2109
بهترین روش لاغری کشف شد

بهترین روش لاغری کشف شد

1397/11/08 بازدید2422
نی نی سایت: به دنبال بهترین روش لاغری هستید؟ بر اساس یک مطالعه تازه تنها دو دقیقه استشمام بوی برگر و پیتزا کافیست تا هوس خوردن فست فود از سرتان بپرد! محققان می گویند استشمام بوی غذا برای کمتر از 30 ثانیه می تواند شما را برای خوردن آن به هوس بیندازد.

اما بر اساس مطالعه روی افرادی که در معرض بوی توت فرنگی، سیب، بیسکوییت و پیتزا قرار داشتند تا تاثیر این رایحه ها بر اشتهایشان مشخص شود، اگر 90 ثانیه دیگر در معرض همین بو قرار بگیرید، هوس تان از بین می رود؛ به نظرتان بهترین روش لاغری نیست؟!

بهترین روش لاغری

متخصصان می گویند این یافته می تواند پیشنهادی به سازندگان محصولات تصفیه هوا باشد تا محصولاتی با رایحه غذاهای مختلف درست کنند که وقتی مردم هوس غذاهای چرب و چیلی و پر از شکر می کنند، با این اسپری ها از خوردن غذا سیر شده و به این ترتیب با اپیدمی چاقی مبارزه شود.
 
بهترین روش لاغری

در واقع تنها با بوی دلپذیر غذاهای چرب رستورانی هم می توان سیر شد البته اگر برای مدت کافی ادامه پیدا کنند؛ به گفته محققان علتش این است که مغز لزوما نمی تواند تفاوت منبع لذت را تشخیص دهد.

به گفته پروفسور بیسواس، سرپرست این مطالعه، رایحه محیط اطراف می تواند ابزار قدرتمندی برای مقاومت در برابر هوس غذاها باشد.

به گفته این متخصصان دانشگاه فلوریدا، داوطلبان شرکت در این مطالعه بعد از اینکه 30 ثانیه در معرض غذاهای چرب و پرکالری قرار گرفتند، میلی زیادی برای خوردنش داشتند اما وقتی برای بیش از دو دقیقه در معرض همان بو قرار گرفتند، دیگر میلی به آن نداشتند و در عوض دلشان میوه می خواست!

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

مقاله ی خیلی خوبی بود .


پربازدیدترین ها