2109
بچه‌ها و لذت شنا در چشمه های آب گرم

بچه‌ها و لذت شنا در چشمه های آب گرم

1398/08/08 بازدید2315
به عنوان یک ‌مادر طبیعتگرد که بیشتر بچه‌هایش در کوه و دشت بازی می‌کنند تا پارکهای شهری، دوست دارم بگویم که اعتماد به طبیعت و تمیزی و سلامتش خیلی بیشتر از اعتمادم به ساخته‌های دست بشر است ، دختر دو ساله‌ام نیلا هر بار از پارک دم خانه برمی‌گردد به خاطر آلودگی و ویروسهای بسیار تب می‌کند اما حقیقتا فقط یک بار از دل طبیعت با بیماری برگشتیم . پس مطلب زیر را بخوانید و با دل راحت فرزندانتان را به جایی که معرفی کرده ام ببرید.

چشمه آب گرم در هوای خنک پاییز

نمی‌دانم میانه تان با شنا زیر آسمان آبی و یا خانوادگی چطور است؟ تعجب نکنید توی همین مملکت خودمان چشمه‌هایی هست بسیار زیبا و فرحبخش به نام چشمه‌های آب گرم کاملا طبیعی، من خودم با آب گرمهایی که عموما به شکل استخر هست و فضای بسته دارد و در اثر ازدحام حس آلودگی به آدم دست می‌دهد مشکل دارم، حتی یک بار زیر آن طاق کوتاه سربسته که همه جایش را گازهای معدنی گرفته بود قلبم گرفت اما این چشمه‌ای که برایتان می‌گویم متفاوت است. چشمه‌هایی در دل کوه به شکل حوضچه‌هایی کم عمقند که چون آب داخل ‌آنها جریان دارد و حوض پایین می‌ریزد تا در نهایت از مجموعه خارج شود خیالتان از نظافت آب راحت است. من خودم توی آبهای طبیعی بچه هایم را برای آب بازی بیشتر می‌فرستم تا محیطهای ساخته دست بشر.

دختر بچه ها در چشمه آب گرم تکاب

آب گرم تکاب

مزایای این چشمه‌ها برای خانواده‌ها بسیار زیاد است، اول اینکه بسیار زیباست آب گرم و مطبوعی دارد، حوضچه‌هایی با عمق بسیار کم دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند، و از همه مهمتر سر و صاحب و نگهبانی و بلیط فروشی و شما می‌‌توانید با پرداخت هزینه کمی کل مجموعه را برای برای یک سانس به صورت کامل خلاصه کنید و با همسر و فرزندانتان یا پدر و مادر مسنتان دسته جمعی برای آب تنی بروید. خوابیدن روی آب و دیدن آسمان آبی در مجاورت صخره ها بسیار لذت بخش است.
عکسی که از خانواده من می‌بینید مربوط به آبگرم‌تکاب سمت شهر کتاب است، یکی از بهترین خاطره ها. اما چرا آب گرم را این موقع بهتان معرفی می‌کنم ؟ چون در هوای ملایم پاییز هیچ چیز مثل غوطه ور شدن در آب گرم لذت بهش نیست. در گرمای تابستان ممکن است بچه ها گرما زده یا آفتاب سوخته شوند اما در پاییز، بهترین فرصت برای استفاده از آب گرم در دمای ملایم است.

خانواده در چشمه آب گرم

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • وقتی تن بچه‌ها خشک است و وارد آب می‌شوند مشکلی ندارند ولی وقتی با تن خیس از آب بیرون می‌آیند ناگهان یخ می‌کنند پس حتما لباس و کاپشن و حوله مناسب برایشان بگذارید .
  • نکته دیگر اینکه ممکن است داخل حوضچه‌ها خزه بسته و لیز باشد ، ما صندل های تمیز پلاستیکی برای چنین جاهایی داریم و می‌پوشیم تا زمین نخوریم و تلفات ندهیم.
  • راستی نمی‌دانم چه اتفاقی برای بچه‌های توی آب می‌افتد که وقتی بیرون می‌آیند از گرسنگی بی حال می‌شوند اگر مثل من برایتان مهم است که بچه ها هل و هوله نخورند لقمه نان و پنیرتان را جا نگذارید.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام عزیزم خیلی خوشحالم که از شما یاد میگیرم با وجود بچه هم میتوان سفر و گردش رفت . عزیزم این چشمه آب گرم تکاب که گفتین دقیقا کجای شهر تکاب هت و نام محلی اون چیه تا بشه راحت تر به اون مسیر سفر کرد خیلی متشکرم . ارزوی موفقیت دارم براتون

پربازدیدترین ها