2109
چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

1 ماه پیش بازدید9228

آبمیوه برای نوزاد

آبمیوه‌ها برای نوزادان از مهم‌ترین مواد غذایی هستند که می‌تونند به رشد و توسعه سالم اون‌ها کمک کنند. با این حال، انتخاب آبمیوه‌های مناسب برای نوزادان از اهمیت ویژه‌ای برخورداره، زیرا برخی میوه‌ها ممکنه برای کودکان مناسب نباشند یا باعث حساسیت یا عوارض دیگه بشند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا متوجه بشید چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟ شما عزیزان می‌تونید روی عبارت آبمیوه برای نوزاد کلیک کنید و نکات این مقاله مطلع بشید.

آب انبه (خام)

در پاسخ سوال چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟ می‌تونیم بگیم آب انبه از آبمیوه‌هایی هستش که برای نوزادان مناسبه. با این وجود باید توجه داشت که گاهی این میوه باعث حساسیت یا عوارض هضمی می‎شه. در صورتی که می‌خواهید به نوزاد آب انبه بدید، می‌تونید با توجه به توصیه پزشک متخصص کودکان، به میزان مناسب و با احتیاط این میوه رو به غذای کودک اضافه کنید. خوبه بدونید آب انبه دارای ویتامین‌های متعددی از جمله ویتامین C و ویتامین A هستش که به رشد و تقویت سیستم ایمنی نوزادان کمک می‌کنه. لازمه یاداور بشیم قبل از ارائه آب انبه به نوزاد، مطمئن بشید که این میوه به درستی رسیده و به نرمی برش داده شده. از مصرف انبه‌هایی که پوست اون‌ها شکسته یا فاسده، اجتناب کنید.

آب هندوانه

آب هندوانه از محبوب‌ترین آبمیوه‌ها برای نوزادان محسوب می‎شه. این آبمیوه از آب، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها غنی هستش که به رشد سلول‌های سالم کودک کمک زیادی می‌کنه. خوبه بدونید آب هندوانه خالی از چربیه و به تامین آب و الکترولیت‌های مورد نیاز بدن نوزادان کمک می‌کنه. این آبمیوه دارای مقدار زیادی ویتامین C هستش که به تقویت سیستم ایمنی نوزاد کمک می‌کنه و با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن می‌تونه باعث پیشگیری از بیماری‌ها بشه.

آب انگور

آب انگور دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانیه که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنه. خوبه مطمئن بشید که آب انگور رو بدون هسته و پوست به کودکتون می‌دید. توصیه می‌کنیم آب انگور رو با آب مخلوط کنید تا غلظتش رو کم کنید. این کار باعث می‌شه که مقدار شکر موجود در آب انگور کاهش پیدا کنه و مصرف اون برای نوزادان ایمن‌تر باشه.

آب گلابی پخته شده

آب گلابی پخته شده هم می‌تونه به عنوان یکی از گزینه‌های مطمئن و سالم برای نوزادان در نظر گرفته بشه. البته باید مطمئن بشید که گلابی‌ها به طور کامل پخته شدند. پس از پخت، بهتره اون‌هارو خرد کرده تا برای نوزاد قابل مصرف باشند. دقت کنید برخی از نوزادان نسبت به گلابی حساسیت دارند. بهتره پس بار اول مصرف، به دقت علائم حساسیتی رو چک کنید و در صورت وقوع هر یک از علائم، مصرف را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

 

آب آلبالو

آب آلبالو یکی از میوه‌هایی هستش که می‌تونه برای نوزادان مفید باشه و دارای خواص غذایی متعددیه. آب آلبالو دارای مقدار قابل توجهی فیبره که می‌تونه در تنظیم گوارش نوزادان موثر باشه و به رشد و توسعه سلول‌های سالم در اون‌ها کمک کنه.

علاوه بر این، آب آلبالو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم و آهنه که برای سلامت استخوان‌ها و عضلات ضروری هستند. ویتامین C موجود در آب آلبالو به تقویت سیستم ایمنی نوزاد کمک می‌کنه و باعث حفظ سلامت پوست اون‌ها می‎شه. همانند دیگر آبمیوه‌ها، باید در مصرف آب آلبالو برای نوزادان احتیاط کنید. بهتره قبل از دادن آب آلبالو به نوزاد، مطمئن بشید که میوه آلبالو به دقت شسته شده و هسته اون جدا شده.  بهتره مقدار زیادی آب آلبالو به نوزاد خود ندید، زیرا این کار می‌تونه به مشکلات گوارشی یا ایجاد عوارض ناخواسته منجر بشه.

آب هلو

در پاسخ سوال چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟ باید بگیم، آب هلو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به سلامت پوست و سیستم ایمنی نوزادان کمک می‌کنه. از این رو می‌تونه آبمیوه مناسب برای نوزاد محسوب بشه.

آب هویج پخته شده

آب هویج پخته شده هم از جمله مواد غذایی مفیدی هستش که می‌تونید از اون در رژیم غذایی نوزادان استفاده کنید. خوبه بدونید هویج سرشار از املاح معدنیه و برای رشد کودک و تقویت بیناییش موثره.

غذای کمکی نوزاد

جمع بندی مطالب و کلام پایانی

در نهایت، مهمه که آب تمام مواد غذایی رو به طور متعادل به نوزادان خود بدید و هرگز میوه‌هایی رو که ممکنه باعث حساسیت یا عوارض دیگه بشند وارد رژیم غذاییشون نکنید. بهتره پیش از شروع تغذیه با آبمیوه‌ها، با پزشک متخصص کودکان این قضیه رو در میون بزارید تا اطمینان حاصل بشه که انتخاب‌های شما مناسب هستند. در این مقاله سعی کردیم با معرفی بسیاری از آبمیوه‌ها کمک کنیم تا متوجه بشید چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟ امیدواریم مقاله براتون کاربردی بوده باشه.

Top of Form

 

ارسال نظر شما

login captcha

چه اطلاعات مفیدی ممنون

نوزاد به بچه تا سن ۲۸ روزگی گفته میشه.

پربازدیدترین ها

این هفته رو بشنوید با نی نی کست

نوشته

1 هفته پیش
|
11459 بازدید

تاریخچه سزارین!

نوشته

1 هفته پیش
|
6857 بازدید