2109
جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

1401/11/08 بازدید1630

شما هم دوست دارید یک شبه تمام چربی های شکم خود را آب کنید؟ بدون نیاز به این که بخواهید ورزش کنید و یا رژیم غذایی بگیرید؟ در این مقاله قرار است چند روش آسان از بین بردن چربی های شکم را به شما توضیح بدهیم.

 

 

 

قبل از هرچیزی بهتر است که بدانیم چند روش برای این کار وجود دارد و برای هر شخص کدام روش بهتر میباشد اولین روش ابدومینوپلاستی شکم میباشد که معمولا افرادی که از شل شدگی شکم رنج میبرند از این روش استفاده میکنند که اکثر این افراد مادران باردار میباشند، روش دیگری که وجود دارد برای از بین بردن چربی های شکم میباشد که توسط ابزاری به اسم ابزار مکش یا همان لیپوساکشن این کار انجام میشود و نام این جراحی لیپوساکشن شکم میباشد، سومین و آخرین روشی که وجود دارد بیشتر افرادی هستند که بسیار زیاد به ظاهر و اندام خود اهمیت میدهند و بیشتر جنبه ظاهری دارد اسم این روش جراحی زیبایی شکم میباشد که در ایران طرفداران بیشتری دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در مورد این روش ها بدهیم.

 

ابدومینوپلاستی چیست؟

همان طور که در مقدمه توضیح داده شد ابدومینوپلاستی شکم یک نوع عمل جراحی است که برای بهبود ظاهر شکم انجام میشود. این عمل ابدومینوپلاستی شکم به نسبت عمل های دیگر کمی سخت تر و زمان بر است و چربی ها و پوست اضافه برداشته میشود. این جراحی تا حدودی بر روی ماهیچه ها اثر میگذارد و همچنین برای مادرانی که بعد از چندین بار زایمان دچار شل شدگی پوست شکم شده اند مناسب است. نام دیگری که برای عمل ابدومینوپلاستی شکم گذاشته اند تامی تاک میباشد. میزان سخت و یا آسان بودن این عمل بستگی به پوست و چربی های اضافه بیمار دارد که هرچه میزان چربی بیشتر باشد میزان خطر آن برای فرد بیمار بیشتر است و همچنین اگر چربی کمتر باشد خطرات این عمل کمتر میشود. و در آخر هدف از این عمل این است که به شکمی صاف داشته باشید.

 

لیپوساکشن شکم چیست؟

یکی دیگر از روش های ازبین بردن و برداشتن چربی های شکم لیپوساکشن شکم میباشد که در این روش از ابزار مکش یا همان ساکشن استفاده میشود. از این روش همچنین برای خارج کردن چربی از نقاط دیگر بدن مانند ران، باسن و بازوها استفاده میشود.

 

علت جراحی زیبایی شکم چیست؟

خیلی از افراد به دلایل مختلفی به عمل جراحی زیبایی شکم میگیرند که اکثر آن ها مادرانی هستند که زایمان کرده اند و یا از چربی های اضافی زیادی که در ناحیه شکمشان وجود دارد ناراحت هستند پس برای همین تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی شکم میگیرند.

 

عمل زیبایی شکم مناسب چه کسانی است؟

بهتر است بدانید که این عمل برای کسانی مناسب است که وزن ثابتی دارند و میخواهند که چربی های سفت و پوست های اضافی که با ورزش کردن و رژیم غذای از بین نمیرود را برطرف کنند.

کسانی که این عمل برایشان مناسب است :

  • از ظاهر شکم خود خسته شده اند
  • دوست دارند که پوست و چربی های اضافی شکم خود را بردارند
  • عضلات شکم ضعیف یا افتاده دارند
  • زنانی که بعد از زایمان از شکم خود رنج میبرند

عمل زیبایی شکم برای چه کسانی مناسب نیست؟

شما باید اول بدانید که این عمل برای کاهش وزن نیست بلکه برای از بین بردن چربی ها میباشد و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند از این روش برای لاغری استفاده نکنند.

کسانی که این عمل برایشان مناسب نیست :

  • افرادی که برای لاغری و تناسب اندام خود برنامه ریزی کرده اند
  • افرادی که برنامه ای برای بارداری دارند و یا باردار هستند
  • کسانی که بیماری هایی همچون بیماری قلبی، سندروم روده تحریک پذیر یا دیابت دارند
  • کسانی شاخص توده بدنی BMI آن ها بیشتر از 30 است

 

ابدومینوپلاستی شکم چگونه انجام میشود؟

عمل جراحی زیبایی شکم حدودا 2 الی 5 ساعت طول میکشد قبل از اینکه بیمار بخواهد وارد اتاق عمل شود باید توضیحاتی برای رعایت نکات قبل از عمل به او داده شود که از قبیل خورد، آشامیدن و قرص هایی که شب قبل از عمل باید مصرف شود میباشد. در این جلسه ها سعی میشود که تمامی نکات عمل که متوجه بیمار است عبارتند از عوارضی که این نوع عمل ها دارند، مزایای که برای آن ها ایجاد میشود و تمام مسائل بازگو میشود، و این مراحل باید توسط بیمار طی شود.

 

1.پر کردن فرم رضایت

قبل از عمل فرم رضایتی به بیمار داده میشود که باید امضا کند، بعد از اینکه بیمار این فرم را امضا کرد یک سری خطوط بر روی شکم بیمار ترسیم میشود و د رمورد اهداف عمل با او صحبت میکنند.

 

2.برش هایی که باید بر روی بدن انجام شود

ابدومینوپلاستی شکم روش های متعددی برای عمل دارد که جراح تشخیص میدهد  کدام روش برای بیمار مناسب تر است و برش های متناسب با آن را بر روی بدن ایجاد میکند.

 در حال حاضر 4 روش برای جراحی زیبایی شکم وجود دارد :

  • ابدومینوپلاستی کامل
  • مینی ابدومینوپلاستی
  • ابدومینوپلاستی آندوسکوپیک
  • ابدومینوپلاستی فلور دی لیس

 

3.عملیات پایانی عمل

زمانی که عمل به اتمام رسید و جراح پوست و چربی اضافی را برداشت و عضلات آن قسمت را سفت کرد قسمت هایی که برش زده شده را بخیه میزند و از چسب نواری مخصوص برای این کار استفاده میکند و در ادامه ممکن است که از لوله تخلیه برای کاهش تورم و کبودی در قسمتی از بدن تعبیه کند.

 

4.رفتن به بخش بستری

حالا نوبت آن رسیده که بیمار به بخش بستری منتقل گردد و بعد از اینکه بیمار به هوش آمد 1 الی 3 روز در بیمارستان بستری میباشد و بعد از آن میتواند مرخص شود. دوره نقاهت این عمل معمولا بین 6 الی 8 هفته میباشد تا تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی زیبایی شکم از بین برود، بعضی از جراحان به بیماران پیشنهاد میکنند که از ماساژ لنفاوی استفاده کنند، اینکار باعث میشود مقدار تورم و کبودی در زمان کمتری به پایان برسد.

 

مزایای ابدومینوپلاستی شکم

مطمئنا جراحی زیبایی شکم مزایای زیبایی زیادی به همراه دارد مثل برداشتن چربی های اضافی، باریک شدن کمر، ظاهر زیبا و علاوه بر این موارد عمل ابدومینوپلاستی شکم مزایای سلامتی مثل اصلاح فتق شکمی، کاهش بی اختیاری ادراری، بهبود کمر درد و حالت بدن دارد.

 

عوارض جراحی زیبایی شکم

در این بخش قرار است که به عوارض جراحی زیبایی شکم بپردازیم:

1.عوارض عمومی جراحی و بیهوشی : همه جراحی ها شامل یکسری عوارض عمومی میباشد و شامل موارد زیر میباشد:

  • لخته شدن خون
  • استفراغ و تهوع
  • خونریزی
  • مشکلات بیهوشی و عفونت

2.تجمع مایع بعد از عمل یا همان سروما :  کیسه مایع ای میباشد که در زیر پوست جمع میشود.

3.خونریزی و کبودی : ممکن است در برخی از بیماران خونریزی بیشتری اتفاق بی افتد که شاید تا چند هفته دچار این مشکل شوند.

4.نکروز بافت پوست یا چربی : در هنگام جراحی ممکن است مقداری اختلال در خون رسانی در نواحی مختلف رخ دهد که باعث میشود باعث مرگ و نابود شدن بافت پوست یا چربی شود.

5.عفونت : بیماران باید عفونت را جدی بگیرند، این عفونت ها معمولا ناشی از زخم های به وجود آمده هستند.

6.زیبایی شناسی : همیشه این امکان وجود دارد که بیمار بعد از عمل از زیبایی ظاهر شکم خود رضایت نداشته باشند که باید قبل از عمل این مورد را در نظر داشته باشند

7.آسیب عصبی پوست : در حین عمل ممکن است که به اعصاب شکم صدمه وارد شود

8.جای زخم و جای بخیه : جای زخم و بخیه یکی از عوامل اجتناب ناپذیر عمل زیبایی شکم میباشد و جراح میتواند برش ها را در بخش هایی از بدن انجام دهد که زیاد جلوی دید نباشند.

 

مراقبت های بعد از عمل

بعد از اینکه بیمار 1 الی 3 روز در بیمارستان بستری بود و به اتمام رسید جراح با بیمار صحبت های لازم را انجام میدهد و بعد از چند هفته بیمار باید برای کشیدن بخیه ها به بیمارستان مراجعه کند. همچنین به توصیه پزشکان، بیماران پنج روز الی دو هفته نمیتوانند رانندگی کنند بنابراین باید از یک همراه برای انجام کارهای خود کمک بگیرند.

 

 

سخن پایانی

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یا تامی تاک برای برداشتن چربی های اضافه یا پوست اضافه میباشد و همچنین توجه داشته باشید که این عمل زیبایی شکم برای کاهش وزن نمیباشد. قبل از هرگونه اقدام برای عمل کردن کاملا در مورد آن تحقیق کنید تا از تمام مزایا و معایب و عوارض ناشی جراحی زیبایی شکم آگاهی داشته باشید تا بعد از عمل دچار افسردگی و ناراحتی های ناشی از عوارض آن نشوید. همچنین شما میتوانید برای هرگونه عمل جراحی زیبایی شکم یا هرگونه سوال در این مورد به سایت کلینیک کیمیا : clinickimiaa.com که یکی از بهترین مراکز عمل های زیبایی میباشد مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16404 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11590 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3626 بازدید