2109
دلیل افزایش مصرف دخانیات در زنان پیدا شد!

دلیل افزایش مصرف دخانیات در زنان پیدا شد!

1397/08/05 بازدید219

نی نی سایت: آمارها نشان می دهد هر روز به تعداد زنانی که سیگار و قلیان می کشند اضافه می شود. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا این آمار هر روز بالاتر می رود؟ به گفته بهزار ولی زاده مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت یکی از دلایل افزایش مصرف دخانیات در زنان و جوانان ترفندهای صنایع دخانی مثل عطردار کردن تنباکوها است.
ولی‌زاده درباره آمار مصرف دخانیات در زنان به ایسنا گفت: «طبق آخرین آمار سال ۹۵، حدود ۰.۸ درصد زنان بالای ۱۸ سال، مصرف کننده روزانه سیگار هستند که در مقایسه با سال ۹۰، این آمار حدود ۰.۱ افزایش یافته است. همچنین میزان مصرف کل دخانیات در مردان ۲۴ درصد و این میزان درمیان زنان بالای ۱۸ حدود ۳.۸ درصد (متوسط روزانه ۰.۶ درصد) بوده است. آمارها حاکی از این است که افزایش نسبی مصرف دخانیات را در بین زنان داشته‌ایم. همچنین مصرف دخانیات در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال در دختران نسبت به پسران افزایش بیشتری داشته است. سازمان جهانی بهداشت نیز در مطالعات خود ثابت کرده است که مصرف دخانیات در زنان عوارض و خطرات بیشتری نسبت به مردان دارد.»


سیگارهای اسلیم و استقبال زنان

مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت معتقد است صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در گروه سنی پایین و زنان، ترفندهایی را به کار می‌برند:« ۸۰ درصد میزان مصرف دخانیات در کشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد و به همین میزان این کشورها تولید محصولات دخانی را دارند. همچنین کشورهای پیشرفته به دلیل فرار از مالیات ناشی از تولید محصولات دخانی و سودآوری بیشتر، تمرکز خود را برای تامین محصولات دخانی کشورهای در حال توسعه گذاشته‌اند.یکی از اقدامات صنایع دخانی برای افزایش شیوع مصرف دخانیات، عطر و طعم دادن به محصولات دخانی است. با این کار جذابیت مصرف دخانیات را در قشرهای جوان و زنان ایجاد می‌کند. استفاده از تنباکوهای معطر در بسیاری از کشورهای جهان بسیار رایج شده است. نزدیک به ۷۰ ماده سرطان‌زا در سیگار شناسایی شده است که تنباکوهای معطر به مراتب مواد سرطان‌زای بیشتری دارند.یکی دیگر از ترفندهای صنایع دخانی تنوع در محصولات دخانی مانند تنباکوها و تهیه بسته‌بندی‌های جذاب برای آن‌هاست. برای مثال یکی از این اقدامات تولید سیگارهای باریک با نام اسلیم است که علاوه بر جذابیت، این تصور گمراه‌کننده را به مصرف کننده تحمیل می‌کند که مصرف سیگارهای باریک ضرر کمتری دارد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید