2109
آیا نوزادان می‌توانند شربت افرا بخورند؟

آیا نوزادان می‌توانند شربت افرا بخورند؟

1401/04/28 بازدید364

بسیاری از والدین جایگزینی برای قند‌های تصفیه شده برای فرزندشان در نظر می‌گیرند زیرا فاقد مواد مغذی است و ارزش کالری بالایی دارد. شربت افرا برای نوزادان به طور فزاینده‌ای به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی جایگزین استفاده می‌شود. شربت افرا خالص منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها و ریز مغذی‌ها است که می‌تواند برای سلامت کودک مفید باشد.

 

آیا شربت افرا برای نوزادان بی‌خطر است؟

در مقایسه با عسل شربت افرا ایمن‌تر است. شربت افرا مستقیماً از شیره داخل درخت افرا می‌آید و آن را عاری از هاگ‌های بوتولینوم می‌کند که اغلب عسل را آلوده می‌کنند. علاوه بر این شیره جمع‌آوری شده با حرارت دادن آن غلیظ می‌شود تا آب موجود در شربت تبخیر شود. این فرآیند هیچ امکانی برای رشد هاگ باقی نمی‌گذارد و از خطر بوتولیسم نوزادان جلوگیری می‌کند. سن خاصی برای شروع تغذیه نوزادان با شربت افرا توسط کارشناسان توصیه نشده است. با این حال قند‌های طبیعی مانند عسل توصیه می‌شود که فقط پس از اولین تولد کودک وارد بدن شوند. بنابراین می‌توانید از همین شربت افرا نیز استفاده کنید. اگر به نوزادان شربت افرا بدهید ممکن است باعث مشکلاتی مانند مصرف بیش از حد کالری شود. بنابراین شما باید از دادن شیره افرا به نوزادان خودداری کنید. با این حال اگر همچنان می‌خواهید از شربت افرا برای کودک خود استفاده کنید با پزشک اطفال مشورت کنید.

شربت افرا از چه ترکیباتی تهیه شده است؟

شربت غلیظ افرا که پس از حرارت دادن شیره افرا تشکیل می‌شود و فیلتر، بطری شده و بر اساس چگالی، شفافیت و طعم آن درجه‌بندی می‌شود. هر چه رنگ شربت روشن‌تر باشد عیار آن بیشتر است. با این حال درجه بالاتر ارزش غذایی بهتر را نشان نمی‌دهد.

آیا شربت افرا مفید است؟

شربت افرا حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و هورمون‌های گیاهی است که ممکن است در دراز مدت فوایدی برای سلامتی داشته باشد. یک مطالعه اشاره کرد که شربت افرا دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که می‌تواند با آسیب رادیکال‌های آزاد مقابله کند و سلامت کلی را ارتقا دهد. چندین مطالعه حیوانی فواید شربت افرا را برجسته می‌کند اما تحقیقات خاص‌تر به ویژه بر روی انسان ضروری است. افرا سرشار از قند است که یک عامل خطر برای چندین مشکل سلامتی مانند دیابت نوع 2 است. بنابراین می‌توان شربت افرا را کمی بهتر از شکر تصفیه شده در نظر گرفت. اما درست مانند هر شیرین‌کننده دیگری مصرف آن باید در حد اعتدال باشد.

شربت افرا چه خطراتی برای سلامتی دارد؟

شربت افرا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود بعید است که مشکلی برای سلامتی ایجاد کند. با این حال اگر مصرف آن بیش از حد انجام شود مقدار زیاد شکر موجود در شربت افرا می‌تواند باعث مازاد انرژی یا دریافت کالری اضافی شود که منجر به افزایش وزن ناخواسته می‌شود. اضافه وزن در طول زمان می‌تواند منجر به اختلالات مرتبط با سبک زندگی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون بالا شود. محتوای قند بالای شربت افرا ممکن است منجر به پوسیدگی دندان در کودکان نوپا شود.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید