2109
کوچک‌ترین نوزاد دنیا از بیمارستان مرخص شد

کوچک‌ترین نوزاد دنیا از بیمارستان مرخص شد

1398/03/11 بازدید5167

نی نی سایت: کوچک‌ترین نوزاد دنیا که با وزنی زیر ۲۵۰ گرم به دنیا آمده بود از بیمارستان مرخص شد. این نوزاد که پنج ماه در بیمارستان سن دیگو کالیفرنیا زیر نظر پزشکان متخصص درمان می شد بالاخره در سلامت کامل از بیمارستان مرخص شد.
این نوزاد دختر در دسامبر ۲۰۱۸ در ۲۳ هفته و سه روزگی با وزن فقط ۲۴۴ گرم و به اندازه حدودی یک سیب بزرگ به دنیا آمد و به کوچک‌ترین نوزاد زنده به دنیا آمده جهان تبدیل شد. حالا او با وزن ۲.۵ کیلوگرمی از بیمارستان مرخص شده است.
مادر این نوزاد پس از تجربه عوارض شدید بارداری در هفته بیست و سوم و روز سوم از دوران بارداری خود، دختر خود را به روش سزارین اورژانسی به دنیا آورد. پزشکان بعد از این که به این نتیجه رسیدند جنین دیگر در رحم مادر وزن‌گیری نمی‌کند و جان مادر نیز به شدت در خطر است، دستور زایمان زودرس را صادر کنند.
به گزارش سی‌ان‌ان، این نوزاد دختر پس از تولد عنوان کوچکترین نوزاد زنده متولد شده در جهان را به دست آورد. طبق اعلام بیمارستانی که این نوزاد در آن متولد شده، او هفت گرم کمتر از نوزاد قبلی که این عنوان را در سال ۲۰۱۵ میلادی در آلمان از آن خود کرده بود، وزن داشته است.

ارسال نظر شما

login captcha

بس که دخترا قوی هستن

بعد دختر 800 گرمی من پر کشید و رفت   

خدایا شکر بابت نعماتت

کوچیکترین بودیم وقتی کوچیکترین مد نبود😊متولد۷۴  با ۸۰۰ گرم وزن و ۶ ماهه به دنیا اومدیم...

(دست بوس مادرم❤)

@بُزمجه

اخه چطور ممکنه ۸۰۰گرم؟؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16429 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11607 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3959 بازدید