2109
آیا می‌توانم در دوران بارداری چای سبز بنوشم؟

آیا می‌توانم در دوران بارداری چای سبز بنوشم؟

1400/08/15 بازدید1598

وقتی نوبت به نوشیدنی‌های مفید می‌رسد چای سبز در صدر لیست قرار دارد. نوشیدن چای سبز در دوران بارداری ممکن است راهی عالی برای هیدراته ماندن است.

نوشیدن چای سبز در دوران بارداری چه خاصیتی دارد؟

چای سبز حاوی حدود ۲۵ میلی گرم کافئین در هر فنجان است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از چند فنجان در روز لذت ببرید البته تا زمانی که بیش از یک فنجان قهوه ننوشید. علاوه بر این، ثابت شده است که چای سبز حاوی انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. این مواد مغذی مزایای سالمی را برای بارداری و فراتر از آن به ارمغان می‌آورند.

آیا نوشیدن چای سبز برای جنین بی‌خطر است؟

چای سبز برای کودک شما در طول بارداری بی‌خطر است.

نوشیدن چای سبز در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

علاوه بر هیدراتاسیون و افزایش انرژی ناشی از کافئین ترکیبات گیاهی موجود در چای سبز می‌تواند سلامت شما را در طول و بعد از بارداری بهبود بخشد. نوشیدن چای سبز از سیستم ایمنی حمایت می‌کند و فشار خون را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از عوارض بارداری مانند پره اکلامپسی بسیار مفید و پر خاصیت است.

هنگام نوشیدن چای سبز چه نکاتی را رعایت کنیم؟

خوشبختانه چای سبز تقریباً به اندازه قهوه کافئین ندارد. چای سبز حدود ۲۵ درصد کافئین دارد. بنابراین شما باید بیش از ۱۰ فنجان در روز چای سبز بنوشید. حساسیت به کافئین بسیار شخصی است و از فردی به فرد دیگر و از بارداری به بارداری دیگر متفاوت به نظر می‌رسد. اگر متوجه شدید که بدنتان نسبت به کافئین واکنش ضعیفی نشان می‌دهد اما همچنان می‌خواهید چای سبز بنوشیدد چای خود را به مدت ۳۰ ثانیه دم کنید، آب را دور بریزید، سپس فنجان خود را با آب داغ پر کنید، دوباره بنوشید و از آن لذت ببرید.

نتیجه‌گیری:

نوشیدن چای سبز در دوران بارداری بی‌خطر است. شما می‌توانید با خیال راحت تا هشت تا ۱۰ فنجان در روز چای سبز بنوشید. اگر از منابع دیگر کافئین مانند قهوه، چای سیاه یا نوشابه نیز استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که کل کافئین دریافتی شما کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز باشد. برای مشاوره شخصی‌تر در مورد بارداری خود با پزشک متخصص زنان، ماما یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها