2709
راهکارهایی برای رفع خستگی چشم‌ها

راهکارهایی برای رفع خستگی چشم‌ها

1395/01/07 بازدید884

نی نی سایت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به علت کم‌خوابی و خستگی یا بیماری چشمانتان حالت خود را از دست بدهند و به قولی نگاهتان کدر و خسته می‌شود.
گاهی اوقات این مشکل بر اثر کم‌آبی و تغذیه نامناسب بوجود می‌آید؛ به همین دلیل برای شفاف کردن چشم‌ها در ابتدا باید مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها و آب را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید. ویتامین آ در این زمینه بسیار مفید است.
گاهی اوقات بر اثر قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید و یا چراغ‌های پرنور این مشکل بوجود می‌آید. به همین علت از قرار گرفتن طولانی‌مدت در مقابل نور مستقیم خورشید و نور خیره‌کنننده چراغ‌ها جلوگیری کنید و هیچ‌گاه در نور کم و نامناسب به مطالعه یا تماشا نپردازید.
هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب و همچنین روزهای برفی و سرد از عینک آفتابی استفاده کنید.خواب خود را کنترل کنید زیرا بی‌خوابی و خواب نامناسب سلامتی ظاهری و داخلی بدن شما را به خطر میندازد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
از طرف دیگر برای جلوگیری از خسته به نظر آمدن چشمانتان از مکان‌های آلوده و پر گرد و غبار دوری کنید.علاوه بر این، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در درازمدت می‌تواند سبب خسته و بی‌شکل شدن چشم‌ها شود که بهتر است مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید. از شست و شوی چشم با مواد شوینده و مالیدن چشم نیز جلوگیری کنید تا چشمنتان به جوانی و شفافیت روزهای اول خود برسد.

 


 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5018 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14742 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3824 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3663 بازدید