2109
این هفته تفریح در یزد، خلخال، کرمانشاه و اهواز

این هفته تفریح در یزد، خلخال، کرمانشاه و اهواز

1397/10/26 بازدید1451
اگر در شهر و روستاهای شما هم این هفته به‌اندازه کافی برف باریده فرصت را از دست ندهید و یک دل سیر سر بخورید و برف بازی کنید. این دانه‌های سفید و نشاط آور که از آسمان می‌بارد به اندازه کافی بهانه برای یک روز شاد و سرگرم کننده با خود به همراه می‌آورد. البته از پیشنهادهای دیدنی و تفریحی دیگر هم غافل نشوید چون ممکن است برف وسرما را دوست نداشته باشید و بخواهید آخر هفته‌های هیجان‌انگیز و متفاوت‌تری را تجربه کنید. دست خانواده و دوستان را بگیرید و با خود به جاهایی ببرید که کلی سرگرمی، بازی، موسیقی و دیدنی انتظارتان را می‌کشد.

به دل بازی‌های برفی بزنید / تفریح آخر هفته در جشنواره ملی زمستان بیدار در شهرستان خلخال

اگر عاشق برف و بازی‌های زمستانه هستید همین چند هفته زمستانی را قدر بدانید و شال و کلاه کنید. جشنواره زمستان بیدار در خلخال میزبان شماست تا هم بازی‌های بومی زمستانی را به صورت دسته‌جمعی تجربه کنید و هم با ساخت تندیس‌های برفی یک مسابقه هیجان انگیز را از نزدیک ببینید. در این جشنواره از بزرگ‌ترین آدم برفی ایران هم رونمایی شده و برنامه‌های شاد زیادی همراه با کوه‌پیمایی و سرخوردن و تیوپ سواری در دسترس قرار دارد. این جشنواره که به‌تازگی آغاز شده قرار است تا اواسط اسفند میزبان شما باشد اما پیشنهاد می‌کنیم اگر از اهالی اردبیل و شهرستان خلخال هستید این موقعیت را از دست ندهید. این جشنواره در منطقه طهرستان، ابتدای جاده کلور از ساعت 10 صبح تا 16 عصر برگزار می‌شود.
 

تفریح در پیست برفی

مهمان اقوام ایران باشید / نمایشگاه اقوام و عشایر ایرانی در یزد

اگر می‌خواهید اقوام ترک، لر، مازني، ترکمن، کرمان و گيلک را یک جا همراه آداب و رسوم صنايع دستي و سوغات محلي و قومي آنها از نزدیک ببینید و در یک برنامه شاد و پر انرژی شرکت کنید این آخر هفته سری به نمایشگاه اقوام و عشایر ایرانی در یزد بزنید. گليم، گبه، جاجیم بخرید و تماشا کنید و از انواع شيريني‌ها و غذاهاي محلي نوش جان کنید. در این نمایشگاه بزرگ 230 غرفه از تمام شهر و روستاهای کشور حضور دارند که فرهنگ و سنت‌های خود را به زیباترین سبک و سیاق به شما ارائه می‌دهند. از طرفی در این جشنواره هزار رنگ گروه‌هاي موسيقي سنتي اقوام‌ مختلف با اجراي برنامه‌هاي زنده و شاد فضاي با نشاطی را براي شما فراهم کرده‌اند. برای حضور در این جشنواره تا جمعه فرصت دارید که از ساعت 15 تا 21 به نمایشگاه بین‌المللی یزد به آدرس شهرک صفاییه در بلوار ابن سینا بروید.

نمایشگاه اقوام ایرانی

به تماشای شکوهی از دوران قاجار بروید / این آخر هفته در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین تکیه مینیاتوری جهان را از نزدیک ببینید برای آخر هفته شما بازدید از تکیه معاون الملک را پیشنهاد می‌کنیم؛ یکی از بناهای زیبا و باشکوه شهر کرمانشاه که از دوره قاجار به یادگار مانده و از سه قسمت حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده است. در اینجا کاشی‌‌های برجسته و نیمه برجسته با نقش‌های زیبا و رنگ‌های طبیعی به کار رفته است که تماشای آن بسیار حیرت انگیز است. تکیه معاون‌الملک همچنین یکی از نفیس‌ترین و تماشایی‌ترین بناهای به یادگار مانده از دوران قاجار است چون جلوه‌ای بی‌مانند از پیوند معماری و کاشی‌کاری است. پس این آخر هفته به محله قدیمی آبشوران و خیابان حداد عادل بروید تا بازدید از این مجموعه بی‌نظیر را از دست ندهید.

کرمانشاه

قایق سواری در ونیز ایران / آخر هفته در تالاب شادگان در اهواز

این آخر هفته شما را به شادگان دعوت می‌کنیم. جایی که تالاب آن در فهرست میراث طبیعی یونسکو است و دو روستا در دو طرف آن قرار دارند. اینجا معروف به ونیز ایران است که بهترین زمان سفر و تفریح در آن درست در همین فصل زمستان می‌دانند. تالاب شادگان جایی است که با رفتن به آنجا می‌توانید قایق سواری کنید و گردش بیادماندنی در میان آب‌های تالاب داشته باشید. انواع و اقسام از پرنده‌های بومی و مهاجر را ببینید و عکاسی کنید. این تالاب که بازمانده از یک تالاب بسیار بزرگ است در میان شهرهای شادگان، آبادان و ماهشهر قرار دارد و برای اهالی جنوب و شهرهای اطراف یک جاذبه دیدنی و تفریحی به یادماندنی به حساب می‌آید. پس برای یک بار هم که شده قایق سواری در این تالاب اعجاب انگیز را تجربه کنید.

تالاب شادگان اهوازعکس از ایرنا: امین رحمانی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید