2109
 چشمانی قوی و تیزبین

چشمانی قوی و تیزبین

1394/10/13 بازدید394

نی نی سایت:برای ما انسان ها دنیا از زاویه دید چشم هایمان تعریف می شود، چشم هایی که اگر روزی کم سو شوند نحوه ارتباط ما را با دنیا تا حد زیادی تغییر می دهند. در واقع، ما بیش از هر چیزی به واسطه چشم با محیط پیرامون و دیگران رابطه برقرار می کنیم و با پدیده های جدید مواجه می شویم. به همین دلیل، محافظت از این نعمت شگفت انگیز یکی از ضروری ترین کارهایی است که هر کدام ما در زندگی باید انجام می دهیم. نعمتی که به صورت طبیعی و هم زمان با افزایش سن ما قدرت خود را از دست می دهد و ضعیف تر می شود؛ با این حال ما می توانیم به واسطه رعایت برخی موارد از جمله تغذیه سالم تا حد ممکن قوای چشم خود را حفظ کنیم. شما هم اگر می خواهید چشمانی تیز بین و بدون مشکل داشته باشید خواندن این گزارش را از دست ندهید:

ذرت
ذرت ها نه تنها خوراکی لذیذ و دوست داشتنی هستند بلکه به علت ترکیباتی که دارند از جمله: لوتئین و زآگزانتین تأثیر فوق العاده در حفظ و تقویت توان بینایی ما دارند.

کلم
همانند اسفناج، کلم ها نیز مقادیر قابل توجهی زآگزنتین درون خود جای داده اند، ماده ای که نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود و می توانند از چشم های ما در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند. یکی از مهم ترین تأثیرات این گیاه بر سلامت چشمان ما مراقبت از آنها در مقابل آلودگی های پیرامونی مانند: دود سیگار، نور خورشید و آلودگی هوا است.

اسفناج
یک فنجان اسفناج حاوی 20.4 گرم لوتئین و زآگزانتین است؛ ترکیباتی ویژه که نقشی غیر قابل انکار در حفظ قوای بینایی ما بازی می کنند.

سیر
احتمالاً با شنیدن اسم سیر بوی بد آن به ذهنتان می رسد؛ ولی این خوراکی به ظاهر دوست نداشتنی منبعی سرشار از مواد مغذی است.این خوراکی نه تنها می تواند جریان خون را در بدن افزایش دهد و سیستم ایمنی را تقویت کند بلکه در حفظ توان چشمان ما هم نقش مهمی دارند.

فلفل
برای اینکه سلامت کلی چشمان خودتان را حفظ کنید مصرف روزانه مقداری مشخص فلفل را در برنامه روزانه خود قرار دهید. فرقی نمی کند چه نوع یا چه رنگی از این خوراکی را انتخاب کنید، مهم این است که سبد غذایی شما از این ماده خالی نباشد؛ زیرا فلفل ها سرشار از ویتامین A و C هستند که نقش غیر قابل انکاری در سلامت چشمان ما ایفا می کنند.

روغن زیتون
روغن زیتون جزء اسیدهای چرب بدون ترنش محسوب می شود، بنابراین می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزایش وزن غذاهای خود را با این روغن طبخ کنید. روغن زیتون نه تنها در جذب چربی های تأثیری ندارد بلکه می تواند به داشتن چشمانی تیز بین و قوی هم کمک کند.

آجیل
ویتامین E موجود در مغزهای آجیل از چشمان ما در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کند و فرآیند پیرچشمی را آهسته می کند.کافی است در طول روز چند دانه بادام یا تخم گل آفتابگردان بخورید تا نیاز بدنتان به ویتامین E کاملاً رفع شود.

گوجه
کاراتونین، یکی از ماده های اصلی موجود در گوجه که مقادیر قابل توجهی لیکوپن را درون خود جای داده است. لیکوپن همان ماده است که به گوجه رنگی درخشان می بخشد و چشم ها را مقابل انواع مشکلات ایمن نگه می دارد. علاوه بر این، ویتامین C درون گوجه فرنگی تأثیر قابل توجهی در حفظ قوای چشمی ما ایفا می کند.
 


منبع:جام جم آنلاین

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید