2109
ایده هایی جذاب برای طراحی سقف ساده و شیک

ایده هایی جذاب برای طراحی سقف ساده و شیک

1400/04/19 بازدید690

شاید سقف در دکوراسیون منازل کمتر به چشم آید ولی نمی توان از تاثیر آن چشم پوشی کرد. امروزه با توجه به افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی هزینه سقف های کاذب نیز افزایش یافته است و برخی برای کاهش هزینه ها به سقف های معمولی روی آورده اند. باید بدانید که با استفاده از دکوراسیون داخلی و با صرف هزینه کمتر می توان ظاهر سقف های معمولی را نیز تغییر داد.

طراحی سقف ساده و شیک ارزان

1 - استفاده از تیرهای چوبی در سقف

شاید به نظر بیاید که طراحی سقف با استفاده از تیرهای چوبی مختص خانه های قدیمی بوده و در دکوراسیون مدرن جایی ندارد. اگر شما نیز چنین فکر می کنید باید بگوییم که سخت در اشتباهید! استفاده از چوب در معماری داخلی همواره خارق العاده و زیبا می باشد. فقط باید توجه داشته باشید که برای استفاده از چوب در سقف منازلتان باید ارتفاع کافی برای این کار را داشته باشید.



2 - انتخاب رنگ روشن
یکی از کم هزینه ترین و بهترین راهکارها برای ایجاد سقفی مدرن و جدید استفاده از رنگ های روشن در رنگ آمیزی آن می باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در این شرایط رنگ دیوارها باید خنثی باشد در غیر این صورت فضای شما متشنج خواهد شد.

3 -
سقف های آینه ای
همان طور که می دانید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی همواره سبب بزرگ تر نشان دادن فضا می شود. بهترین مکان استفاده از آینه در سقف بالای میز ناهارخوری می باشد با این کار فضا پرنورتر و دلنشین تر به نظر می آید. در نهایت برخی این تصمیم را عجیب می دانند ولی تصمیم نهایی با خود شماست. لازم به ذکر است که در این سبک سقف ها لازم نیست که کل سقف را با آینه تزئین کنید بلکه می توانید از اشکال آینه ای مختلف مانند شش ضلعی ها استفاده کرده و یا آن ها را فقط در اطراف لوستر نصب نمایید.


4 - استفاده از چوب های طبیعی
امروزه با توجه به افزایش قیمت آهن و فلز، استفاده از چوب محبوبیت بالایی خصوصا در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. طراحی با استفاده از چوب های طبیعی به فضای منزل شما آرامش داده و آن را سرشار از احساس امنیت می نماید. چنانچه قسمت کوچکی از سقف را با استفاده از چوب های طبیعی پوشش دهید از تاثیر خارق العاده آن لذت خواهید برد.
5 -
استفاده از بتن
استفاده از بتن در دکوراسیون سقف آپارتمان، فضای شما را شگفت انگیز و خارق العاده خواهد کرد. هرچند استفاده از بتن در سقف سبک های کلاسیک چندان مورد توجه نمی باشد ولی در سبک های امروزی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

www.markazeahan.com


6 - استفاده از کاشی در سقف
استفاده از کاشی های فلزی در سقف ها یکی از ایده های بدیع و غیر متعارف می باشد که می تواند خانه شما را بیش از پیش درخشان نماید. این کار خصوصا برای سقف آشپزخانه می تواند یک ایده عالی باشد و ذوق و هیجان مهمانان شما را برانگیزد.

7 -
کاغذ دیواری
استفاده از کاغذ دیواری نیز یکی از ایده هایی است که می تواند سقف شما را از حالت معمولی و خسته کننده نجات دهد. در حالت معمولی برای کاغذ دیواری سقف از رنگ های خنثی، کم رنگ و بدون نقش استفاده می کنند. شما می توانید برای داشتن یک سقف جذاب و شاد از کاغذ دیواری هایی با طرح های راه راه روشن و اشکال هندسی غیر متعارف استفاده نمایید. این طراحی خصوصا برای اتاق خواب کودک می تواند یک ایده بکر باشد. لازم به ذکر است هنگامی که از این کاغذ دیواری ها برای سقف اتاق استفاده می کنید دیوارها باید رنگی خنثی داشته باشند.

8 -
نقاشی سقف
نقاشی گل ها، خطوط راه راه، اشکال هندسی و یا هر الگوی دیگری بر روی سقف می تواند آن را به یک اثر هنری تبدیل نماید.


ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف ساختمان

همان طور که می دانید با افزایش قیمت آهن روز به روز قیمت ساختمان نیز بالاتر رفته و این امر سبب کوچک شدن متراژ منازل می گردد و به همان نسبت سقف آن ها نیز کوتاه تر می شود. راه هایی برای رهایی از احساس تنگی و فشردگی در این خانه ها وجود دارد تا سقف آن ها بلندتر دیده شود. در ادامه به بررسی چند ترفند برای بلندتر نشان دادن سقف منازل خواهیم پرداخت.


1 - رنگ سقف های کوتاه بر روی دیوارها
یکی از ترفندهایی که امروزه برای بلندتر نشان داده شدن سقف منازل استفاده می شود این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید. این روش سبب ایجاد خطای دید در مرزهای سقف خواهد شد و سقف شما بلندتر به نظر خواهد رسید. برای این کار کافیست یک سوم و یا یک دوم دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید. ولی چنانچه این کار برای شما جالب نیست تنها می توانید 10 سانتی متر از دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید.


2 - تغییر در معماری خانه

چنانچه خانه شما ویلایی می باشد می توانید با تراشیدن گچ سقف در معماری خانه تغییر داده و تیرک ها را نمایان کنید و از این راه ارتفاع سقف را کمی افزایش دهید.


3 - انتخاب مبلمان با ارتفاع کوتاه

انتخاب مبلمان با ارتفاع کوتاه سبب ایجاد خطای دید شده و باعث می شود سقف شما بلندتر دیده شود. همچنین یکی دیگر از مزایای انتخاب مبلمان کوتاه این است که با قرارگیری در مقابل پنجره و بالکن مانع از ورود نور به داخل منزل شما نخواهد شد. افزایش نور در خانه موجب بزرگ تر جلوه دادن آن می گردد.


4 - استفاده از طراحی های عمودی

یکی از راهکارهای معروف برای بلندتر دیده شدن سقف، استفاده از اکسسوری های عمودی بر روی دیوار منزل می باشد. برای مثال می توانید با استفاده از یک کتابخانه یا شلف عمودی موجب ارتفاع دادن به سقف خانه خود شوید.


5 - انتخاب پرده

برای بلندتر دیده شدن سقف می توانید پرده ها را به چوب پرده هایی آویزان کنید که به سقف متصل می باشند به این ترتیب چشم دچار خطای دید شده و پنجره و ارتفاع سقف را بزرگ تر از واقعیت می بیند. همچنین ارتفاع پرده را از سقف تا کف زمین در نظر بگیرید.

6 -
استفاده از آینه

استفاده از آینه در دکوراسیون نه تنها سبب روشن تر شدن فضا می گردد بلکه سبب بزرگ تر و عمیق تر شدن آن نیز می شود. نصب آینه های عمودی بر روی دیوار موجب ایجاد خطای دید شده و به این ترتیب سقف خانه شما بلندتر دیده می شود.


7 - نورپردازی های پنهان

سیستم های روشنایی پنهان که امروزه در سقف منازل مورد استفاده قرار می گیرد به سبب تجهیزاتی که برای پنهان کردن آن ها در سقف کاذب استفاده می گردد باعث می شود که سقف شما کوتاه نشان داده شود بنابراین بهتر است از یک سیستم روشنایی مدولار بر روی سقف استفاده نمایید تا این تاثیر را خنثی کنید.

8 -
از تزئینات گچ بری استفاده نکنید

مانند تجهیزات روشنایی های پنهان، گچ بری ها نیز سبب کوتاه تر شدن سقف شما خواهد شد. با این حال اگر سقف شما در حال حاضر دارای گچ بری است حتما رنگ سقف را با رنگ گچ بری ها یکسان انتخاب نمایید.


9 - رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید

رنگ سفید دارای بیشترین بازتاب نور می باشد از این رو سقف را از آنچه هست بلندتر نشان می دهد. همچنین رنگ های سفید براق نیز بازتاب نور بیشتری دارند و برای سقف بسیار مورد توجه هستند.


10 - استفاده از خطوط عمودی

استفاده از کاغذ دیواری و یا خطوط و طرح های عمودی بر روی دیوار نیز سبب افزایش ارتفاع سقف می گردند.

منبع: مرکزآهن

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16481 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11639 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4527 بازدید