2109
به چه علت کودک چشمانش را می‌مالد؟

به چه علت کودک چشمانش را می‌مالد؟

1401/01/11 بازدید5284

نوزادان انسان هستند و انسان‌ها در پاسخ به انواع آلرژن‌های محیطی و نشانه‌های احساسی چشمان خود را می‌مالند. دیدن کودکی که چشمان خود را می‌مالید غیرعادی نیست بنابراین نترسید. اما می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در نوعی ناراحتی یا پریشانی هستند.

 

آن‌ها خسته هستند:

تمام این نگاه کردن به دنیا روی چشم و مغز کودک شما تأثیر می‌گذارد. زمانی که نوزادان احساس می‌کنند از نظر ذهنی و جسمی دچار مشکل شده‌اند، ممکن است با مالیدن چشم‌هایشان به این نکات اشاره کنند که وقت چرت زدن است. سعی کنید به محض دیدن سیگنال مالش چشم کودک خود را برای خواباندن کودک آماده کنید.

چشمانشان درد می‌کند:

چشم نوزادان در معرض همان انواع آلرژن‌های محیطی قرار می‌گیرد که چشمان ما هستند. در هوای خشک، در اتاق‌های گرد و خاکی، در ساحل یا پارک، در فصل گرده‌ها... همه این‌ها بهترین زمان‌ها برای تحریک چشم‌های کوچک است.

 عفونت چشم دارند:

ورم ملتحمه ویروسی یا باکتریایی (معروف به چشم صورتی مخوف) معمولاً با علائم واضحی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن و تراوش کردن همراه است اما نه همیشه. خارش گهگاه می‌تواند یک علامت اولیه قبل از ظاهر شدن همه بد خلقی‌های دیگر باشد. اگر می‌دانید که کودک شما در معرض چشم صورتی قرار گرفته است یا اخیراً به ویروس دیگری مبتلا شده است.

 چشمانشان را خسته کرده‌اند:

وقتی بیش از حد در باشگاه ورزش می‌کنید این یک غریزه طبیعی است که عضلات دردناک خود را مالش دهید تا درد را تسکین دهید. مشکلات بینایی در نوزادان شایع نیست اما در 6 ماهگی برخی از نوزادان علائمی از اختلالات مانند عیوب انکساری و آب مروارید را نشان می‌دهند.

 دارند دندان در می‌آورند:

احتمال این مورد کمی کمتر است اما اگر کودک شما در اوج مرحله دندان درآوردن باشد این کار طبیعی است. دندان‌های بالایی می‌توانند باعث ایجاد درد و درد به اندازه‌ای روی صورت شوند که باعث شود نوزادان در تلاش برای تسکین درد به چشمان خود مالیده شوند.

مالش چشم کودک چه خطراتی دارد؟

مالیدن چشم در هنگام خستگی کاملاً طبیعی است و به احتمال زیاد آسیبی به او وارد نخواهد شد مگر اینکه در این فرآیند چیزی در چشمان کودک شما قرار گیرد. خطر اولیه با عدم تشخیص علت تحریک چشم در صورت وجود علائم اضافی مانند قرمزی و گیجی همراه است.

با مالش چشم کودک چه کار کنیم؟

نوزادی که دائماً چشم‌های خود را می‌مالد ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت باشد و ممکن است به نوعی به توجه شما نیاز داشته باشد. در اینجا آنچه باید انجام دهید بر اساس این که چرا کودک شما احتمالاً در وهله اول این کار را انجام می‌دهد آمده است:

 

 خستگی:

نوزادتان را برای چرت زدن زمین بگذارید. (به طور جدی، هر چند... نوزادان به 12 تا 16 ساعت خواب در هر 24 ساعت نیاز دارند که شامل چرت زدن می‌شود بنابراین مطمئن شوید که به آن‌ها فرصت کافی برای چرت زدن می‌دهید. )

خارش یا سوزش چشم:

اگر فکر می‌کنید چیزی در چشم کودکتان است می‌توانید به آرامی آن را با یک دستمال شستشوی خیس شده در آب گرم پاک کنید. اگر این کار مؤثر نبود یا اگر فکر می‌کنید که تحریک ناشی از آلرژی است برای اقدامات بعدی با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. در این بین سعی کنید حواس کودک خود را با اسباب بازی‌ها و‌اشیاء دیگری که در دست دارد منحرف کنید تا دستان او را مشغول نگه دارید و از صورتش دور نگه دارید.

 خستگی چشم یا مشکلات بینایی:

با متخصص اطفال مشورت کنید. اگر یک اختلال بینایی واقعی وجود داشته باشد آن‌ها می‌توانند شما را برای معاینه کامل به چشم پزشک ارجاع دهند.

 

منبع:

www.healthline.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها