2109
کوچک‌ترین نوزادی که زنده ماند!

کوچک‌ترین نوزادی که زنده ماند!

1395/07/05 بازدید22946

نی‌نی سایت: دنیای پزشکی می‌تواند شاهد اتفاقات نادر و به دور از قاعده بسیاری باشد چون علم پزشکی و داده‌هایی که به دست می‌آورد تحت تاثیر عوامل متعدد بسیاری است که می‌توانند نتایج کاملا متفاوتی را رقم بزنند. عواملی که یکی از آنها خواست خداوند است! 
یکی از این اتفاقات عجیب و استثنایی به تازگی رخ داده است و آن تولد کم‌وزن‌ترین نوزاد دنیاست! امیلیا، دختر کوچولویی که عنوان کوچک‌ترین نوزاد متولد شده در جهان را به خود گرفته است، با 225 گرم وزن به دنیا آمد. او در هنگام تولد تنها 22 سانتی‌متر قد داشت و در 25 هفتگی متولد شده بود. مادر امیلیا کوچولو او را به روش سزارین به دنیا آورد. 

9 ماه پیش و زمانی که مادر امیلیا به نام سابین وارد هفته 25 بارداری خود شده بود، توسط پزشک متخصص زنان و زایمان خود متوجه شد که جفت قادر به رساندن مواد مغذی ضروری به جنین نیست و در صورتی که با عمل سزارین جنین را خارج نکنند در رحم مادر خواهد مرد. آنها پس از سزارین و تولدی امیلیا امید چندانی به زنده ماندن او نداشتند اما در برابر حیرت همگان امیلیا اکنون وارد نهمین ماه زندگی خود شده است و به تازگی به وزن طبیعی کودکان تازه متولد شده رسیده است.
دکتر بهمن قروی، رییس کلینیک چیلدرن اند یوث در بیمارستان سنت ماری آلمان، تولد این نوزاد را مثل یک رویداد خاص در نوع خودش توصیف کرده و گفته : حتی نوزادانی که هنگام تولد 400 گرم وزن دارند، به‌ندرت زنده می‌مانند و ما باید از امیلیا به خاطر زنده ماندنش تشکر کنیم. امیلیا یک جنگجو است و ما حتی در 6 ماه اول تولدش نیز مطمئن نبودیم که بتواند زنده بماند.
"امیلیا گرابارژیک،" به خاطر همین مقاومت و استقامتش لقب «جنگنده بندانگشتی» را گرفته است. او 9 ماه قبل در شهری در غرب آلمان به دنیا آمد. مادرش، سابین در مورد آن روزها می‌گوید: روزهای بسیار سخت و پر از اشکی بودند اما امیلیا به شکل کاملا واضح و روشنی اصرار داشت که زنده بماند. 

وزن کم و به طور کلی رشد ناکافی نوزاد باعث می‌شود که اندام‌های داخلی او به تکامل نرسند و او را در معرض خطر انواع بیماری‌ها و عفونت قرار می‌دهد که به علت مقاومت پایین، بدن توانایی مقابله با بیماری را ندارد. به همین دلیل در بیشتر موارد کودکانی که زودتر از موعد یا در شرایط رشد ناکافی به دنیا می‌آیند از دست می‌روند و مراقبت‌های پزشکی در این موارد عموما بی‌اثر است.
امیلیا با وجود تولد زودرس نشانه‌ای از ناتوانی جدی در بدن خود نداشت و پزشکان توانستند کمی بعد از تولدش و زمانی که فقط 12 اونس وزن داشت یک جراحی شکمی روی او انجام دهند. او در ابتدای تولد با یک لوله باریک تغذیه می شده و پزشکان از پنبه خیسانده شده در آب و شکر برای آرام کردن او و از بین بردن درد استفاده می کردند. 
امیلیا با مادری اکنون 3500 گرم وزن دارد و به وزن نرمال یک نوزاد تازه متولد شده رسیده است اما هنوز هم با توجه به سنش کم‌وزن‌ترین کودک دنیاست. رکورد قبلی تولد با وزن کم متعلق به یک نوزاد هندی است که در سال 2004 در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در شهر شیکاگو  در 25 هفتگی متولد شد. «رامایسا رحمان» نام این نوزاد بود که 8 ابنچ طول و 8.6 انس وزن داشته است.

ارسال نظر شما

login captcha
خدایا خودت همه بچه ها رو برا پدر مادرشون حفظ کن.خدایا کمک کن هیچ نوزادی درد نکشه و باسلامت کنار خانوادش بزرگ بشه‌.منم بعد زایمانم پسرم سه روز ان ای سی یو بود بدترین روزای عمرم بود که بالاخره تموم شد و الان پسرم هفت ماهشه.خدایا فقط میتونم بگم شکرت
قدرت خدا حرف نداره ، دست بیمارستان و کادر و پزشکان و کشوری که این امکانات رو برای مردمش فراهم کرده درد نکنه.
خدا قدرتشو به هر کسی یه جوری نشون میده....
اخی دختر منم خیلی کوچولو بود ولی دیگه نه ابنقد یکو نیم کیلو بود.
گر نگهدار من آن است که من میدانم شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15762 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11232 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2298 بازدید