2109
13 غذایی که درد‌های پریود شما را شدیدتر می‌کند

13 غذایی که درد‌های پریود شما را شدیدتر می‌کند

1400/09/15 بازدید1067

اگر قاعدگی دارید احتمالاً با درد‌های قاعدگی آشنا هستید. در طول قاعدگی ترکیبی به نام پروستاگلاندین‌ها باعث انقباض رحم می‌شود و به جریان خون اجازه می‌دهد. اما این می‌تواند منجر به گرفتگی شکم نیز شود. شاید تعجب کنید که بدانید آنچه می‌خورید می‌تواند بر شدت درد‌های قاعدگی شما تأثیر بگذارد. برخی از غذا‌ها باعث افزایش سطح پروستاگلاندین نفخ می‌شوند و می‌توانند به مشکلات گوارشی کمک کنند و در نتیجه گرفتگی‌های پریود را تشدید کنند. به این ترتیب توصیه می‌شود تا زمانی که پریود هستیدشاید تعجب کنید که بدانید آنچه می‌خورید می‌تواند بر شدت درد‌های قاعدگی شما تأثیر بگذارد. برخی از غذا‌ها باعث افزایش سطح پروستاگلاندین نفخ می‌شوند و می‌توانند به مشکلات گوارشی کمک کنند و در نتیجه گرفتگی‌های پریود را تشدید کنند. به این ترتیب توصیه می‌شود تا زمانی که پریود هستید از مصرف غذا‌های زیر اجتناب کنید.

 

 قهوه:

ممکن است بدون قهوه صبحگاهی بدخلق باشید اما در واقع می‌تواند در درازمدت هنگام پریود شدن احساس بدتری به شما بدهد. قهوه درد را افزایش می‌دهد و  بیشتر نفخ می‌کنید. همچنین می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود که می‌تواند درد‌های شکمی را تشدید کند و همچنین باعث اسهال شود. قهوه می‌تواند باعث انقباض عروق شود که زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی باریک می‌شوند. این به نوبه خود می‌تواند گرفتگی عضلات را بدتر کرده و نفخ را افزایش دهد.

 نمک:

اگر در حین قاعدگی احساس نفخ می‌کنید بهتر است از مصرف غذا‌های شور خودداری کنید.

 شکر:

بسیاری از مردم هنگام پریود هوس خوردن چیز‌های شیرین می‌کنند اما فقط غذا‌های شیرین را در حد اعتدال مصرف می‌کنند. در حالی که شکر می‌تواند باعث افزایش انرژی شما شود به دنبال آن سقوطی ایجاد می‌شود که می‌تواند خلق و خوی بد را بدتر کند به خصوص اگر در حین قاعدگی با بدخلقی یا اضطراب دست و پنجه نرم کنید.

 گوشت قرمز:

بسیاری از مردم تصور می‌کنند بهتر است در دوران قاعدگی گوشت قرمز بیشتری مصرف کنند زیرا سرشار از آهن است. در حالی که این درست است گوشت قرمز در واقع می‌تواند باعث ایجاد گرفتگی در طول دوره شما شود. این به این دلیل است که آن‌ها حاوی ترکیباتی به نام پروستاگلاندین هستند. بدن در زمان قاعدگی بیش از حد معمول پروستاگلاندین تولید می‌کند زیرا به رحم کمک می‌کند منقبض شده و خود را از شر پوشش داخلی رحم خلاص کند و به شما اجازه می‌دهد پریود شروع شود. به همین دلیل است که گرفتگی عضلات ایجاد می‌شود. اما سطوح بالاتر پروستاگلاندین‌ها می‌تواند منجر به تشدید گرفتگی عضلات شود به همین دلیل است که خوردن گوشت قرمز ممکن است مضر باشد.

نوشیدنی‌های گازدار:

نوشیدنی‌های گازدار (مانند نوشابه یا آب گازدار) باعث نفخ معده می‌شوند. وقتی پریود هستید این می‌تواند درد‌های شکمی را شدیدتر و ناراحت‌کننده‌تر کند. مایعات ساده مانند آبمیوه تازه و آب بهترین گزینه برای شما هستند.

غذا‌های چرب و فرآوری شده:

مانند گوشت قرمز غذا‌های چرب می‌توانند تعداد پروستاگلاندین‌ها را در بدن افزایش دهند که می‌تواند گرفتگی را حتی بدتر کند. همچنین‌ایده خوبی است که از غذا‌های فرآوری شده در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا افزودنی‌ها می‌توانند ناراحتی شکمی را افزایش دهند.

 الکل:

الکل می‌تواند اثرات منفی بی‌شماری بر بدن شما داشته باشد که تنها در زمانی که شما پریود شده‌اید تقویت می‌شود. الکل باعث کم آبی بدن شما می‌شود که می‌تواند سردرد و نفخ را بدتر کند. همچنین می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی شود بنابراین گرفتگی شکم، حالت تهوع و .... می‌تواند باعث اسهال شود.

 غذای تند:

غذا‌های تند باعث ناراحتی معده می‌شوند به خصوص اگر عادت به مصرف آن‌ها را نداشته باشید. این می‌تواند گرفتگی معده را بدتر کند و همچنین باعث اسهال و حالت تهوع شود.

 لبنیات:

محصولات لبنی باعث ایجاد گرفتگی و مشکلات گوارشی می‌شوند حتی اگر پریود نباشید. این به این دلیل است که آن‌ها حاوی اسید آراشیدونیک (یک اسید چرب امگا 6) هستند که التهاب و در نتیجه گرفتگی عضلات را بدتر می‌کند.

حبوبات:

حبوبات می‌تواند شامل نخود و لوبیا باشد و باعث نفخ شود. این به نوبه خود می‌تواند گرفتگی‌های پریود را شدیدتر کند.

شکلات:

بسیاری از افراد در دوران پریود هوس خوردن شکلات می‌کنند اما در واقع یکی از غذا‌هایی است که می‌تواند درد‌های پریود شما را بدتر کند. شکلات می‌تواند سطح پروستاگلاندین‌ها را در بدن افزایش دهد و ترکیباتی که باعث انقباض رحم می‌شوند. به این ترتیب درد شکم را حتی بدتر کند و بر ناراحتی شما بیفزاید.

غذا‌های سرخ شده:

غذا‌های سرخ شده مانند پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و دونات می‌توانند التهاب را در بدن افزایش دهند که تحقیقات با تشدید گرفتگی‌های پریود مرتبط است.

چربی‌های اشباع شده:

به همان دلیلی که محصولات سرخ شده هر غذای حاوی چربی اشباع شده باعث افزایش گرفتگی قاعدگی شما می‌شود زیرا می‌تواند باعث التهاب شود. اقلام سرشار از چربی‌های اشباع شده عبارتند از روغن نارگیل، لبنیات و گوشت‌های چرب.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

login captcha

میشه بگید پس چی باید خورد اینجا ک همه خوراکی هارو تقریبا منع کرده😂

پربازدیدترین ها