2109
آیا باید در خانه اکسیژن ساز داشته باشیم؟

آیا باید در خانه اکسیژن ساز داشته باشیم؟

1400/11/25 بازدید870

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در شهرهای بزرگ یا آلوده زندگی می‌کنید، یا دچار آلرژی تنفسی هستید، کودک یا سالمند در منزل دارید، یا حتی از بیمار مبتلا به اختلال تنفسی نگهداری می‌کنید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی فوق‌العاده کاربردیست که متخصصین اینروزها استفاده از آن را جهت کاهش سطح تنفس و بهبود سریعتر وضعیت تنفسی بیمار در منزل و همچنین افراد سالم شدیدا توصیه می‌کنند.

اکسیژن جزء لاینفک زندگی انسان است. در برخی شرایط دریافت اکسیژن به اندازه مناسب امکان‌پذیر نیست. از جمله آلودگی هوا یا بیماری چون آلرژی ، کرونا و اختلالات دستگاه تنفسی. برای کمک در این شرایط دستگاهی به نام اکسیژن ساز طراحی و تولید شده است. اگر می‌خواهید بدانید برای شما خرید اکسیژن ساز خانگی لازم است یا خیر در ادامه همراه ما باشید.

اکسیژن ساز چیست ؟

اکسیژن ساز یک محصول پزشکی پیشرفته است که جهت بهبود وضعیت تنفسی افراد مبتلا به اختلالات و بیماری‌های مزمن تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول قادر است هوای موجود در محیط را جمع آوری کرده و با تجزیه آن، اکسیژن خالص را به راه‌های تنفسی بیمار انتقال دهد. خوب است بدانید که اکسیژن ساز ساختاری سازگار با بافت ریه و بدن دارد. به همین علت علاوه بر اکسیژن رسانی سبب بهبود بافت ریه می‌شود. آیا می‌دانید که استفاده از تجهیزات پزشکی همچون دستگاه اکسیژن ساز سبب بهبود سریعتر بیمار بستری در منزل نیز می‌شود؟

اکسیژن ساز خانگی

دستگاه اکسیژن ساز خانگی یکی از انواع اکسیژن سازهایی است که در بازار تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود. خرید این محصول برای مراقبت از افرادی که مبتلا به اختلالات تنفسی هستند و افرادی که در منزل تحت درمان هستند، فوق العاده ضروری و حیاتی است. معمولا اکسیژن ساز خانگی بصورت پرتابل و فوق العاده جمع و جور است و قابلیت حمل دارد.

دستگاه اکسیژن ساز پرتابل کارکردی بسیار آسان دارد. معمولاً اکسیژن سازهای پرتابل دارای چند نوع ماسک تنفسی هستند. اکسیژن ساز خانگی بسیار کم صداست و مناسب استفاده در کنار تخت است. برخی از انواع اکسیژن ساز پرتابل قابلیت شارژ دارند و پس از قطعی برق با باتری بکار خود ادامه می دهند. این دستگاه مانند نمونه های ثابت مجهز به مرطوب کننده است و صفحه کنترل نیز دارد.

بهترین دستگاه اکسیژن ساز

بهترین دستگاه اکسیژن ساز لازم است دارای ویژگی‌هایی باشد. از جمله:

  • دستگاه اکسیژن ساز باید بتواند در هر دقیقه حداقل 5 لیتر اکسیژن تولید کند.
  • حجم خروجی اکسیژن ساز باید قابل تنظیم باشد.
  • اکسیژنی که از دستگاه خارج می‌شود بین 93 تا 95 درصد خلوص داشته باشد، تا از بروز نفس تنگی جلوگیری شود.
  • ترجیحاً دستگاه اکسیژن ساز بهتر است که کمتر از 40 دسی بل صدا تولید کنند. بنابراین کیفیت کمپرسور آن بسیار حائز اهمیت است.
  • مصرف انرژی محصول در رده A باشد.
  • محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

طرز کار دستگاه اکسیژن ساز

بصورت کلی طرز کار دستگاه اکسیژن ساز به اینصورت است که در گام اول دستگاه را به جریان برق متصل کنید. سپس دستگاه را روشن نمایید، زمانی که دستگاه روشن شود چراغ سبزی روشن می‌شود که با حروف O.P قابل شناسایی است. در حالت پیش فرض دستگاه می‌تواند بین 0.5 تا 5 لیتر در دقیقه اکسیژن تولید کند. کاربر می‌تواند میزان جریان هوا را با توجه به تجویز پزشک تنظیم نماید.

با استفاده از کلیدهای مثبت و منفی می‌توانید مدت زمانی که دستگاه باید فعالیت کند را مشخص نمایید. اگر دستگاه مجهز به مرطوب ساز است، لازم است عملکرد آن فعال شود تا اکسیژن مرطوب وارد راه تنفسی شده و بیمار دچار خشکی مجرای تنفسی نشود. لازم به ذکر است که آب مورد استفاده برای پر کردن مخزن مرطوب ساز باید آب جوشیده باشد.

اکسیژن ساز ایرانی

با وجود وضع حاکم بر بازار تجهیزات پزشکی و افزایش چندبرابری قیمت محصولات پزشکی بسیاری از افراد توان خرید اکسیژن ساز خانگی را ندارند. اما خوشبختانه افرادی که نیازمند این محصول پزشکی خانگی هستند، می‌‌توانند انواع اکسیژن ساز ایرانی را خریداری و استفاده نمایند.

شما می‌توانید از چند برند ایرانی معتبر که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، اکسیژن ساز ایرانی خریداری کنید. این محصول هم به لحاظ کارکرد و هم استاندارد رقیب نمونه‌های خارجی بشمار می‌روند. همچنین چون تولید داخلی هستند، قیمت بسیار بصرفه ای دارند.

خرید دستگاه اکسیژن ساز

خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی یک تصمیم هوشمندانه برای تسهیل روند نگهداری از بیماری مبتلا به اختلالات تنفسی در منزل است. شما با خرید این محصول می‌توانید سرعت فرآیند درمان را افزایش دهید، سطح ایمنی بیمار را بالا ببرید، همچنین دیگر احتیاج به انتقال مکرر بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانی نداشته باشید.

دقت کنید حتماً در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

سلامت نبولایزر، ست لوله و ماسک تنفسی را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که دستگاه اکسیژن ساز حداکثر میزان اکسیژن خالص استاندارد را تولید کند. دقت کنید دستگاه ماسک تنفسی متناسب با شرایط تنفسی بیمار را داشته باشد. حجم جریان خروجی اکسیژن و میزان صدای آن ارزیابی شود. محصول کارت گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

اکسیژن پلاس

اکسیژن پلاس یکی از برندهای ایرانی معروف است، که در زمینه تولید انواع اکسیژن ساز خانگی فعالیت دارد. از جمله محصولات پیشرفته این برند می توان به اکسیژن ساز 5 لیتری اشاره نمود که دارای فیلتر دائمی و بدون نیاز به تعویض است. این دستگاه یکی از کم صداترین محصولات پزشکی ایرانی بشمار می‌رود و خلوص اکسیژن حاصل از آن بالای 93% است.

اکسیژن ساز چویس پلاس

چویس پلاس برند چینی مشهوری است که دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی و خانگی تولید می‌کند. از جمله محصولات پرفروش این برند می‌توان به اکسیژن ساز چویس پلاس SZ-5BW اشاره نمود. خلوص اکسیژن حاصل از این دستگاه بالای 93% است. این دستگاه با جریان برق شهری کار می‌کند و مجهز به نبولایزر نیز هست. این دستگاه قابلیت کارکرد بصورت 24 ساعته را دارد.

اکسیژن ساز نایدک

نایدک برند باکیفیت و شناخته شده آمریکایی است. از محصولات محبوب این برند می‌توان به محصول اکسیژن ساز خانگی NIDEK NUVO 5LIT اشاره نمود. این دستگاه قابلیت اکسیژن ساز بصورت 24 ساعته را دارد. این دستگاه کمتر از 40 دسی بل صدا تولید می‌کند. اکسیژن تولید شده از این دستگاه بالا 95% خلوص دارد. این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین سیستمهای هشدار را دارد.

اکسیژن ساز زنیت مد

زنیت مد برند چینی شناخته شده‌ای است، که محصولات پزشکی همچون اکسیژن ساز خانگی در بازار تجهیزات پزشکی عرضه می‌کند. از جمله محصولات پرفروش این برند می‌توان به OC602 اشاره نمود. این دستگاه مجهز به خلوص سنجش اکسیژن است و قابلیت کارکرد 24 ساعته دارد.

اکسیژن ساز سوشیا

سوشیا دیگر برند معروف ایرانی است که اکسیژن ساز خانگی تولید می‌کند. از مدل‌های معروف این برند می‌توان به SA5 اشاره کرد. این دستگاه اکسیژن ساز خانگی 5 لیتری است و می‌تواند بصورت 24 ساعته کار کند. خلوص اکسیژن حاصل از این دستگاه بالای 96 درصد و سیستم آلارم هوشمند دارد.

اکسیژن ساز اکساز

اکساز دیگر برند ایرانی تولید کننده اکسیژن ساز است. از محصولات پرفروش این برند می‌توان به  Oxas oxygen concentrators با توان خروجی 5 لیتر و خلوص اکسیژن 95% اشاره نمود. این دستگاه مجهز به نمایشگر پیشرفته و سیستم هشدار نیز هست.

اکسیژن ساز هاینکوب

هاینکوب برند ترکیه‌ای است، که با محصولات اکسیژن ساز خانگی همچون Oxybreath mini5 در بازار تجهیزات پزشکی به شهرت رسیده است. این دستگاه مجهز به سیستم هشدار است، قابلیت کارکرد 24 ساعته دارد و بسیار کم صداست.

اکسیژن ساز دویل بیس

دویل بیس دومین برند آمریکایی است، که محصولات اکسیژن ساز خانگی اش را پیشنهاد می‌کنیم. محصول اکسیژن ساز 5 لیتری DEVILBISS، تنها اکسیژن ساز مجهز به سیستم OSD است. خلوص اکسیژن حاصل از این دستگاه بالای 96% است و بسیار کم صدا است.

جهت خرید انواع دستگاه اکسیژن ساز خانگی و بیمارستانی با کیفیت بالا و ضمانت اصالت کالا می‌توانید به سایت آزطب مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها