2709
شیشه شیر نوزاد

شیشه شیر نوزاد

1397/11/18 بازدید3166
کدام شیشه شیر مناسب نوزاد شماست؟شیشه شیر از جمله وسایلی است که در لیست کامل سیسمونی نوزاد وجود دارد و جزو لوازم ضروری است. با انواع شیشه شیر و جنس آنها شوید و شیشه شیر مناسبی را برای سیسمونی نوزاد در نظر بگیرید.

شیشه شیر ارتودونسی

یکی از انواع شیشه‌هایی که می‌توانید برای نوزاد تهیه کنید، شیشه با سرشیشه ارتودونسی است. این شیشه‌ها نسبت به مدل‌های شیشه شیر کلاسیک جدیدتر هستند و می‌توانید برای راحتی نوزاد آنها را تهیه کنید. مهمترین مزین شیشه شیر ارتودونسی این است که به دندان و فک کودکان آسیبی وارد نمی‌کند و طراحی آن بر اساس شیوه طبیعی رشد دندان و لثه‌ها انجام شده است. البته مادران باید به این نکته توجه کنند که بهتر است موقع به دهان گذاشتن این ‌بطری سوراخ‌های آن به سمت سقف دهان قرارگرفته باشند. سر این نوع ‌شیشه در ابتدا صاف و در انتها کمی گرد است و در بعضی مدل‌ها از ابتدا تا انتها صاف و سربالا است.

شیشه شیر ارتودنسی

شیشه شیر ضد نفخ

یکی از مشکلاتی که برای بعضی از نوزادان پیش می‌آید، نفخ شکم است که به دنبال آن نوزاد مدام گریه کرده و آرامش اطرافیان را از بین می‌برد. برای حل این مشکل شیشه شیر ضد نفخ اختراع شده است! اما کار این شیشه شیر چیست؟ داستان از این قرار است که در تغذیه با ‌شیشه شیرهای معمولی، کودک مجبور است بعد از چند بار مکیدن برای ادامه انتقال شیر، دهانش را از روی سری شیشه بردارد تا هوا وارد شیشه شود و فشار منفی ایجادشده داخل شیشه جبران شود. این شرایط سبب می‌شود که کودک همراه با شیر مقدار هوای بیشتری وارد معده خود کند. شیشه شیرهای ضد نفخ مجهز به سیستم تهویه هوای داخلی و سوراخ‌هایی هستند که به‌طور خودکار هوا را وارد شیشه می‌کنند. درنتیجه با استفاده از آن‌ها کودک می‌تواند به‌راحتی به مکیدن شیر ادامه دهد دچار دل درد و در نتیجه گریه‌های شدید نمی‌شود.
برای تکمیل سیسمونی نوزاد بهتر است در بین برندهای مختلف مانند شیشه شیر اونت، شیشه شیر دکتر براون، شیشه شیر چیکو و... نمونه مناسبی را برای فرزندتان انتخاب کنید.

شیشه شیر نوزاد

جنس شیشه شیر

بیشتر شیشه شیرهای نوزاد شیشه‌ای هستند اما در بازار شیشه شیر پلاستیکی هم پیدا می‌شود.

شیشه شیر شیشه‌ای

این شیشه شیرها دوام بیشتری دارند، حاوی مواد سمی پلاستیکی نیستند و لازم نیست آنها را مدام ضدعفونی کنید. نسبت به شیشه شیرهای پلاستیکی وزن بیشتری دارند. علاوه بر این خطر شکستن برای آن مطرح است. البته استفاده از محافظ پلاستیکی به دور آن، از خطر شکستگی می‌کاهد.

شیشه شیر سیلیکونی

این شیشه شیر بافت نرمی دارد و به همین دلیل هنگام شیر دادن به کودک بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. وقتی کودک هنگام شیر خوردن در حال به خواب رفتن است مادر می‌تواند با فشار دادن شیشه شیر سیلیکونی مقداری شیر وارد دهان کودک کرده و به او یادآوری کند که هنوز شیرش تمام نشده است. این شیشه‌ها سبک هستند و خود کودک هم می‌تواند آن را در دست بگیرند اما نسبت به شیشه‌های شیشه‌ای قیمت بیشتری دارند.

شیشه شیر پلاستیکی

این شیشه‌ها سبک و نشکن هستند اما عمر زیادی ندارند و برای سلامت کودک لازم است که آنها را مدتی بعد از استفاده تعویض کنید. بلافاصله بعد از خالی شدن شیشه باید آن را بشویید تا حالت چسبناک به خود نگیرد.

انواع سری شیشه شیر نوزاد

سرشیشه ها را بشناسید

سرشیشه ها بطور معمول یا سیلیکونی هستند یا لاتکسی. هر کدام از این سرشیشه ها مزایا و معایبی دارند:
  • سرشیشه سیلیکونی
این سرشیشه ها سفت‌تر هستند و در طولانی مدت شکل خودشان را حفظ می‌کنند. علاوه بر این سرشیشه های سیلیکونی راحت‌تر شسته می‌شوند و کمتر بو می‌گیرند. در بعضی از مدل‌ها امکان شست و شوی سرشیشه در داخل ماشین ظرفشویی هم وجود دارد.
  • سرشیشه لاتکسی
سرشیشه‌های لاتکسی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است، اما به اندازۀ سرشیشه‌های سیلیکونی دوام ندارد. علاوه بر این در موارد بسیار نادر، ممکن است نوزادان به لاتکس حساسیت نشان دهند.

سایز شیشه شیر

سر شیشه شیر سایز های مختلف دارد. بنابراین از ابتدای نوزادی تا وقتی که نوزاد همچنان از شیر شیشه ای استفاده می‌کند لازم است که به این نکته توجه داشته باشید و سرشیشه ای با سایز مناسب را انتخاب کنید. این سایز‌ها معمولاً در 4 گروه 0 تا 3 ماهه، 3 تا 6 ماهه، 6 تا 18 ماهه و 18 تا 36 ماهه تقسیم‌بندی می‌شوند. ‌شیشه شیر حتماً باید متناسب با سن کودک خریداری شود. در غیر این صورت ممکن است سلامتی نوزاد را به خطر بیندازد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14641 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4187 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

5 روز پیش
|
3791 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3067 بازدید