2109
عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چگونه چهره شما را جوان و جذاب میکند؟

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چگونه چهره شما را جوان و جذاب میکند؟

1400/03/16 بازدید7471

درمان افتادگی پلک یا اکسیر جوانی؟

 

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین برای درمان دائمی افتادگی پلک و رفع پف اطراف پلک انجام میشود ، اگر به صورت مادرزادی یا براساس کهولت سن دچار افتاگی پلک یا پف پلک هستید تا انتهای این مقاله با ما باشید تا به شما بگوئیم چطور جذابیت و جوانی را به چهره خود برگردانید.

 

چرا عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین ؟

چین و چروک دور چشم و افتادگی پلک و پف های اطراف چشم علاوه بر اینکه سن شما را بالا تر نشان میدهد میتواند تاثیر کاریزماتیک تماس چشمی یا Eye Contact با دیگران را کاهش دهد ، اینجاست که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین مانند یک منجی می‌تواند به یاری‌تان بیاید. یک جراحی بسیار ساده ودر یک جلسه بدون هیچگونه جای زخم و برش جراحی میتواند چهره شما را جذاب تر و جوان تر کند . کسانی  که به دلیل افتادگی پلک دچار کاهش میدان دید یا تاری دید شده است با عمل بلفارپلاستی پلک بالا میتوانند این مشکل را به طور دائمی درمان کنند. همچنین خانم‌هایی که به دلایلی مادر زادی یا رسوب چربی دچار پف اطراف چشم شده اند با کمک جراحی بلفاروپلاستی در یک کلینیک معتبر و توسط پزشکی مجرب می‌توانند یک دنیا حس خوب به روحیه‌شان تزریق کنند و برای همیشه  با پف چشم و افتادگی پلک خداحافظی کنند.

 

چه کسانی کاندیدای مناسب عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پائین هستند؟

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین برای افرادی که از بیماری‌هایی مانند فشار و خشکی چشم، فشارخون، تیروئید چشمی، دیابت، ضعف سیستم و قوای ایمنی بدن همچنین مشکلات قلبی رنج می‌برند، انجام نمی‌شود.

حتی متخصص‌ترین و قدرترین جراحان نیز وقتی علت تورم پلک‌ها ابتلا به رماتیسم، بیماری‌های کلیوی و ژنتیکی باشد، این عمل را انجام نمی‌دهند و در عوض به شما توصیه خواهند کرد، بیماری‌ای که دچارش هستید را به هر روش ممکن درمان کنید.

اما غیر از این افراد جراحی بلفاروپلاستی مناسب چه کسانی است؟

اول: افرادی که با بالا رفتن سن زیر چشم‌هایشان چربی رسوب کرده و مبتلا به افتادگی پلک شده‌اند.

دوم: کسانی که چشمانی شبیه به اقوام آسیای شرقی دارند و به هر دلیلی علاقه‌مند به ایجاد یک تغییر در فرم ظاهری چشمان خود هستند.

در خصوص گروه نخست باید بگوییم شل شدن عضلات پلک به‌مرورزمان افزون بر این‌که موجب می‌شود فاصله میان ابرو و مژه‌ها کاهش بیابند و آرایش آنها نازیبا شود، دایره دید فرد را نیز کاهش می‌دهد. پس این مورد می‌تواند درمانی نیز باشد. اما دسته دوم کاملاً در گروه اعمال جراحی زیبایی قرار می‌گیرند.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

درمان افتادگی پلک بالا و پایین و پف آنها که به دلیل انباشته شدن پرده چربی در بخش زیرین عضله پلک چشم یا کاهش شدید قابلیت الاستیسیته پوست بر اثر شکستن کلاژن‌ها پدید آمده‌اند، بسیار ساده است؛ البته اگر بیماری خاصی که موجب عدم اطمینان پزشک از بند آمدن خونریزی پس از عمل می‌شود، نداشته باشید. پیش‌تر تعدادی از این بیماری‌ها را ذکر کردیم. بلفاروپلاستی اصلاً نیاز به بستری در بیمارستان ندارد در یک جلسه دو ساعته در یک کلینیک بلفاروپلاستی قابل انجام است.

بازهم نگران هستید؟ نگرانی‌تان چیست؟ درد و خونریزی؟ دوران نقاهت؟ آسیب به بینایی؟ اصلاً مضطرب نباشید. اگر یک کلینیک معتبر و جراح متخصص باسابقه پشت شما ایستاده باشند، هیچ‌کدام از این موارد اتفاق نمی‌افتند. دردتان بسیار اندک خواهد بود و با کمپرس سرد و مصرف داروی مُسکن که توسط پزشک جراح شما تجویز می‌‌شود، کاملاً قابل‌کنترل است.

بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل؟

حین این عمل معمولاً فرد بیهوش نمی‌شود و پزشک جراح از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند، مگر در شرایط ویژه. دوران نقاهت نیز به‌طور معمول 10 تا 14 روز است و پس از آن با ظاهری جدید و کم‌ترین میزان کبودی و آثار زخم می‌توانید به زندگی روزمره خود برگردید.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چگونه آغاز می‌شود؟

پزشک متخصص بلفاروپلاستی پیش‌تر جهت قرینه از آب در آمدن عمل هر 2 چشم، قسمت‌هایی را با ماژیک مخصوص روی پلک‌ها مشخص کرده، بازی را با تزریق دوز مشخصی از داروی بی‌حسی به ناحیه اطراف چشم‌ها استارت می‌زند. چند دقیقه که می‌گذرد، شما آرام می‌شوید و در ناحیه عمل احساس بی‌حسی کامل خواهید داشت. سپس جراح بلفاروپلاستی روی پلک یک برش پدید می‌آورد تا پوست اضافه را جدا کند. گاهی بسته به تشخیص پزشک قسمتی از عضله نیز جدا می‌شود. البته توضیح این‌که شاخه جراحی عضله یا افتادگی پلک با بلفاروپلاستی متفاوت است و به آن اصطلاحاً جراحی پتوز می‌گویند. بلفاروپلاستی عموماً با پوست اضافه و چربی سروکار دارد. اما هر دوی این عمل‌ها می‌توانند افتادگی پلک را بسته به دلیل آن درمان کنند.

 

خارج کردن کامل یا جابه‌جا کردن چربی‌ها نیز با ایجاد یک شکاف کوچک در بخشی که چربی و عضله از هم جدا می‌شوند، صورت می‌گیرد. در فرآیند عمل بلفاروپلاستی و شیوه‌های مدرن‌تر برخی از پزشکان چربی انباشته شده در پلک‌ها را به قسمت‌های دیگری در اطراف چشم که نیاز به چربی دارند، تزریق می‌کنند. خُب! تمام شد. فقط می‌ماند دوختن برش‌ها با استفاده از بخیه‌های ظریف قابل جذب یا غیرقابل‌جذب. دیدید اصلاً ترسناک نبود! به همین سادگی از شر پف‌ها و تورم پلک‌هایتان رها می‌شوید.

عمل پلک بالا و پایین با هم فرق دارد؟

شیوه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین تفاوتی ندارد. هرچند عمل پلک پایین حساس‌تر است. زیرا یک اشتباه حین جراحی پلک پایین می‌تواند به این قیمت تمام شود که شما دیگر نتوانید چشم‌هایتان را ببندید! البته نترسید. اگر عمل بلفاروپلاستی را در یک محیط درست و توسط شخصی توانمند انجام بدهید، چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد. گرچه عکس این داستان هم ممکن است. پس تا می‌توانید برای انتخاب کلینیک و پزشک وسواس به خرج بدهید. جراحی زیبایی پلک میتواند توسط متخصصان چشم که به تکنیک های جراحی پلاستیک تسلط دارند انجام شوند.

 

مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

 

  1. جوان‌سازی صورت
  2. افزایش دایره دید
  3. بازگشت قابلیت آرایش به چشم‌ها برای بانوان
  4. اصلاح حالت قرارگیری ابروها
  5. بازسازی پوست ناحیه چشمی
  6. از بین بردن سیاهی و گودی بخش زیرین چشم‌ها
  7. افزایش اعتمادبه‌نفس
  8. رفع افتادگی پلک پایین که موجب دیده‌شدن بخش سفید زیر قرنیه می‌شود.

 

 

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

هر عمل جراحی حتی از ساده‌ترین انواع آن، عوارض خاص خود را خواهد داشت. اما ریسک و عوارض بلفاروپلاستی برای کسانی که بیماری چشمی، دیابت، فشارخون و... ندارند، بسیار اندک و حتی قابل‌چشم‌پوشی است. پس از عمل ممکن است تا مدتی نتوانید پلک‌هایتان را به‌طور کامل ببندید و فضای چشمی شما خشک شود. نگران نشوید! راه‌حل این خشکی خیلی ساده است. فقط باید شب‌ها با استفاده از پد استریل یا یک پارچه تمیز روی چشم‌هایتان را بپوشانید. بی‌حسی در پلک‌ها و سرازیر شدن غیرمعمول اشک از چشم‌ها، دوبینی و تاری دید کوتاه‌مدت از جمله عوارض دیگر عمل بلفاروپلاستی هستند.

البته وای اگر کار را به کاردان نسپرده باشید و پزشک جراح شما از تجربه و تخصص کافی برخوردار نباشد. در این شرایط عوارض خطرناکی مانند خونریزی پشت کره و حدقه چشم، عفونت و تورم پلک، عدم تقارن محل برش، پدیدار شدن جوش‌های سفید کوچک در ناحیه اطراف بخیه‌ها و درنهایت کاهش بینایی می‌توانند انتظار شما را بکشند. پس قبل از هر اقدامی یک کلینیک معتبر بلفاروپلاستی پیدا کنید.

 

آیا جراحی بلفاروپلاستی نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل دارد؟

پاسخ یک بله محکم است. اما صبر کنید! قرار نیست مراقبت‌های سخت و طاقت‌فرسا انجام بدهید. عمل به چند توصیه ساده تا یکی، دو ماه پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین کفایت می‌کند:

  • طی دوران نقاهت عمل بلفاروپلاستی باید به‌طور مرتب از کرم مخصوص دور چشم و ضدآفتاب بهره بگیرید.
  • فعالیت‌های چشمی طولانی‌مدت از جمله کار با لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و تماشای تلویزیون را نیز باید تا هفته‌ها کنار بگذارید. البته فقط نباید برای طولانی‌مدت به یک صفحه‌نمایش نگاه کنید، همین! اصلاً سخت نیست.
  • 2 تا 3 هفته پس از عمل بلفاروپلاستی، باید از قطره‌ها و داروهای مخصوص چشم که توسط پزشک خودتان تجویز شده استفاده کنید و طی فواصل منظم معاینه بشوید.
  • پزشکان توصیه می‌کنند در دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی و حتی تا یک ماه بعد از این عمل، ورزش طولانی انجام ندهید و وسایل سنگین جابه‌جا نکنید.
  • لنز تماسی و مواد آرایشی جهت پوشاندن کبودی‌های حاصل از عمل نیز تا وقتی برش‌ها جوش نخورده‌اند قابل‌استفاده نیستند. این فرآیند معمولاً 10 روز طول می‌کشد.
  • استفاده از عینک آفتابی وقتی زیر نور خورشید و در معرض وزش باد قرار دارید هم موردی است که باید حتماً رعایت کنید.

یک کلام، ختم کلام

چنانچه از مشکلاتی مانند پف پلک و افتادگی پلک رنج می‌برید و همیشه دیگران سن‌تان را بسیار بالاتر از واقعیت حدس می‌زنند، بیشتر از سی و چند سال سن دارید، همچنین دایره دیدتان کم شده و حس می‌کنید اعتمادبه‌نفس ندارید؛ یک کلام، ختم کلام! شما کاندیدای قطعی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین هستید.

اگر برای انجام عمل بلفاروپلاستی کلینیک بلفاروپلاستی VIP را برگزیده‌اید، باید به شما بابت حسن انتخاب‌تان یک تبریک ویژه بگوییم. چراکه در این کلینیک همه‌چیز برای انجام یک جراحی بی خطر بلفاروپلاستی با بهترین نتیجه ممکن مهیاست.

تلفن مشاوره و اخذ نوبت : 021-44158011

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید