2109
بهترین لیزر موهای زائد در قم

بهترین لیزر موهای زائد در قم

1401/01/07 بازدید2610

امروزه لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش‌ها جهت از بین‌بردن موهای زائد بدن محسوب می‌شود. درواقع در سال‌های اخیر این روش جایگزین سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی شده‌ است. همچنین با توجه به افزایش تقاضای لیزر موهای زائد، مراکز مختلفی در این راستا تاسیس شدند. در این بین امکان وجود مراکز و کلینیک‌هایی که به اندازه‌کافی تجربه نداشته و یا از دستگاه مناسبی برخوردار نباشند نیز وجود دارد. بهترین مرکز ارائه خدمات لیزر، مرکزی است که با توجه به نوع پوست فرد، ضخامت مو و فاکتورهای مهم دیگر، خدمات لیزر را برای مشتری انجام بدهد. مراکزی مانند کلینیک لیزر ایرانیان، لیزر قم و کلینیک دکتر امامی از این دسته به شمار می‌آیند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی بایدها و نبایدهای لیزر مو به معرفی کلینیک‌ معتبر لیزر موهای زائد قم بپردازیم.

موی زائد چیست؟

 

برخی از افراد ممکن است که به طور طبیعی، بدن پر مویی داشته باشند و رشد موی زیاد در بدن‌ها یک موضوع ژنتیکی باشد. اما اکثر خانم‌ها از رشد موی زیاد در بدنشان راضی نیستند و این مسئله برای آن‌ها خوشایند نیست. لازم به ذکر است که به هر مویی در بدن، موی زائد گفته نمی‌شود. موهای ضخیم و تیره‌ای که در خط میانی بدن مثل صورت، گلو، سینه و دور ناف رشد می‌کنند، موی زائد می‌گویند. در واقع رشد موهای زائد با موهای سراسر بدن متفاوت است و رشد بیش‌از اندازه آن‌ها می‌تواند سبب ناراحتی گردد.

عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

نور لیزر، هر تار مویی که ضخیم و تیره‌ رنگ باشد را با حرارت می‌سوزاند. درواقع با سوزاندن موی ضخیم و تیره‌ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز تحت تابش نور قرارگرفته و از بین خواهد رفت. همچنین لازم به ذکر است که هرکدام از تارهای موی بدن دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت می‌باشند که در یک زمان مشخص در فاز استراحت و در زمان دیگر در فاز رشد قرار خواهند گرفت. بنابراین چنانچه هنگام لیزر موهای زائد، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری نداشته و از بین نخواهد رفت. در نتیجه برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله‌های زمانی مشخص نیاز خواهید داشت. به این صورت که با گذراندن هر جلسه، تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوزانده شده و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین خواهند رفت.

انواع دستگاه‌ها در مرکز لیزر موهای زائد قم

به طورکل لیزر مو می‌تواند توسط دستگاه‌های مختلفی انجام شود. با توجه به عواملی مثل رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه درمان، یکی از دستگاه‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندریت (Apogee)، ساخت شرکت آمریکایی (Cynosure)، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر دنیا برای رفع موهای زائد محسوب می‌شود. از خصوصیات منحصربه‌فرد این دستگاه می‌توان به قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست اشاره کرد. از بین شیوه‌های متنوع موجود در دنیا برای رفع موهای زائد، دستگاه الکساندرایت دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است. همچنین جالب است بدانید که لیزر موهای زائد با الکساندرایت علاوه‌ بر این که برای مدت طولانی باقی می‌ماند،‌ هیچ عوارضی را نیز در پی نخواهد داشت. اما در نظر داشته باشید که استفاده مکرر از الکساندرایت ممکن است باعث ایجاد درد شود.

  • لیزر روبی

لیزر روبی نخستین لیزری بود که جهت رفع موهای زائد به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این لیزر از لحاظ تاثیرگذاری و ایمنی نیز اثبات شده است. اما توجه داشته باشید که این نوع لیزر برای کسانی که پوست روشن و موهای ضخیم و تیره دارند، موثرتر خواهد بود. از مزایای لیزر روبی می‌توان به کمتر بودن درد و ناراحتی و استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده که خطر سوختگی را کاهش می‌دهند، اشاره کرد.

  • لیزر دایود

لیزر دایود برای انواع مختلف پوست قابل استفاده می‌باشد. این لیزر به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، قادر است تمامی موهایی که زیر پوست قرار دارند را از بین ببرد.

  • ليزر ان دى ياگ (Nd-YAG)

ليزر ان دی یاگ براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تيره و بسيار تيره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع لیزر برای موارد خاص نیز کاربرد دارد. تمامی روش‌های متنوع موجود جهت لیزر موهای زائد در بهترین مرکز لیزر قم با توجه به ضخامت مو و نوع پوست شما انجام خواهد شد.

هنگام انتخاب دستگاه لیزر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از مراجعه به مرکز لیزر باید در نظر بگیرید که قصد لیزر بخش کوچکی از بدن خود را دارید یا اینکه تصمیم گرفته‌اید که از موهاى زائد كل بدن‌تان خلاص شويد. سپس به نوع و كیفيت دستگاه ليزر مرکزی كه قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه كنيد، توجه داشته باشید. يكى از بهترين دستگاه‌های لیزر، لیزر الکساندرایت Gentlelase می‌باشد كه با كمترين تعداد جلسات درمانى و اثربخشى خوب و درد کم، نسبت به ليزرهاى دیگر؛ توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زيرپوستى را دارد.

لیزر مو به چه افرادی پیشنهاد نمی‌شود؟

  • افرادی که دچار اختلالات هورمونی هستند.
  • افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند و یا مبتلا به بیماری‌های خاص می‌باشند.
  • اشخاصی که سابقه تبخال مکرر و یا سابقه عفونت فعال مثل جوش‌های چرکی دارند.
  • اشخاصی که در ناحیه لیزر تاتو، خال یا کک و مک دارند.
  • بانوانی که باردار هستند.

مواردی که قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید بدانید

  1. ناحیه مورد نظر لیزر را قبل از مراجعه به مرکز بتراشید.
  2. بعد از لیزر جهت تسکین درد می‌توانید از ژلی که به شما توسط دکتر پیشنهاد می‌شود، استعمال نمایید.
  3. هنگام لیزر حتما از عینک محافظ استفاده کنید.
  4. بعد از انجام لیزر به مدت سه روز از استخر و سونا دوری کنید.
  5. بعد از لیزر سعی کنید که حداقل یک هفته در مقابل معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها نسبت به وکس، کرم موبر و تیغ جهت کاهش موهای زائد می‌باشد. در ادامه به بیان مزیت‌های استفاده از لیزر می‌پردازیم:

 

  • لیزرها می‌توانند بدون آسیب رساندن به پوست، موهای تیره و ضخیم را به طور دقیق از بین ببرند.
  • لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است، به طوری که هر پالس لیزر، فقط یک‌چهارم ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند همزمان روی چندین فولیکول مو اثر بگذارد و آن‌ها را از بین ببرد.
  • اکثر مراجعین بعد از گذراندن سه تا هفت جلسه شاهد ریزش دائمی موهای زائد خود خواهند بود.

معایب رفع موهای زائد توسط لیزر چیست؟

به نقل از مجله پزشکی WebMD، در روزهای اول و دوم بعد از لیزر موهای زائد، پوست ناحیه تحت‌ درمان، ممکن است حالتی شبیه به آفتاب‌سوختگی به خود بگیرد. بنابراین استفاده از کمپرس‌های خنک و مرطوب‌کننده در ناحیه لیزر شده می‌تواند مفید باشد. پیش‌بینی می‌شود که در طول یک ماه، موهای ناحیه تحت‌درمان دچار ریزش بشوند. همچنین جهت جلوگیری از تغییر رنگ پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب بسیار پیشنهاد می‌شود.(حتما مقاله مربوط به لیزر صورت را مطالعه فرمایید)

به گزارش این مجله، تاول‌های پوستی بسیار نادر هستند، اما احتمال بروز این تاول‌ها در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، بیشتر است. ممکن است که پوست شما بعد از انجام لیزر تحریک شده و دچار ناراحتی، قرمزی و یا تورم بشود که به طور معمول بعد از گذشت چند ساعت از بین خواهد رفت. بعد از انجام لیزر احتمال تغییر رنگ ناحیه تحت درمان نیز وجود دارد. اما لازم به ذکر است که احتمال تغییر رنگ در افرادی که قبل از لیزر در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند و یا افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر است. یکی‌دیگر از عوارض نادری که ممکن است برای پوست‌های تیره اتفاق بیافتد، ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست می‌باشد.(حتما مقاله مربوط به لیزر بیکینی را مطالعه فرمایید)

بهترین مرکز لیزر قم کجاست؟

برای پیدا کردن معتبرترین مرکز لیزر موهای زائد قم تنها کافیست که نوع پوست خود و میزان ضخامت موهای زائد بدنتان را بشناسید. مراکز و کلینیک‌های گوناگونی با انواع مختلف دستگاه‌های لیزر در سراسر کشور در حال ارائه خدمات هستند. آن چیزی که حائز اهمیت می‌باشد، این است که مرکزی را انتخاب کنید که علاوه‌بر مجوز رسمی، توسط افراد متخصص مدیریت و اداره شود و همچنین از تکنولوژی بروز و پاسخگوی انواع پوست استفاده کند. لیزر قم یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در قم می‌باشد که فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت بهداشت شروع کرده است. تمام روش‌های زیبایی و درمانی پوست و مو در این مرکز تحت نظارت پزشک‌های متخصص و باتجربه انجام می‌شوند.

 

 

قیمت های فوق مربوط به اسفند سال 1400 میباشد و همان‌طور که ذکر شد، لیزر موهای زائد می‌تواند رویش موهای زائد در بدن را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. ولی اکثر افراد به مرور زمان دوباره شاهد رشد رویش موهای زائد خود هستند. اما موهایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند، خیلی کم‌تر، ظریف‌تر و کم‌رنگ‌تر از حالت اولیه خود خواهند بود. لیزر موهای زائد روی انواع رنگ‌های پوست و مو می‌تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. به همین منظور برای آگاهی بیشتر و شرح انتطارات خود از این روش زیبایی، می‌توانید با مشاوران مرکز لیزر در قم از طریق سایت laserqom.ir ارتباط برقرار کرده و مشورت کنید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها