2109
پلمب مهدهای سرای محلات و خانه‌های اسباب بازی بدون مجوز/ صدور مجوز از بهزیستی الزامی است

پلمب مهدهای سرای محلات و خانه‌های اسباب بازی بدون مجوز/ صدور مجوز از بهزیستی الزامی است

1393/05/14 بازدید533

 محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خانه های اسباب بازی و یا مکانهایی که در سرای محله های مختلف نسبت به نگداری کودکان اقدام می کنند براساس قانون باید از سازمان بهزیستی برای فعالیت خود مجوز داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه جلوی فعالیت غیر قانونی خانه های اسباب بازی گرفته می شود ، گفت: خانه‌های اسباب بازی، خانه‌های شکوفه ، خانه های خلاقیت و اینگونه موارد که فقط از شهرداری مجوز دارند و هیچ مجوزی از بهزیستی ندارند حق فعالیت ندارند و بهزیستی آنها را تعطیل می کند.

نفریه از شناسایی 300 خانه اسباب بازی در تهران در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: برای اداره اماکن نامه نوشتیم که فعالیت این مراکز غیر قانونی است و ادامه فعالیت آنان منوط به دریافت مجوز از سازمان بهزیستی است به همین دلیل تعدادی از این خانه های اسباب بازی مجوز دریافت کردند و آنهایی که مراجعه نکردند نیز با حکم قوه قضاییه تعطیل شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور تاکید کرد: شهرداری نمی تواند مجوز مهد کودک صادر کند و هر مرکزی که قصد نگهداری کودکان زیر 6 سال را دارد باید به بهزیستی مراجعه کند.

نفریه در مورد شرایط صدور مجوز برای خانه های اسباب بازی گفت: استاندارد بودن مکان و فضای مورد نیاز نگهداری کودکان، داشتن مسئول فنی، تعداد نیروهای انسانی، امکانات استاندارد ، داشتن مربیان با رشته های مرتبط و ... از جمله مواردی است که باید این خانه های برای دریافت مجوز دارا باشند.

وی گفت: در صورت داشتن مجوز، سازمان بهزیستی همانند تمامی مهدهای کودک به فعالیت این خانه ها نیز نظارت می کند و همچنین مربیان آنها نیز باید از دوره های آموزشی و بازآموزی برخوردار شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: والدین برای ثبت نام کودک خود در خانه های اسباب بازی و یا مهدهای سرای محلات باید از دارا بودن مجوز بهزیستی اطمینان حاصل کنند و در غیر اینصورت فعالیت غیر قانونی این مراکز و آدرس و اسم مرکز را از طریق پیامک 30008530 به واحد بازرسی سازمان بهزیستی اطلاع دهند.
 
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها