2109
آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

1400/11/03 بازدید1421

لیزر موهای زائد یکی از راه های از بین بردن موهای اضافی بدن است که افراد گوناگون علاقه به انجام آن دارند. علت این علاقه این است که در استفاده از روش لیزر بر خلاف روش های سنتی، نیاز به تکرار هفتگی نیست و با انجام چند دوره لیزر فرد می تواند برای همیشه از شر موهای زائد رهایی پیدا کند. اما آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم .

 

لیزر موهای زائد چیست؟

 

امروزه لیزر موهای زائد، یکی از متداول ترین راه ها برای از بین بردن مو های آزار دهنده ی صورت و یا بدن است. شیوه کار لیزر این گونه می باشد که دستگاه که با آن لیزر را انجام می‌دهد، نوری متمرکز شده را بر روی فولیکول های مو می تاباند، رنگدانه های واقع در پوست این نور را جذب کرده و به این طریق موها را از بین می‌برد. لیزر از روش های بسیار کاربردی برای حذف دائمی و یا طولانی مدت موهای زائد می باشد و به کاهش موهای زائد و یا نازک شدن آن منجر خواهد شد.

 

لیزر و حذف موهای اضافی

 

دکتر نفیسه موید نیا جراح زیبایی زنان رشت در این باره می گوید: لیزر با تخریب فولیکول های مو از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند؛ با انجام لیزر لذت داشتن یک پوست صاف و لطیف همیشه با شما همراه خواهد بود. شیو کردن، اپیلاسیون و سایر روش‌های سنتی، روشهای وقت گیر بوده و همیشه نیاز به تکرار دارند و باعث حذف دائمی موها نمی‌شوند. اما استفاده از لیزر می تواند به میزان قابل توجهی باعث از بین رفتن موها گردد. استفاده از لیزر در نواحی مختلف بدن، مخصوصا در نواحی حساس مانند بیکینی، همیشه با اما و اگرهایی روبرو بوده است و افراد از انجام آن واهمه داشتند. یکی از این ابهامات رابطه لیزر و نازایی است. با ما همراه باشید‌.

لیزر برای موهای زائد در کدام قسمت های بدن استفاده می شود؟

 

 

لیزر در از بین بردن و کم کردن موهای زائد رشد کرده بر روی صورت، پاها، چانه، پشت بدن، بازوها، زیربغل، خط بیکینی و به طور کلی تمام نقاط بدن مفید است. در انجام لیزر چند پارامتر بسیار مهم می باشد؛ اولین بخشی که باید مورد تاکید قرار بگیرد، به دقت دستگاه لیزر است؛ دستگاه لیزر باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ به این صورت که موهای زائد را تحت هدف قرار داده و به پوست ناحیه اطراف آسیب نرساند؛ مورد مهم بعدی سرعت عمل می باشد؛ هر پالس از لیزر در کسری از ثانیه بر روی پوست تابانده می‌شود و ناحیه ی وسیعی را تحت هدف قرار خواهد داد؛ به این ترتیب پاها شاید بیشترین زمان را برای لیزر لازم داشته باشند و نواحی مانند دور لب، کمترین زمان را نیاز داشته باشند. مورد مهم بعدی که باید در نظر بگیرید، این است که هیچگاه با یک یا دو جلسه، نتیجه ی دلخواه حاصل نخواهد شد و بسته به میزان موهای زائد فرد، جلسات درمانی نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

نکات مهمی که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید بدانید!

 

۱_قبل از لیزر با پزشک معالج مشورت کنید و بهترین نوع نوع لیزر مناسب با پوست خود را انتخاب نمایید.

۲_اگر اپیلاسیون کرده‌اید، صبر کنید تا موها به طور کامل رشد کنند.

۳_اگر سولاریوم انجام داده‌اید، صبر کنید تا اثرات آن به طور کامل از بین برود، زیرا در غیر این صورت پوست شما خواهد سوخت.

۴_قبل از لیزر با تیغ موهای زائد را بتراشید.

۵_دور چشمانتان را هرگز لیزر نکنید.

۶_لیزر کل بدن را در جلسات متعدد انجام دهید، زیرا بدن انسان نمی تواند حجم زیادی از لیزر را تحمل کند.

بعد از انجام لیزر موهای زائد چه اقداماتی باید انجام داد؟

۱_حداقل تا ۲۴ ساعت ورزش نکنید.

۲_بعد از انجام لیزر بلافاصله دوش نگیرید.

۳_از مواد آرایشی بر روی نقاط لیزر شده تا مدتی استفاده نکنید.

۴_در نواحی لیزر شده از دئودرانت استفاده نکنید.

 

آیا انجام لیزر در ناحیه بیکینی خطر دارد؟

 

از نظر بهترین متخصص زنان رشت لیزر در ناحیه بیکینی هیچ خطری ندارد. ممکن است در هنگام انجام لیزر به دلیل حساسیت این ناحیه درد بیشتری از سایر نقاط بدن، احساس گردد؛ اما خطر ثابت شده ای در این مورد یافت نشده است.

لیزر باعث نازایی می شود؟

در فضای مجازی گاهی مطالبی مشاهده می گردد که نازایی را به لیزر ربط می‌دهند، که این مورد شایعه ای بیش نیست. شما با مراجعه به پزشک متخصص در این باره می توانید به راحتی اطلاعاتی کسب کنید و به شما ثابت خواهد شد که انجام لیزر هیچ ربطی با نازایی ندارد. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در فولیکول انجام می گردد. این لیزر کمتر از یک میلیمتر در پوست انسان نفوذ می کند. بنابراین راهی برای رسیدن به تخمدان ها و ایجاد نازایی در افراد نخواهد داشت.

 

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد ؟

لیزر موهای زائد عوارض غیر قابل تحملی ندارد و در مقابل راحتی و زیبایی که شما بعد از اتمام دوره به دست می آورید، ناچیز خواهد بود؛ اما مانند هر روش خارجی انجام شده بر روی بدن، لیزر هم عوارض خاص خودش را دارد. ممکن است که پوست ناحیه درمان کمی قرمز شود و درد مشابه آفتاب سوختگی در نواحی لیزر شده دیده شود. التهاب ناحیه لیزر شده از عوارض عمده ی انجام این عمل است که خیلی زود ناپدید میگردد. همچنین پوسته پوسته شدن در نواحی لیزر شده نیز بسیار رایج است. دلیل این عوارض هدف قرار دادن پیاز و فولیکول مو توسط لیزر است و به طور عمده آسیب هر بافتی واکنشی را به همراه خواهد داشت، که طی چند روز از بین خواهد رفت.

 

 

 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

 

 

 

آستانه تحمل درد هر فرد متفاوت است، اما درد لیزر آنچنان زیاد نیست که از توان تحمل افراد خارج باشد. می‌توان درد لیزر را مانند برخورد یک نوار پلاستیکی به پوست شبیه کرد؛ عواملی چون چاقی، تیرگی موها، قدرت تحمل فرد، نوع دستگاه لیزر و همچنین ناحیه ایی که به لیزر آن می پردازید، در میزان درد تاثیر گذار هستند. بیکنی، زیر بغل و پشت، درد بیشتری را در بین تمام نواحی بدن دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید