2109
آموزش تاسیس و ساخت اقامتگاه بوم گردی (صفر تا 100) + اخذ مجوز

آموزش تاسیس و ساخت اقامتگاه بوم گردی (صفر تا 100) + اخذ مجوز

1402/09/20 بازدید118

خانه چوبی در اقامتگاه های بوم گردی چطور ساخته می شود؟ چطور می توان یک اقامتگاه بوم گردی تاسیس و آن را اداره کرد؟

 

خانه چوبی یکی از مهم ترین رکن ها در هر اقامتگاه بوم گردی به شمار می رود. این روزها تقریبا تمامی مجموعه های بوم گردی، برای اقامتگاه خود از خانه های چوبی استفاده می کنند. حال این خانه ها می توانند پیش ساخته باشند یا به مرور زمان و توسط تیم های معماری آماده شوند. تاسیس اقامتگاه بوم گردی، یک روش جدید و عالی برای کسب درآمد است. خوشبختانه این روش در کشور ما با بازخورد بسیار خوبی مواجه شده است. پس اگر به دنبال یک کسب و کار عالی هستید، می توانید تاسیس یک اقامتگاه بوم گردی را در اولویت قرار دهید.

برای آماده سازی خانه چوبی و تدارکات لازم برای بوم گردی، باید اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد آموزش های لازم در مورد تاسیس مجموعه های بوم گردی را به شما آموزش دهیم. روش های دریافت مجوز را نیز به شما یاد خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله آموزنده و جذاب همراه ما باشید.

 

معرفی انواع خانه چوبی برای اقامتگاه بوم گردی

معمولا در اکثر اقامتگاه های بوم گردی، از انواع مختلف خانه چوبی استفاده می کنند. لازم است بدانید که خانه های معمولا در دو نوع دسته بندی می شوند. در ادامه این دو نوع را به شما معرفی می کنیم.

  • خانه های چوبی معمولی: در این نوع خانه چوبی، یک تیم معماری حرفه ای، کار ساخت را بر عهده می گیرد. تمامی مراحل در ساخت این نوع خانه، مانند فرآیند یک ساختمان سازی معمولی انجام می گیرد. طراحی نقشه، تهیه تجهیزات و مصالح، شروع ساخت و... از جمله مراحلی هستند که در ساخت خانه های چوبی انجام می شوند.
  • خانه های چوبی پیش ساخته: خانه پیش ساخته چوبی نیز یکی دیگر از مواردی است که در اقامتگاه های بوم گردی استفاده می شود. این خانه ها از قبل آماده شده اند و فقط برای اجرا و نصب به محل مورد نظر انتقال داده می شوند. البته خانه های پیش ساخته علاوه بر چوب، با متریال های دیگری نیز ساخته می شوند.

خوشبختانه، مجموعه های مختلفی در زمینه ساخت انواع خانه چوبی در کشور فعالیت می کنند. البته شما باید مجموعه ای را انتخاب کنید که در کنار تضمین کیفیت، قیمت های مناسبی را نیز به شما ارائه دهد. طبق بررسی های صورت گرفته توسط تیم های کارشناسی، زرین ویلا یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده خانه های چوبی در کشور می باشد. این مجموعه علاوه بر تضمین کیفیت محصولات، آن ها را با قیمت فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد.

 

چطور می توان مجوزهای لازم برای تاسیس یک اقامتگاه بوم گردی را دریافت کرد؟

در بخش های قبلی در مورد انواع خانه چوبی به شما توضیحاتی دادیم. حال ممکن است فکر کنید که چطور می توان مجوزهای لازم برای تاسیس اقامتگاه های بوم گردی را دریافت کرد؟ در ادامه مراحل دریافت مجوز تاسیس بوم گردی را به ترتیب به شما معرفی می کنیم.

  1. ارائه درخواست کتبی به سازمان میراث فرهنگی: در این مرحله شما باید درخواست کتبی خود برای تاسیس بوم گردی را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان محل زندگی خود ارائه دهید.
  2. دریافت موافقتنامه اولیه برای تاسیس: در مرحله بعدی کارشناسان از محل در نظر گرفته شده برای ساخت خانه چوبی دیدن می کنند. در صورت تایید موافقتنامه اولیه صادر می شود.
  3. دریافت موافقتنامه اصولی: برای دریافت موافقتنامه اصولی، باید پروژه در کمیته فنی استانی، مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باید استعلام هایی از برخی ادارات دولتی گرفته شوند. برای مثال آزمایش عدم اعتیاد، جزء این دسته از استعلام هاست.
  4. دریافت مجوز ساخت و ساز بنا برای اقامتگاه: در این مرحله کارشناسان طبیعت گردی، نقشه و محل در نظر گرفته شده برای خانه پیش ساخته را مجددا بررسی می کنند. در صورت تایید، مجوز ساخت صادر خواهد شد.
  5. دریافت مجوز بهره برداری: در مرحله آخر باید نامه اتمام عملیات ساخت را به نهادهای مربوطه ارائه کنید. این نامه توسط معاونت سازمان میراث فرهنگی استان بررسی و تایید می شود. پس از تایید، یک پروانه موقت بهره برداری به مدت ماه برای شما صادر خواهد شد.

استفاده از خانه چوبی در اقامتگاه های بوم گردی چه فوایدی دارد؟

استفاده از خانه چوبی در اقامتگاه های بوم گردی، امری رایج و مرسوم است. حال دلیل استقبال بالا از خانه های چوبی چیست؟ چرا اکثر بوم گردی های معروف برای پذیرایی از مسافران خود از خانه های چوبی یا کلبه های چوبی پیش ساخته استفاده می کنند؟ در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل اشاره می کنیم.

  • یک خانه چوبی حس نوستالژیک و سنتی بودن بوم گردی را در ذهن مسافر تداعی می کند. در کنار اهداف گردشگری، هدف اصلی اکثر بوم گردی ها آشنایی مسافران با روش زندگی مردم در زمان گذشته است. بهترین راه برای تداعی کردن این حس در مسافران، استفاده از خانه های چوبی به سبک قدیمی است.
  • انواع خانه چوبی معمولا با هزینه های کمتری نسبت به خانه های بتنی، آجری، سنگی و... ساخته می شوند. در نتیجه با استفاده از این خانه ها می توانید هزینه های خود را نیز تا حد زیادی کاهش دهید.
  • خانه های چوبی در صورت آماده سازی با چوب های با کیفیت، دوام و ماندگاری فوق العاده ای دارند. پس بهتر است حتما به مجموعه ای معتبر برای ساخت این کلبه ها مراجعه کنید.

خلاصه و جمع بندی

در متن بالا در مورد اهمیت استفاده از خانه چوبی در تاسیس اقامتگاه های بوم گردی صحبت کردیم. انواع مختلف خانه های چوبی را به شما عزیزان معرفی کرده و مراحل دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس بوم گردی را نیز به شما آموزش دادیم. همچنین در مورد مزیت های استفاده از خانه های چوبی در اقامتگاه های بوم گردی، نکاتی را یادآور شدیم.

در پایان باید بگوییم که تاسیس یک اقامتگاه بوم گردی موفق، بیش از هر چیز به آماده سازی محل اقامت مناسب برای مسافران نیاز دارد. برای ساخت انواع مختلف خانه چوبی در کیفیت بالا بهتر است به مجموعه ای معتبر مراجعه کنید. طبق بررسی های صورت گرفته مجموعه زرین ویلا در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی را نیز به شما ارائه می دهد. برای آشنایی با خدمات این مجموعه می توانید به سایت https://zarinvilla.ir/ مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها