودن:

اگر مشکوک به آنفولانزا هستید در اسرع وقت با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد برای انجام آزمایش ویزیت شوید تا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما تشخیص دهد که آیا علائم شما ناشی از آنفولانزا است یا خیر. اگر حال جسمی شما بد باشد پزشک ممکن است یک داروی ضد ویروسی مانند تامیفلو را برای کمک به علائم شما تجویز کند. اگر آنفولانزا دارید احتمالاً بین سه روز تا دو هفته طول می‌کشد تا بهبود پیدا کنید.

آنفولانزا چه علائمی دارد؟

اگر آسم، دیابت، بیماری، باردار، سن بالای ۶۵ سال یا کودکی کوچکتر دارید در معرض خطر بالایی برای ابتلا به عوارض آنفولانزا هستید. با این حال عوارض ممکن است در افراد سالم در هر سنی رخ دهد. عوارض بالقوه عبارتند از:

  • عفونت‌های گوش
  • پنومونی باکتریایی
  • عفونت‌های سینوسی

 

نتیجه‌گیری:

با دانستن علائم آنفولانزا و بیماری‌های مشابه می‌توانید مطمئن شوید که درمان مناسبی دریافت می‌کنید و به جلوگیری از سرایت آن به دیگران کمک می‌کنید. بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا دریافت واکسن سالانه بوده و بهتر است در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان‌زده شود.

 

منبع:

www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها