2109
لاغری بعد از زایمان، این نکات را جدی بگیرید

لاغری بعد از زایمان، این نکات را جدی بگیرید

1397/11/30 بازدید1219

نی نی سایت: لاغری و کاهش وزن بعد از دوران بارداری و زایمان دغدغه ذهنی بیشتر زنان است. اینکه چگونه وزنی که در دوران بارداری اضافه کرده اند، کم کنند و به وزن سابق برگردند.اگر می خواهید لاغری بعد از زایمان  را با روشی درست تجربه کنید،این نکات را رعایت کنید.

 لاغری بعد از زایمان بدون رژیم

رژیم گرفتن ممکن است مانع از رسیدن شما به هدف کاهش وزن پس از بارداری شود. احساس محرومیت از غذا در حالی که پیش به دلیل نقش جدیدتان به عنوان مادر تحت استرس هستید ممکن است در نهایت باعث اضافه وزن بیشتر شود. اگر شیوه تغذیه‌تان بر مبنای خوردن غذاهای سالم و خوردن هنگام گرسنگی باشد، در اغلب موارد وزنتان به طور طبیعی کم می شود. سعی کنید میان وعده‌های سالم در دسترس داشته باشید تا زمان گرسنگی بخورید و انرژی‌تان را در سراسر روز حفظ کنید. مثل برش‌های سیب و هویج یا بیسکویت گندم . نباید میزان کالری دریافتی روزانه‌تان کمتر از 1800 کالری باشد، به‌خصوص اگر نوزادتان را با شیر خودتان تغذیه می‌کنید.

فقط غذاهای مقوی

به عنوان یک مادر که باید به فرزندتان شیر بدهید باید غذاهای مقوی بخورید.غذاهایی با چربی و کالری کم اما سرشار از مواد مغذی. به گزارش سلامت، ماهی یکی از این به ابرغذاهاست زیرا پر از DHA، یک اسید چرب ضروری امگا 3 است که برای رشد سالم مغز و دستگاه عصبی لازم است. شیر و ماست ،گوشت قرمز لخم، گوشت مرغ ، حبوبات  و سبزیجات و میوه ها حاوی چربی کم و پروتئین و فیبر بالا هستند. این مواد مغذی باعث می‌شوند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

به نوزادتان شیر بدهید

برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند شیر دادن به بچه به لاغری بعد از زایمان کمک می‌کند. شیر مادر برای بچه‌مفید است، سیستم ایمنی‌اش را تقویت می‌کند و منافع بهداشتی دیگری نیز برایش دارد. خود شیر دادن به شما امکان می‌دهد بتوانید 300 کالری اضافی به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید .البته شیر دادن به بچه نباید بهانه‌ای برای شما باشد که هرچه می‌خواهید، بخورید.

آب بنوشید، بیشتر از همیشه

نوشیدن آب به شما احساس پری و سیری می دهد تا بیش از اندازه غذا نخورید .برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند نوشیدن آب ممکن است سرعت سوخت و سازتان را افزایش دهد. سعی کنید در این دوران بیشتر از همیشه آب بنوشید.

برای لاغری بعد از زایمان ورزش کنید

تمرین‌های هوازی و قدرتی برای سوزاندن کالری‌ها و حفظ استحکام استخوان‌ها و عضلات مهم است. ورزش نه تنها به کاهش وزن شما کمک می‌کند، بلکه به حفظ روحیه، کم شدن استرس و مرتب شدن خواب هم کمک می کند. البته حتماً لازم نیست برای ورزش و تحرک به باشگاه بروید؛ انجام پیاده‌روی سریع با کالسکه بچه می‌تواند برای بالا بردن سرعت ضربان قلب و به کار انداختن عضلات کافی باشد.برای لاغری بعد از زایمان تحرک را فراموش نکنید.

خوب بخوابید

کم شدن خواب و محرومیت از خواب می‌تواند کاهش اضافه وزن ناشی از بارداری را سخت کند. نتایج یک بررسی نشان داده مادرانی که فقط 5 ساعت در شب می‌خوابیدند، نسبت به مادرانی که 7 ساعت در شب می‌خوابیدند، با احتمال بیشتری اضافه وزن ناشی از بارداری‌شان را حفظ می‌کردند. هنگام خستگی بدن شما کورتیزول و سایر هورمون‌های استرس را آزاد می‌کند که می‌توانند باعث افزایش وزن شوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10809 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2162 بازدید