2109
بعد از به دنیا آمدنش، خواب با چشم‌هایتان خداحافظی کرده است؟

بعد از به دنیا آمدنش، خواب با چشم‌هایتان خداحافظی کرده است؟

1396/02/09 بازدید4483
نی نی سایت: اگر هر شب تا صبح خواب به چشمتان نمی‌آید از بس که فرزندتان بیدار می‌شود و گریه می‌کند، احتمالا کاری را اشتباه انجام می‌دهید. پنج روش زیر به کمک بچه‌هایی می‌آید که تازه به دنیا آمده‌اند و هنوز راه نیفتاده‌اند. بین خودمان باشد اما خواب را به چشم شما هم بر‌می‌گرداند!
تخت خواب متحرک نشوید
سه ماه اول بعد از تولد نوزاد، معمولا پدر و مادر هر کاری می‌کنند که گریه‌ی بچه بند بیاید. بغل کردن و تکان دادن او هم ساده‌ترین راه به نظر می‌رسد اما یک ایراد بزرگ دارد. آن هم این است که نیمه شب، هر بار که نوزاد از خواب بیدار شود والدین هم باید بلند شوند، او را بغل بگیرند و راه بروند. بهتر است بچه را در تختش بگذارید و اجازه دهید بخوابد. ممکن است اوایل گریه کند اما کم‌کم عادت می‌کند و خودش به خواب می‌رود.

در حین حرکت چرت نزند!
نوزادان زیاد چرت می‌زنند و معمولا هم این اتفاق خیلی سریع می‌افتد. سعی کنید نگذارید چرت زدنشان روی ننو یا داخل صندلی ماشین اتفاق بیفتد چون این شرایط هم باعث می‌شوند بچه در صورتی راحت بخوابد که در حال حرکت یا تکان خوردن باشد.



همیشه قبل از خواب شیر ندهید
شیر دادن به نوزاد بلافاصله قبل از اینکه به خواب بروند خیلی طبیعی به نظر می‌رسد اما بهتر است این کار را همیشه انجام ندهید چون فرزندتان عادت می‌کند تا شیر نخورده به خواب نرود. بعد هم هر بار که نیمه شب از خواب بپرد تا به او شیر ندهید خوابش نمی‌برد. سعی کنید بین زمان شیر دادن و خواباندن فرزندتان کمی فاصله بیندازید.

حرفه‌ای برخورد کنید
دو روش برای خواباندن بچه‌ها وجود دارد. اولی این است که موقع خواب آن‌ها را داخل تختشان بگذارید و با اینکه حواستان به او هست از اتاق خارج یا از او دور شوید. در این وضعیت او آنقدر گریه می‌کند تا خوابش ببرد. روش دوم اما تدریجی است و به این صورت است که به مدت سه شب، پنج دقیقه یک بار به اتاق نوزاد سر می‌زنید تا بالاخره خوابش ببرد. بعد، این مدت زمان را به ده دقیقه افزایش می‌دهید و این کار را تا جایی ادامه می‌دهید که فرزندتان آرام کردن خودش را یاد بگیرد و تنها بخوابد. به خاطر داشته باشید هر بار که وارد اتاق می‌شوید نباید او را نوازش کنید یا با او ارتباط چشمی بر‌قرار کنید. فقط مطمئن شوید که او شما را دیده و متوجه حضورتان شده است.



بگذارید کمی سر و صدا کند
با شنیدن کوچکترین صدایی که نوزاد از خودش در می‌آورد دوان دوان به طرفش نروید. بگذارید هر بار که از خواب بیدار می‌شود، دوباره تلاش کند تا به خواب برود. اگر نیمه شب‌ها با شنیدن کوچکترین صدایی که نوزاد تولید می‌کند بالای سرش حاضر شوید دست کمی از هیولایی که خواب را از سرش می‌پراند و او را بد راه می‌کند پیدا نمی‌کنید! با وجود این همیشه حواستان به او باشد و مراقبش باشید.

ارسال نظر شما

login captcha

کسی که این متن رو نوشته قطعاااااااااااااااااااا بچه نداشته آخه بچه گریه میکنه نصفه شب تو تخت ولش کنم که گریه اش بند بیاد ....؟

نوشتید: در این وضعیت او آنقدر گریه می‌کند تا خوابش ببرد. ....

آنقدر اگه سه صبح تا هشت صبح باشه میتونی تحمل کنی؟ دلشو داری ؟؟؟؟؟؟؟؟ بچه تلف میشه از گریه کردن...حالا اگه همسایه اعتراض نکنه

جالب بود

به نظر من مشکلی که بچه های نسل حاضر رو تهدید میکنه توجه بیش از حد هست که هم پدر و مادر اذیت می شوند و هم خود بچه و متاسفانه این عادتهای غلط از همون ماه های اول تولد شروع میشه و کم کم بچه ها و والدین رو به شدت بهم وابسته میکنه و نه تنها نتیجه اش برطرف کردن نیاز عاطفی بچه ها نیست بلکه اونها را با وابسته کردن به خودمون ناتوان تر میکنیم . به نظر من که به موارد خوبی اشاره کرده اگر بچه مشکلی نداره اینقد وابسته کردن اش به پدر و مادر به بهانه برطرف کردن نیاز عاطفی لازم نیست. میشه در زمانهای شیر دادن ارتباط چشمی و عاطفی برقرار کرد و یا مواقعی که به نیازهاش پاسخ میدیم . نوزادی که همه نیازهاش برطرف شده و درد ومشکلی نداره میتونه به این روشها بخوابه. من واسه پسر 7 سالم خیلی اشتباهات کردم که اگه خدا کمک کنه تصمیم دارم واسه دخترم که تا چند ماه دیگه به دنیا میاد اونا را تکرار نکنم....

هیچکدوم از این کارها را نکردم و خیلی سختی کشیدم تا بچه ها بزرگ شدن.واقعا کدوم راهکار درسته؟؟ دلم ریش میشه چطور بزارم گریه کنه بچه 

اصلا موافق نیستم

راه کارها شاید مفید باشند و زحمت والدین رو کم کنند ولی به بچه آسیب میزنند.

فکر نمیکنم از نظر روانشناس ها خیلی از این راه کارها تایید شده باشه


چطور وقتی بیدار میشه و گریه میکنه نرم سراغش و بغلش نکنم. من خیلی مامان بدیم. چون اکثر اوقات وقتی نی نیم گریه میکنه و نمیفهمم چشه، خودم هم باهاش گریم میگیره. و همسرم خندش میگیره. عجیبه که بچم با صدای باباش آروم میشه. از وقتی تو شکمم بود این جوری بود. شبا که خیلی تو شکمم وول میخورد و نمیذاشت بخوابم، کافی بود شوهرم باهاش حرف بزنه. فوری آروم میشد. الان هم تندی چشاش رو درشت میکنه و خوب گوش میده که باباش چی میگه. با این که وقتی تو دلم بود زیاد باهاش حرف میزدم. زیاد براش لالایی میخوندم.

اینا واسه بچه های خارجیه نه بچه های ما   

هیچکدومش عملی نیست .واسه بچه های خارجیه 

بچه های ما کولیک دارن انقد گریه میکنن که نمیتونی بزاریشون توتخت خودشون بخوابن .باید راه ببری و تکون بدی واکًرا هم خوابشون کمه و زیره سینه میخوابند   

هیچوقت به راه حلی که اینجور مقاله ها میگن بذارید بچه گریه کنه تا خواب رفتن یاد بگیره عمل نکنید چون اول که به گریه کردن عادت میکنن دوم احساس نا امنی و مهم نبودن میکنن

بچه رو جز بخاطر درد کشیدن که نمیتونید کاری کنید نذارید گریه کنه تا اصلا یاد نگیره برا خواستن چیزی باید گریه کنه

وای من دقیقاا کل اشتباهارو دارم انجام میدم نینی من 8 ماهشه میشه درست کنم؟؟؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید