2109
10 سؤالی که باید از دندانپزشک خود بپرسید

10 سؤالی که باید از دندانپزشک خود بپرسید

1401/05/12 بازدید273

1- مقدار هزینه‌ها:

مهم است مطمئن شوید که دندانپزشک شما تحت پوشش بیمه بوده و قبل از ویزیت بپرسید چه هزینه‌هایی را ممکن است متحمل شوید. بسته به اینکه چکاپ شما چگونه پیش می‌رود ممکن است به درمان‌های دیگری فراتر از چکاپ نیاز داشته باشید اما این هزینه باید در خود قرار ملاقات با شما در میان گذاشته شود.

2- نوع درمان:

مطمئن شوید که دندانپزشک درمان‌ها یا روش‌هایی را که می‌دانید یا فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ارائه می‌دهد، مگر اینکه بخواهید دندانپزشک جدیدی پیدا کنید. مهم است به فردی که دندان‌های شما را قرار است درست کند اعتماد کنید.

3- نوع مشکل دندانی شما:

بپرسید که آیا دندان پر شده را از دست داده‌اید یا یک دندان ترک خورده است؟ بگویید که چیزی داغ می‌نوشید با درد دست و پنجه نرم می‌کنید. این چیزی است که دندانپزشک شما باید اطلاعاتی درباره آن داشته تا بتواند به شما کمک کند درمان شوید.

4- مشکلات لثه‌ای:

بیش از 47 درصد از بزرگسالان بالای 30 سال به نوعی بیماری پریودنتال مانند ژنژیویت مبتلا هستند، بنابراین حفظ سلامت لثه‌ها بسیار مهم است. اگر هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن لثه‌هایتان متورم شده یا لثه‌هایتان خونریزی می‌کند قطعاً باید به آن اشاره کنید.

5- علائم بیماری‌ها:

بسیاری از مشکلات سلامتی را می‌توان بر اساس آنچه در دهان شما می‌گذرد تشخیص داد. بیماری‌هایی مانند سرطان، کم خونی و دیابت ابتدا توسط دندانپزشک در معاینه منظم شناسایی می‌شوند و سپس قابل درمان هستند.

6- زمان درمان:

پس از تکمیل چکاپ خوب است در مورد درمان‌ها از جمله هزینه‌ها و تعیین وقت صحبت کنید.

7- عکسبرداری از دندان‌ها:

پروفیلاکسی دندان فقط یک اصطلاح فانتزی برای عکسبرداری با اشعه ایکس، تمیز کردن کامل و پولیش است. برخی از درمان‌ها قبل از ادامه به این نوع روش نیاز دارند بنابراین مهم است که بپرسید.

8- نحوه نخ دندان کشیدن:

این موضوع بسیار ساده به نظر می‌رسد اما بسیاری از ما احتمالاً به روشی اشتباه نخ دندان می‌کشیم و همانطور که دندانپزشک شما مطمئناً اشاره می‌کند مهم است که این مرحله را درست انجام دهید.

9- نحوه مسواک زدن:

دندانپزشک شما ممکن است بتواند نوع مناسب مسواک، دهان‌شویه، خمیر دندان و تکنیک صحیح را توصیه کند که برای شما و برای دندانهایتان کاملاً مناسب است.

10- تغییر نحوه روال زندگی:

این ممکن است به این معنی باشد که بهترین غذا‌ها را برای سلامت دندان به شما توصیه می‌کند. به عنوان مثال سبزیجات زیادی مصرف کنید و از خوردن شیرینی‌جات و آدامس پرهیز کنید.

 

منبع:

mom.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها