2750
آمار مجوز سقط جنین در چهار ماهه اول سال

آمار مجوز سقط جنین در چهار ماهه اول سال

1398/06/27 بازدید1571
بیش از ۲۹۰۰ مجوز سقط جنین درمانی در چهار ماهه امسال صادر شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۹۸۶متقاضی سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۷۸ نفر واجد شرایط بودند و برایشان مجوز صادر شد.
بر اساس این گزارش، تعداد مجوز های صادر شده در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴/۱ داشت، تعداد مجوز های سقط جنین صادر شده در چهار ماهه اول سال قبل ۲۹۳۸ مورد بود.
به گزارش پانا در این مدت استان‌های تهران با ۶۳۶، خراسان رضوی با ۴۱۶ و خوزستان با ۳۴۲ نفر بیشترین آمار مراجعین سقط جنین درمانی را داشتند. صدور مجوز فقط تا پیش از ۱۹هفتگی جنین میسر است و مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تأکید قرار گرفته فقط در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از ۱۹هفته است به بیان دیگر اگر سن باردای از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل ولوج روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیج وجه وجود ندارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

2 روز پیش
|
9509 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8714 بازدید

نی نی کست

نوشته

4 روز پیش
|
5729 بازدید