2109
راهنمای انتخاب بهترین مدارس اول متوسطه

راهنمای انتخاب بهترین مدارس اول متوسطه

1400/02/25 بازدید1979

با تغییر نظام آموزشی دوران راهنمایی قدیم به متوسطه اول تغییر کرد. زمانی که دیگر بچه‌ها باید با دوران کودکی و درس‌های آسان خداحافظی کنند و وارد نوجوانی و شور و حال عجیبش شوند و البته با درس‌ها و مفاهیم پیچیده‌تر هم کنار بیایند. با تمام این اوصاف انتخاب مدرسه اول متوسطه مناسب با کادر اجرایی دلسوزی که با تمام این شرایط آشنایی داشته باشند و بتوانند به‌خوبی نیازهای روحی یک نوجوان را درک کند، مهم است.

از طرف دیگر دوران متوسطه اول زمان پرش بچه‌ها به‌سوی رشته آینده تحصیلی‌شان است. رشته‌ای که بعدها به شکل مستقیم روی رشته دانشگاهی و به طبع مسیر شغلی و حرفه‌ای‌شان تأثیر می‌گذارد.

با توجه به تمام مطالب فوق در این مقاله به سراغ معرفی بهترین مدارس متوسطه اول دخترانه و متوسطه اول پسرانه رفتیم. اما قبل از آن خوب است که کمی با ویژگی‌های این مدارس آشنا شویم.

 

بهترین مدارس متوسطه اول تهران را چطور بشناسیم؟

آموزش با چاشنی پرورش: بسیاری از رفتارشناس‌ها بر نهادینه شدن عادات مثبت در زمان کودکی تأکیددارند. آن‌ها معتقدند دوران نوجوانی یکی از معدود فرصت‌هایی است که می‌توان تا حدی عادت مثبت را جایگزین رفتارهای غلط کرد. در واقع عادت‌های مطلوبی مثل سخت‌کوشی، مسئولیت‌پذیری، تعهد و نظم و معمولاً در دوران نوجوانی در جان افراد جامعه می‌نشیند. مدارس متوسطه اول خوب از اهمیت انسان‌سازی در کنار آموزش صحیح آگاه هستند و تلاش می‌کنند با استفاده از مشاوران آموزش‌دیده، گروه تربیتی و پرورشی خوب، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف با تاکید بر کار گروهی روح مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان پرورش دهند و آن‌ها را با  لزوم هماهنگی با افراد جامعه و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی آشنا کنند.

 

توجه به آموزش دقیق: معمولا آموزش در دوران ابتدایی با بازی و سرگرمی همراه است. اما در مدارس متوسطه اول تمام درس‌ها رنگ و بوی تخصص به خود می‌گیرند. از طرف دیگر پایه‌ی بسیاری از علوم بعد در همین مقطع تحصیلی آموزش داده می‌شود. بسیاری از فرموله‌ای ریاضی کاربردی، اصول اولیه علوم زیستی و از مواردی هستند که دانش‌آموزان برای اولین بار در متوسطه اول با آن‌ها مواجه می‌شوند اما تا مهروموم‌ها باید از این آموخته‌ها برای تکمیل سایر دروس استفاده کنند.

بنابراین بهتر است سنگ بنای آموزش فرزندتان را در همین ابتدا بسیار صاف و محکم بگذارید و به سراغ یک مدرسه متوسطه اول با کادر اجرایی آموزش‌دیده و دانش به‌روز بروید. گروه آموزشی‌ای که بتواند به خوبی از پس چالش‌های تدریس در این دوران بربیاید و مفاهیم را درست و صحیح آموزش بدهد.

سایر ویژگی‌های مثبت بهترین مدارس متوسطه اول: توجه به امکانات ورزشی و آزمایشگاهی، دقت در حفظ شادابی دانش‌آموزان هنگام تدریس به شکل مجازی، برگزاری انواع کارگاه‌های مجازی و پژوهشی مجازی در دوران کرونا، کمک  گرفتن از تقویم آموزشی برای ساماندهی به  امور جاری و آموزشی مدرسه، تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در المپیادها و به دنبال آن کسب رتبه‌های مناسب در آزمونه‌ای ملی، تدریس باکیفیت مجازی و تدوین مطالب درسی به شکل تخصصی و ویژه دانش‌آموزان مدرسه و...هم ازجمله مواردی است که می‌تواند میزان سطح اول بودن یک مدرسه متوسطه اول دخترانه یا مدرسه متوسطه اول پسرانه را مشخص کند.

برای مطالعه در مورد بهترین مدارس تهران پیشنهاد می­کنیم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و مقاله­ای که در این زمینه آماده شده است را مطالعه کنید.

با مجموعه مدارس سلام آموزش را با طعمی شیرین تجربه کنید

توجه به تفاوت‌های فردی و استعدادهای مختلف دانش‌آموزان، تلاش برای تربیت نسلی آگاه، متعهد و مسئولیت‌پذیر تنها بخشی از ارزش‌های حاکم بر سیستم آموزشی مجموعه مدارس سلام است.

مجموعه مدارس سلام با بیش از دو دهه سابقه آموزشی همواره تلاش کرده است به تمام دروس از دریچه تخصص نگاه کند. بنابراین با تشکیل دپارتان‌های تخصصی آموزشی هم به آموزش عالی توجه می‌کند و هم با ایجاد دپارتمانهای ورزشی، دپارتمان تغذیه و سلامت جسم به سلامت جسمی و شادابی دانش‌آموزان هم اهمیت زیادی میدهد. در کنار این موضوع با کمک دپارتمان تخصصی مشاوره و مهارت‌های زندگی توانسته دانش‌آموزان را با توجه به استعدادهای ذاتیشان در مسیری درست قرار بدهد و آنها را به موفقیت برساند.

رتبه های برتر دانش‌آموزان سلام در انواع مسابقات کشوری و المپیادها هم سند محکمی بر این ادعاست.

تربیت نوجوانان پژوهشگر و پرسشگر هم از دیگر اهداف مجموعه سلام است که به طور جدی در پایه های هفتم و دوازدهم از طریق دپارتمان تخصصی آموزش، پژوهش با برگزاری کارگاه های پژوهشی، تدوین تقویم آموزشی جامع و کلاسهای تحقیق محور، ثبت اختراعات دانش آموزی و مقاله نویسی  پیگیری می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا تیم مدیریت سلام از تلاش برای ارائه آموزش بهتر دست برنداشت.  و با کمک سیستم پرتابلی که از قبل راه اندازی شده بود توانست آموزش مجازی را با همان کیفیت آموزش حضوری ادامه بدهد. حضور در شبکه های اجتماعی برای ارتباط بهتر با نوجوان نسل امروز  و درک نیاز آنها به تنوع در روش‌های تدریس،  باعث استقبال بیشتر نوجوانان و دانش‌آموزان از شیوه آموزشی مدارس سلام در مقطع متوسطه اول شد.

 

آموزش تخصصی زبان انگلیسی، علوم کامپیوتر از طریق دپارتمان زبان انگلیسی دپارتمان کامپیوتر و علوم مدرن، ایجاد تیم‌های رباتیک، رادیوسلام و سلام تی‌وی در برخی مدارس هم نشان از اهتمام کادر اجرایی مجموعه سلام به آشنایی دانش‌آموزان با علوم روز دنیا دارد.

مجموعه مدارس سلام همواره برای استعدادهای دانش‌آموزان و آموزش متناسب با سطح هر دانش آموز احترام ویژه ای قائل است. بنابراین در سال نهم و در دوران انتخاب رشته نهم به دهم هم دانش‌آموزان را تنها نمیگذارد و تلاش میکند تا با برگزاری جلسات مشاوره ای منظم، آزمونهای استعدادیابی و همایشهای معرفی رشته ها هر دانش آموز را در کانال مهارتی مخصوص به خود قرار بدهد تا نوجوانان بتوانند راحت تر و با علاقه بیشتر به سمت اهدافشان حرکت کنند.

بهترین مدارس متوسطه اول تهران در کدام بخشها قرار دارند؟

مدارس متوسطه اول منطقه یک

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام تجریش

آدرس: میدان ‌تجریش، پایین تر از میدان قدس، کوچه رفعت، پلاک ۶

تلفن تماس: ۲۲۷۱۲۴۰۵ ۲۲۷۱۱۳۱۷

 

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام اسلام

آدرس: خیابان سباری(آجودانیه)، خیابان پورابتهاج،  بعد از موزه حیات وحش، خیابان افتخاری، خیابان رجبی،  خیابان صومعه زاده، روبروی پارک محلی، پلاک ۵

تلفن تماس: ۰۲۱۲۶۱۰۷۶۰۴ - ۰۲۱۲۶۱۰۷۶۰۷ - ۰۲۱۲۶۱۵۳۷۰۸ ۰۲۱۲۶۱۵۳۹۸۴

 

دبیرستان متوسطه اول دخترانه سلام اسلام

آدرس: 35 متری قیطریه - نبش خیابان خراسانی

تلفن تماس :  021۲۲۲۴۷۲۶۸ 021۲۲۲۰۸۴۵۸ ۲۲۲۰۱۹۲۸ 021

 

مدارس متوسطه اول منطقه دو

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام ایران زمین

آدرس: سعادت آباد،  بلوار شهرداریف خیابان پانزدهم شرقی(شهید میرزایی)، پلاک ۶۲ 

تلفن تماس: 83-021۲۲۰۷۸۰۸۲

دبیرستان متوسطه اول دخترانه سلام گلبانگ

آدرس: شهرک غرب خیابان ایران زمین خیابان مهستان کوچه ۱۴

تلفن تماس:۹-۰۲۱۸۸۵۷۷۸۴۷

 

مدارس متوسطه اول منطقه سه

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام صدر

آدرس: اتوبان صدر (به سمت شرق)،خیابان بهار جنوبى،خیابان جهرمى،خیابان بهرام،کوچه آریا غربی. پلاک ١۶

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۵۹۹۷۳۰ - ۰۲۱۲۲۵۹۹۷۵۸ - ۰۲۱۲۲۵۹۹۷۴۱ ۰۲۱۲۲۵۹۹۷۳۶

 

مدارس متوسطه اول منطقه چهار

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام نیک فرجام

آدرس: تهرانپارس، خیابان فرجام غربی، حد فاصل چهارراه ولی عصر(برادران باقری) و چهار راه حیدرخانی، پلاک ۴۸۷

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۸۰۰۹۵۵ ۰۲۱۷۷۲۴۰۷۱۷

 

دبیرستان متوسطه اول دخترانه سلیمه

آدرس: مجیدیه شمالی، سه راه پیاله، میدان بهشتی، خیابان ولی زاده، پلاک ۳۹

تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۳۰۰۹۸۵ - ۰۲۱۲۲۳۲۲۰۹۶ ۰۲۱۲۲۳۳۱۶۲۸

 

مدارس متوسطه اول منطقه پنج

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام صادقیه

آدرس: بلوار فردوس غرب، خیابان سازمان برنامه جنوبی، خیابان بیستم مرکزی، خیابان هفدهم غربی، پلاک۴

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۱۶۹۳۸۳ - ۰۲۱۴۴۱۲۳۹۸۸ ۰۲۱۴۴۱۶۳۷۴۰

 

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام همت

آدرس: جنت اباد مرکزی، بین همت و نیایش، خیابان اقاقیا، خیابان نسترن یکم، پلاک ۴۷

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۶۰۳۲۶۲ - ۰۲۱۴۴۶۲۱۶۵۷ - ۰۲۱۴۴۶۰۲۶۹۶ ۰۲۱۴۴۶۰۲۶۹۵

 

دبیرستان متوسطه اول دخترانه سلام سبز

آدرس: آیت الله کاشانی غرب، مابین خیابان سازمان برنامه و لاله، جنب آزمایشگاه زیباشهر

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۱۱۶۷۲۶ ۰۲۱۴۴۱۱۶۵۱۲ ۰۲۱۴۴۱۱۶۲۱۵

 

مدارس متوسطه اول منطقه شش

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام یوسف آباد

آدرس: یوسف آباد خیابان سید جمال الدین اسد آبادی(یوسف آباد)، خیابان ۳۳ ، بین اکبری و ابن سینا، پلاک ۱۶

تلفن تماس:۰۲۱۸۸۵۵۵۰۴۴ - ۰۲۱۸۸۷۱۹۴۴۸ ۰۲۱۸۸۷۲۵۰۶۷

 

مدارس متوسطه اول منطقه نه

دبیرستان متوسطه اول پسرانه سلام ندای اندیشه

آدرس: تهرانسر، میدان کمال الملک، خیابان شهید دمیرچی لو(دوم)، جنب مسجد صاحب الزمان

شماره تلفن : ۰۲۱۴۴۵۰۴۴۶۱ ۰۲۱۴۴۵۳۹۲۱۳

 

مدارس متوسطه اول منطقه دوازده

دبیرستان متوسطه اول پسرانه نجم الثاقب

آدرس: میدان شهدا، روبروی اداره برق، خیابان شهید کفایی امانی(بالاتر از سه راه سادات)، پلاک ۲۲۱

تلفن تماس:  ۰۲۱۷۷۶۰۸۹۶۷ - ۰۲۱۷۷۵۱۳۰۰۲ - ۰۲۱۷۷۶۰۰۱۲۶

 

 

 

بهترین متوسطه اول تهران را در مجموعه سلام پیدا کنید

بسیاری از والدین به اشتباه فکر می‌کنند که انتخاب مدرسه متوسطه دوم عالی به خاطر نزدیکی به ایام کنکور یا انتخاب بهترین دبستان تهران برای آموزش بهتر و پایه‌ای مفاهیم و همچنین حساس بودن روح کودکان، از انتخاب یک مدرسه متوسطه اول خوب مهمتر است.

غافل از اینکه یک زنجیره بدون وجدو حلقه رابط و اتصال اصلا کارایی دارد. دوران متوسطه اول همان حلقه اتصال است که اگر در انتخاب بهترین مدرسه متوسطه اول دقت نشود ممکن است در مسیر تحصیلی دانش آموز خلایی بزرگ ایجاد کند.

در این مطلب از ویژگیهای مطلوب بهترین مدارس متوسطه اول تهران گفتیم و بعد از آن بهترین مدارس متوسطه اول دخترانه متوسطه اول پسرانه سلام را به عنوان مدارسی مطلوب با کارکردی دلسوزانه معرفی کردیم.

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها