2109
این مواد باعث نازایی می شود!

این مواد باعث نازایی می شود!

1397/08/26 بازدید1723

نی نی سایت: کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رئیس هفتمین سمینار بین المللی سلامت زنان درباره عوارض آسیب زای مصرف برخی موادغذایی بر سلامت زنان هشدار داد.
او دراین باره توضیح داد:« مطالعات نشان داده است مصرف برخی غذاها و نیز نوع بسته بندی و فرآوری آنها بر سلامت زنان به ویژه در بحث نازایی و یائسگی زودرس اثرگذار است و در هفتمین سمینار بین المللی سلامت زنان، توجه ویژه ای نسبت به آسیب هایی که غذا و مواد غذایی بر سلامت زنان تحمیل می کند، خواهیم داشت. به عنوان مثال باید از مصرف پلاستیک ها در بسته بندی غذاها اشاره کنیم. در حال حاضر اغلب مردم ، فقط عوارض پلاستیک ها بر محیط زیست را برجسته می بینند، این درحالی است که نقش آنها در بیماری های غیر واگیر بسیار جدی است و باید در این رابطه اطلاع رسانی شود. برخی گزارش ها حاکی از افزایش موارد نازایی است که این موضوع را می توان با توجه به نوع غذا، شکل بسته بندی و نگهداری آنها دنبال کرد.»
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت در ادامه به مهر گفت:« نحوه آماده سازی غذا نیز از موضوعات مهمی است که آگاهی دادن در مورد آن می تواند زمینه ساز سلامت زنان و خانواده ها شود. به عنوان مثال، در رابطه با تهیه و مصرف شورها که مصرف آن در سفره ایرانی ها معمول شده، باید تلاش شود که فرهنگ تولید آن به گونه ای شود که ۲ درصد نمک جایگزین ۴ درصد نمک شود.»
لنکرانی درباره هفتمین سمینار بین المللی سلامت زنان که 30 آبان ماه در شیرازبرگزار می شود گفت:« در حاشیه این سمینار، دو کارگاه ویژه برگزار می شود که یکی در رابطه با سلامت جنسی زنان و دیگری در رابطه با مراقبت های حاشیه ای زایمان است. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید