2109
چگونه حس بویایی کودک شما رشد می‌کند؟

چگونه حس بویایی کودک شما رشد می‌کند؟

1400/08/13 بازدید371

حس بویایی کودک شما در اوایل بارداری شروع به رشد می‌کند. حدود هفته‌های6 و7  نورون‌های گیرنده بویایی که به رشد مغز کودک شما کمک می‌کنند بو‌ها را پردازش کند. دو حفره بینی متقارن که پایه و اساس بینی کودک شما هستند نیز در سه ماهه اول تشکیل می‌شوند. سپس این مجرای بینی باز می‌شود و دهان او را به سوراخ‌های بینی وصل می‌کند. در نهایت گیرنده‌های بویایی در بینی کودک شما با پیاز بویایی در مغز متصل می‌شوند. این ساختار‌ها با هم به کودک شما امکان می‌دهند بو‌ها را تشخیص دهد.

 

نوزاد شما در رحم چه بویی می‌دهد؟

از آنجایی که آنچه می‌خورید به مایع آمنیوتیک شما منتقل می‌شود کودک شما طعم غذا‌هایی را که در اواخر بارداری می‌بلعید را حس می‌کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که وقتی زنان باردار در ماه‌های آخر بارداری غذا‌هایی با طعم‌های قوی می‌خورند نوزادان تازه متولد شده بو‌ها را بلافاصله پس از تولد تشخیص می‌دهند که نشان می‌دهد کودک شما این بو‌ها را در رحم تشخیص می‌دهد و به خاطر می‌آورد.

آیا نوزادان می‌توانند بوی شیر مادر را حس کنند؟

ریزترین نوزادان تازه متولد شده می‌توانند شیر مادر و حتی زنان شیرده را استشمام کنند زیرا شیر مادر دارای عطر‌های بسیار خاصی است که برای نوزادان بسیار جذاب است. نوزادان همچنین می‌توانند مادر خود را به سادگی با بوییدن تشخیص دهند.

چگونه حس بویایی کودک خود را تشویق کنیم؟

همه این‌ها به این معنی است که غذا‌هایی که در دوران بارداری می‌خورید ممکن است بر آنچه کودک شما دوست دارد نه تنها در حال حاضر بلکه شاید برای سال‌های آینده تأثیر بگذارد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها