2109
پیدا کردن توده سینه در دوران بارداری

پیدا کردن توده سینه در دوران بارداری

1400/08/10 بازدید2232

پیدا کردن توده در سینه همیشه ترسناک است اما مطمئن باشید که جای نگرانی نیست. علاوه بر این تغییرات زیادی در زمانی که انتظارش را دارید روی سینه‌هایتان اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث شود که سینه‌ها بیشتر از آنچه که قبلاً به آن عادت کرده‌اید برآمدگی، سنگینی و سفت شدن احساس کنند. در واقع دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است در دوران بارداری توده سینه را کشف کنید. توده‌های سینه ممکن است کیست‌های خوش خیم باشند، اگرچه در سه ماهه دوم یا سوم بارداری خود هستید محتمل‌ترین توضیح در واقع مسدود شدن مجرای شیر است. اگر در حین بارداری متوجه توده سینه شدید به علاوه برخی دیگر از تغییرات سینه که ممکن است در طی نه ماه آینده تجربه کنید، در اینجا چه کاری باید انجام دهید.

توده سینه چیست؟

توده سینه یک برآمدگی متورم است. این توده ممکن است از سینه شما بیرون بزند.

چگونه باید توده سینه را بررسی کرد؟

همانطور که سینه‌های خود را به طور مرتب ارزیابی می‌کنید بدانید که توده‌های سرطانی معمولاً وقتی برای اولین بار به شکل مجرای مسدود شده شیر ظاهر می‌شوند قرمز یا دردناک نیستند و همچنین با آب گرم و ماساژ پاک نمی‌شوند. تغییراتی که باید مراقب باشید و گزارش آن تضمین می‌شود شامل هر نوع توده جدید، تغییرات پوستی مانند ضخیم شدن، گودی، قرمزی، پوسته‌ها یا درد در یک نقطه یا بدتر شدن آن است. اما از آنجایی که هنوز در دوران بارداری احتمال ابتلا به سرطان سینه وجود دارد در صورت مشاهده موارد مشکوک در سینه حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

اگر در دوران بارداری توده‌ای در سینه خود پیدا کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر پزشک تشخیص داد که این توده احتمالاً به دلیل گرفتگی مجرا است یک کمپرس گرم به طور منظم اعمال کنید (یا آب داغ را روی آن زیر دوش بمالید) و آن ناحیه را ماساژ دهید که به رفع انسداد کمک می‌کند. اگر توده از بین نرفت یا بدتر شد با پزشک خود مشورت کنید تا از عفونی نشدن آن اطمینان حاصل کنید.

علل احتمالی توده سینه در دوران بارداری در چیست؟

توده‌های سینه در دوران بارداری اغلب یک مجرای شیر مسدود شده است. در اوایل سه ماهه دوم سینه‌های شما برای شیر دادن به نوزاد آماده می‌شوند و یک مجرای شیر ممکن است در این فرآیند مسدود شود. گرفتگی مجاری شیر معمولاً توده‌های سفت و قرمز رنگی هستند که در لمس حساس هستند و پس از چند روز از بین ‌می‌روند (ممکن است در دوران شیردهی به همین ترتیب مسدود شوند). علاوه بر مسدود شدن مجرا چندین دلیل احتمالی دیگر برای توده یا برآمدگی سینه در دوران بارداری وجود دارد از جمله:

  • عفونت (مانند ورم پستان)
  • ترشح از نوک پستان
  •  سایر تغییرات پوستی و شرایطی که در زمان انتظار شایع هستند

 

چه تغییرات دیگری در پستان ممکن است در دوران بارداری تجربه کنید؟

- نوک سینه‌های نوک تیز:

نوک سینه‌های شما ممکن است بیشتر از قبل بیرون بزنند و این برآمدگی می‌تواند باعث ایجاد حس حساس و گزگز در آن‌ها شود.

- سینه‌های درشت:

افزایش هورمون‌ها می‌تواند باعث رشد، تورم و سنگینی سینه‌های شما شود.

 

منبع: www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها