2109
بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر شد

بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر شد

1399/09/29 بازدید2262

بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک فرایندی است که برای رفع افتادگی پلک انجام می شود. در زمان انجام این جراحی پزشک پوست، ماهیچه و گاهی چربی بالا و اطراف چشم، که باعث افتادگی پلک یا پایین چشم شده، را حذف می کند.

بلفاروپلاستی بدون جراحی هم روشی است که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، در روش بلفاروپلاستی بدون جراحی از دستگاه پلکسر پلاس استفاده می شود که یک روش کاملا غیر تهاجمی است. به علاوه در روش جراحی پلک ممکن است عدم تقارن به وجود بیاید یا بخش هایی از پلک از عمل جا بمانند، بیماران 3 ماه پس از انجام عمل بلفاروپلاستی لازم است مجدد به پزشک مراجعه کنند تا ناهمگونی ها و ایرادهای به جا مانده در زمان جراحی اصلاح شوند، اصلاح این ناهمگونی ها به وسیله پلکسر امکان پذیر است.

در ادامه به مقایسه این دو روش می پردازیم.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای انجام جراحی افتادگی پلک هستند؟

در درجه اول افرادی تمایل به انجام بلفاروپلاستی دارند که به دنبال روش هایی برای جوانسازی هستند. افتادگی پوست اطراف چشم یک امر طبیعی است که با افزایش سن رخ می دهد و اگر این افتادگی شدید یا آزاردهنده باشد، فرد به دنبال روشی برای رفع آنها خواهد بود.

در برخی موارد افتادگی پلک به قدری شدید است که بر روی بینایی فرد تاثیر می گذارد و در این شریط عمل بلفاروپلاستی تنها جنبه زیبایی نخواهد داشت و روشی برای رفع مشکل بینایی در فرد محسوب می شود. بسیاری از افرادی که دچار افتادگی شدید پلک هستند، در نگاه کردن به سمت بالا یا اطراف دچار مشکل هستند و جراحی افتادگی پلک می تواند این مشکل را برطرف کند.

در برخی موارد افتادگی پلک شدید نیست و فرد به دنبال روشی برای جوانسازی و بهبود ظاهر اطراف چشم است که در این موارد هیچ نیازی به جراحی نیست و روش بلفاروپلاستی بدون جراحی با دستگاه پلکسر پلاس توصیه می شود. روش پلکسر بلفارولاستی بدون بیهوشی و بدون برش انجام می شود و هیچ عارضه ای نیز به دنبال ندارد.

آمادگی برای جراحی بلفاروپلاستی

در اولین مرحله جلسه مشاوره با پزشک خود خواهید داشت و در این جلسه نگرانی ها و نتیجه مورد نظر خود را مطرح می کنید. همچنین لازم است نسبت به تجربه و مهارت پزشک خود مطمئن شوید.

قبل از انجام جراحی نیز آزمایشاتی انجام می شود، ابتدا چشم ها با دقت معاینه و ارزیابی می شوند، بینایی و میزان اشک چشم مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت از پلک ها عکس گرفته می شود و نتیجه جراحی با قبل از آن مورد مقایسه قرار می گیرند.

نکته مهم دیگر این است که تمام داروهای مصرفی خود را به اطلاع پزشک برسانید، این داروها شامل داروهای با نسخه و بدون نسخه و مکمل های گیاهی می شود.

ممکن است پزشک از شما بخواهد از مصرف داروهایی که خطر خونریزی را افزایش می دهند، اجتناب کنید، داروهایی مانند ایبوپروفن یا وارفارین. همچنین چند هفته قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی سیگار کشیدن ممنوع است.

بعد از انجام عمل تا مدتی چشم ها ملتهب خواهند بود، بنابراین خود را برای این روزها آماده کنید، چرا که انجام برخی فعالیت ها مانند آشپزی و بیرون رفتن از منزل برایتان سخت خواهد بود. پس از جراحی هم به هیچ عنوان نباید رانندگی کنید و لازم است فردی را همراه خود داشته باشید.

در روش انجام عمل بلفاروپلاستی با پلکسر محدودیتی قبل از عمل وجود ندارد، پزشک پلک ها را معاینه کرده و با توجه به شرایط چشم ها و پلک هایتان تعداد جلسات مورد نیاز را مشخص می کند. پس از عمل بلفاروپلاستی با پلکسر می توانید به انجام فعالیت های معمول روزمره خود بپردازید، البته لازم است تا مدتی پلک ها در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند، همچنین در روش بلفاروپلاستی با پلکسر هم التهاب پلک تا چند روز وجود خواهد داشت.

 

فرایند عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحی بلفاروپلاستی دوره نقاهت طولانی ندارد و نیاز نیست مدت زیادی در بیمارستان بستری شوید، قبل از جراحی از بی حسی بر روی پلک ها استفاده می شود و برخی پزشکان نیز بی حسی به پلک تزریق می کنند.

اگر قرار باشد هم پلک بالا و هم پلک پایین جراحی شوند، ابتدا عمل بر روی پلک بالایی انجام می شود. در این فرایند، جراح یک برش کوچک ایجاد کرده و پوست اضافه، یا چربی و ماهیچه برداشته می شود. گاهی نیز این بافت های اضافه به بخش های دیگر چشم منتقل می شوند.

عمل پلک پایینی چشم شامل برداشتن چربی اضافه ای است که باعث افتادگی زیر چشم شده است، گاهی نیز بخش کوچکی از پوست برداشته می شود.

در روش پلکسر بلفاروپلاستی هیچگونه برشی بر روی پلک ایجاد نمی شود، پلکسر بدون تماس با پوست و از طریق فرازش یا تصعید کردن چین و چروک روی پوست را از بین می برد. این روش هیچ آسیبی به پوست نمی رساند و جای زخم و اسکار نیز بر جای نمی گذارد.

بهبود بلفاروپلاستی

پس از جراحی افتادگی پلک تا چند روز دچار درد و التهاب در ناحیه چشم ها خواهید بود. پزشک برای رفع دردها ایبوپروفن تجویز خواهد کرد. درد ناحیه چشم ممکن است تا یک یا دو هفته طول بکشد و التهاب آن طولانی تر خواهد بود. پس از جراحی تا دو روز لازم است از کمپرس یخ بر روی چشم ها استفاده کنید.

تاری دید و حساسیت به نور از عوارض کوتاه مدت پس از جراحی بلفاروپلاستی خواهد بود. اگر تاری دید و حساسیت به نور بیش از دو روز طول کشید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تا دو هفته پس از جراحی اجازه استفاده از لنز را نخواهید داشت، اگر از لنزهای طبی برای دید بهتر استفاده می کنید، توصیه می کنیم حتما قبل از جراحی عینک برای خود تهیه کنید.

در دوره بهبود چشم ها پس از جراحی نیازی نیست چشم ها پوشیده باشند، اما ممکن است پزشک ترجیح دهد برای محافظت از اطراف چشم، تا چند ساعت پس از جراحی چشم ها را با گاز استریل بپوشاند و مجبور باشید با چشمان پوشیده به منزل بروید. لازم است اطراف چشم به آرامی شسته شده و تمیز باشند. چند روز پس از انجام جراحی نیز دوباره به پزشک خود مراجعه می کنید تا نتیجه جراحی ارزیابی شود.

در مورد روش پلکسر بلفاروپلاستی، پزشک یک ساعت پیش از شروع عمل از بی حسی موضعی بر روی پلک و اطراف آن استفاده می کند، پس از اتمام درمان نیز هیچگونه دردی احساس نمی شود. در این روش هم التهاب چشم تا چند روز وجود دارد اما نیازی به پوشاندن چشم با گاز استریل نیست و فرد می تواند بدون نیاز به کمک از مطب به منزل برگردد، از آنجا که چشم دارای حساسیت بالایی است، توصیه ما این است که حتی اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی با پلکسر را دارید، یکی از نزدیکان را به عنوان همراه با خود به مطب پزشک ببرید.

خطرات و عوارض بلفاروپلاستی

انواع جراحی با خطر خونریزی، کبودی و عفونت همراه هستند. بروز لخته خون هم یک ریسک احتمالی است که به ندرت بروز می کند اما جدی است. سایر عوارض و پیامدهای بلفاروپلاستی به شرح زیر می باشند:

· تاری دید

· آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

· خشکی چشم

  .   خارش اطراف چشم

 · ناتوانی در بستن چشم ها

· آسیب عضلات چشم

· اسکار

در صورت بروز هر یک از این موارد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، به علاوه اگر جراحی هایی دیگری پیش از این انجام داده اید، پیامدها و عوارض مشاهده شده در آن جراحی را به چشم پزشک خود اطلاع دهید.

بلفاروپلاستی با پلکسر عارضه خاصی به دنبال ندارد، به هرحال این روش درمانی نیز مانند تمام روش های درمانی دیگر ممکن است با عارضه همراه باشد، رایج ترین عارضه مربوط به پلکسر بلفاروپلاستی التهاب پلک هاست که به خودی خود و طی چند روز برطرف می شود. در برخی افراد و به ندرت عوارض دیگری نیز مشاهده می شود، از جمله:

· عفونت

· تغییر رنگدانه ها

در انتها دوباره یادآور می شویم که حتی اگر جراحی افتادگی پلک انجام داده باشید، 3 ماه پس از آن و با بهبود التهابات پلک می توانید با مراجعه به پزشک و استفاده از دستگاه پلکسر ناهمگونی ها و عدم تقارن احتمالی ایجاد شده در پلک را برطرف کنید.

به یاد داشته باشید که بلفاروپلاستی بدون جراحی فقط با دستگاه پلکسر پلاس انجام می شود که مشابه دیگری در بازار ندارد. پلکسر پلاس اولین ژنراتور میکروپلاسماست که از طریق فرازش یا sublimation درمان را انجام می دهد و به عنوان اولین ابزار جراحی نرم مطرح است.

برای مشاهده اطلاعات به سایت مداریا مراجعه نمایید

https://medariaco.com/blepharoplasty-without-surgery

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید