2109
شربت خرما درد زایمان را کم می کند؟

شربت خرما درد زایمان را کم می کند؟

1398/04/18 بازدید468

مصرف شربت خرما به طور معنی‌داری شدت درد و طول مدت زایمان را کم می کند. محققان در پژوهشی تأثیر مصرف شربت خرما را بر شدت درد زایمان زنانی که برای اولین بار زایمان می کنند، بررسی کرده اند.
در این پژوهش آمده است: « شش عدد خرما پس از استخراج هسته در مخلوط‌کن کاملاً مخلوط شد و سپس برای اطمینان از صافی رد شد و به صورت کاملاً صاف‌شده و بدون تفاله به صورت شربتی مخلوط در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب تهیه شد. به گزارش ایسنا نتایج  این پژوهش نشان داد که مصرف خرما در ۳۰ دقیقه اول پژوهش درد را کاهش نداده بود ولی در زمان‌های دقیقه ۶۰، دقیقه ۹۰، دقیقه ۱۲۰ و دقیقه ۱۵۰ پس از نوشیدن شربت خرما میانگین شدت درد در گروه مداخله به طور معنی‌داری کاهش یافته بود. بنابراین اثربخشی شربت خرما در کاهش درد ۳۰ دقیقه پس از شروع مداخله بود.»

شربت خرما و کوتاه شدن زمان زایمان

همچنین محققان به این نتیجه رسیدند تاثیر خرما بر کاهش درد زایمان کاملاً مشهود بود. نکته مهم و قابل‌توجه این بود که خرما با وجود کاهش درد زایمان، موجب طولانی‌شدن روند زایمان نشده بود بلکه خود باعث کاهش طول مدت لیبر شده بود. این در حالی است که طولانی‌شدن روند زایمان در بیشتر شیوه‌های دارویی کاهش درد از جمله مخدرها دیده می‌شود.»

ارسال نظر شما

login captcha

مرررررسی از مقاله خوبتون
من خرما و شیره خرما خیلی دوست دارم، به نظرم انرژی و قوتی که خرما به آدم میده رو هیچ خوردنی دیگه ای نداره. 


ممنون از مطلب مفیدتون  

توی روایات هم سفارش شده ماه آخر بارداری خرما زیاد مصرف بشه.

پربازدیدترین ها