2109
وقتی کودک به اندازه معمول حرکت نمی کند چه کاری باید انجام دهید؟

وقتی کودک به اندازه معمول حرکت نمی کند چه کاری باید انجام دهید؟

1400/04/11 بازدید5164

هر زمان که احساس کردید کودک شما به اندازه معمول حرکت نمی‌کند به خصوص هنگامی که در حدی هستید که حرکات منظم را احساس کرده‌اید بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید. این احتمال وجود دارد که مشکلی برای کودک وجود نداشته باشد، اما مهم این است که شما در مورد هرگونه تغییر در حرکت کودک خود با پزشک یا ماما مشورت کنید. در برخی موارد کاهش حرکت ممکن است یک نشانه هشدار دهنده اولیه بیماری باشد که می‌تواند منجر به تولد نوزاد شود. بنابراین بهتر است با احتیاط اشتباه کنید. اگر مطمئن هستید که حرکات کودک شما کمتر از حد معمول شده است مثلاً اگر تعداد لگدها را کنترل کرده‌اید، باید سریعاً با پزشک یا ماما تماس بگیرید و در این باره صحبت کنید.

تعداد ضربه‌های جنین به چه صورت است؟

اگر به تازگی متوجه کاهش حرکت کودک شده‌اید یا مطمئن نیستید که کودک حرکت کمتری دارد، سعی کنید ضربات کودک خود را بیش از دو ساعت در یک زمان که کودک شما معمولاً فعال است، بشمارید. اگر بعد از غذا خوردن او معمولاً شروع به لگد زدن می کند یک میان وعده بخورید و سپس چند بار دراز بکشید در حالی که تعداد دفعاتی را احساس می‌کنید که لگد می‌زند. حرکات جنین وقتی هنوز در سه ماهه دوم بارداری هستید می‌تواند نامنظم باشد و احتمالاً مشکلی وجود ندارد. اما اگر نگران هستید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید. هر زمان که در مورد طبیعی یا نبودن چیزی در دوران بارداری شک دارید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید و اجازه دهید آنها این تصمیم را بگیرند. بهتر است نظارت بیشتری بر یک کودک کاملا سالم داشته باشید تا اینکه در صورت نیاز واقعی، این نظارت را انجام دهید.

چگونه یک پزشک کاهش حرکت جنین را ارزیابی می‌کند؟

اگر پزشک یا مامای شما براساس مشاهدات شما احساس کنند که احتمال بالقوه نگرانی وجود دارد، آنها احتمالاً از شما می‌خواهند که برای نظارت وارد شوید. متداول‌ترین تست مورد استفاده در این شرایط، تست بدون استرس (NST) است که اطلاعات دقیق‌تری در مورد الگوی ضربان قلب کودک شما ارائه می‌دهد. پزشک یا مامای شما از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا مشکلی برای کودک شما وجود دارد استفاده می کنند. ممکن است پزشک آزمایشات اضافی انجام ندهد و شما را به خانه بفرستد تا شمارش ضربات را انجام دهد و به شما بگوید اگر کودک شما بیشتر حرکت نمی کند تماس بگیرید. همچنین توجه به این نکته مهم است که شما نباید به مانیتور قلب جنین اعتماد کنید تا به شما بگویید کودک شما خوب است. داپلرهای جنین و سایر مانیتورهای قلب فقط می‌توانند به شما بگویند که قلب کودک شما می‌تپد. آنها نمی‌توانند به شما بگویند، مثلاً آیا مشكلی از نظر جفت وجود دارد یا كودك شما در پریشانی فیزیولوژیك دیگری است.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها