2709
درد زایمان با این کارها شدیدتر می‌شود!

درد زایمان با این کارها شدیدتر می‌شود!

1397/11/09 بازدید3543
نزدیک به زایمان سوالات زیادی درباره نوع زایمان، درد زایمان، میزان آن و اینکه آیا قادر به تحمل آن هستید یا نه، در ذهنتان شکل می‌گیرد. اینکه بتوانید بدون عوارض این درد زایمان را پشت سر بگذارید قطعا مهم است به همین دلیل باید بدانید که چه کارهایی ممکن است درد زایمان را بدتر کند.

به پشت نخوابید

همین طور که رحم شما رو به جلو بزرگ می‌شود باعث می‌شود وقتی ایستاده‌اید به سمت جلو و موافق جاذبه زمین خم باشید نه خلاف آن. علاوه بر این، خوابیدن به پشت موجب می‌شود جنین رو به عقب قرار بگیرد و همین موضوع جریان خونرسانی را با اشکال مواجه می‌کند. اگر نیاز به استراحت دارید حتما به پهلوی چپ بخوابید.

به پشت خوابیدن و درد زایمان

احساس ترس درد زایمان را بدتر می‌کند

نفس عمیق بکشید! احساس نگرانی و ترس از زایمان می‌تواند بدن شما را دچار تنش و حساس کند و همین موجب درد بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید تا جایی که می‌توانید آرام باشید و به خودتان بگویید این یک روند طبیعی است که بدن شما مجهز به مقابله با آن است. به بدنتان اعتماد کنید و بدانید که هر انقباضی یک پله شما را به ملاقات نوزادتان نزدیکتر می‌کند.

محیط استرس زا

عوض کردن محیطی که در آن قرار دارید در واکنش‌های استرسی شما به شدت موثر است. در صورتی که در محیط استرس‌زا قرار داشته باشید بیشتر احتمال تنش و تحریک وجود دارد. از دوستان و خانواده‌تان که در اتاق زایمان قرار ندارند تا مدیریت آشفتگی‌ها همگی قطعا استرس شما را بالا می‌برد اما بهتر است پیش از شروع دردهای زایمان و حتی از هفته سی و هفت بارداری که کم کم علائم خود را نشان می‌دهند، خودتان را آماده کنید و از این محیط‌ها دوری کنید.

کم آبی درد زایمان را بیشتر می‌کند

مقدار زیادی آب در دسترستان نگهدارید زیرا کم شدن آب بدن می‌تواند مشکلاتی در روند زایمان ایجاد کند زیرا رحم شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع هر عملکرد بدن نیاز به مقدار کافی آب برای انجام آن دارد. ما توصیه می‌کنیم که در ساک زایمانتان چند بطری آب داشته باشید تا همسرتان زمانی که نیاز به آب دارید، در اختیارتان قرار دهد.

نوشیدن آب کافی برای کاهش درد زایمان

ندانستن روش‌های تسکین درد

شاید با خودتان فکر کنید که آسانترین گزینه برای کاهش درد زایمان استفاده از آمپول است و داروهای فراوان. هرچند برخی از مادران از روش‌های طبیعی دیگری برای این کار استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به تصویرسازی و هیپنوتیزم اشاره کرد. مزیت این روش‌ها آن است که هیچ گونه عوارض جانبی متوجه مادر باردار نیست.

کنار نداشتن ماما

ماما در طول زایمان طبیعی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در بسیاری از بیمارستان‌ها ماماهایی هستند که در طول فرایند زایمان می‌توانند به مادر باردار کمک کنند. به همین دلیل اگر احساس می‌کنید به لحاظ عاطفی و فیزیکی به چنین حمایتی نیاز دارید بهتر است پیش از زمان زایمان ترتیبی اتخاذ کنید تا حتما در زمان زایمان ماما در کنارتان باشد. تحقیقات نشان داده است حضور یک ماما زمان زایمان طبیعی را دو ساعت کوتاه‌تر می‌کند و احتمال سزارین را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7550 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5479 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15012 بازدید