2709
تاکید آموزش و پرورش رنگ های شاد و جذاب در لباس فرم مدارس

تاکید آموزش و پرورش رنگ های شاد و جذاب در لباس فرم مدارس

1395/06/27 بازدید4125

نی نی سایت: بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش انتخاب طرح و رنگ لباس دانش آموزان مدارس بر عهده شورای دانش آموزی، شورای مدرسه و مدیر مدرسه با استفاده از نظرهای کارشناسان حوزه روانشناسی است. وی با تاکید بر اینکه در طراحی لباس فرم مدارس به تناسب آن با شعائر اسلامی تاکید شده است، افزود: مصوبه نوع لباس فرم دانش آموزان به مناطق 14 گانه آموزشی استان ارسال شده تا بر اساس آن مدیران مدارس در انتخاب طرح لباس فرم مدارس شئونات اسلامی را رعایت کنند.

جمشیدیان یادآور شد: برای تهیه لباس فرم مدارس جلسات متعدد با اصناف، صنعت و معدن و صنف خیاطان استان ایلام برگزار و مقرر شد خیاطانی که دارای صلاحیت کار هستند به آمورش و پرورش معرفی شوند تا قرارداد تهیه این نوع لباس ها با آنها منعقد شود. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه تاکید فراوان شده تا لباس های فرم قبل از شروع سال تحصیلی به دانش آموزان تحویل داده شود، گفت: تاکنون 70 درصد لباس های فرم به دانش آموزان تحویل شده است.

وی همچنین در خصوص نرخ تهیه لباس فرم مدارس خاطر نشان کرد: این نرخ ها با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه خیاطان مصوب و در قالب اطلاعیه ای به مناطق آموزشی استان ایلام ابلاغ شد ضمن اینکه تولیدی ها مجاز به نصب بنر قیمت متناسب با سایز هر لباس در واحد خود هستند. به گفته جمشیدیان، پوشیدن لباس فرم با هدف کاهش فاصله طبقاتی برای دانش آموزان دختر در تمامی مقاطع تحصیلی و پسران مقطع ابتدایی است ولی پارسال در برخی مدارس متوسطه اول نیز اجرا شده است. وی اظهار کرد: پوشیدن لباس فرم مدارس توسط دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش اجباری نیست ولی تصمیم گیری برای پوشیدن یا نپوشیدن این لباس ها به مدیران مدارس واگذار شده است. 100 هزار دانش آموز در استان ایلام مهر ماه جاری سال تحصیلی جدید را در یک هزار و 300 واحد آموزشی آغاز می کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها