2109
زنده ماندن نوزاد 21 هفته‌ای با وزنی کمتر از 450 گرم!

زنده ماندن نوزاد 21 هفته‌ای با وزنی کمتر از 450 گرم!

1397/10/11 بازدید10673
نی نی سایت: مادر کوچکترین نوزاد نارس جهان که توانسته زنده بماند، بلاخره بعد از 4 سال از تجربه سخت خود صحبت کرد. او که برای زنده نگه داشتن فرزندش به پزشک‌ها التماس کرده، حالا صاحب یک دختر شاد و سالم 4 ساله است.

لایلا استنسورد در 21 هفتگی و با وزنی کمتر از 450 گرم متولد شد؛ بیشتر بیمارستان‌ها برای احیای نوزادان نارسی که قبل از هفته 22 متولد می‌شوند، تلاشی نمی‌کنند چراکه امکان زنده ماندن‌شان بسیار کم است.

بنابراین وقتی مادر لایلا به خاطر زایمان زودرس راهی بیمارستان شد، متخصص اطفال به او توصیه کرد که اصراری به احیا نداشته باشد اما او برای دخترش جنگید و با اصرارهایش بچه احیا شد تا به زودرس ترین و کوچکترین نوزاد نارس نجات یافته دنیا تبدیل شود.

حالا کورتنی، مادر لایلا بعد از 4 سال سکوت خود را شکسته و از سختی‌هایی که برای زنده نگه داشتن فرزند نارسش کشیده، می‌گوید.
این مادر 36 ساله که در زمان زایمان زودرسش دچار هیچ یک از ریسک فاکتورهای زایمان زودرس نبوده، به طور ناگهانی بعد از 21 هفته و 4 روز بارداری زایمان می‌کند.

زنده ماندن نوزاد 21 هفته‌ای

کورتنی که صاحب یک پسر 5 ساله است، هیچ مشکلی در بارداری اولش نداشته و پزشکان احتمال هیچ خطری در بارداری دوم نمی‌دادند؛ تا اینکه در سونوگرافی هفته 20 مشخص شد دهانه رحمش 2.5 سانتی‌متر باز شده و این اتفاق تا قبل از پایان 9 ماه بارداری رخ نمی‌دهد.
 
زنده ماندن نوزاد 21 هفته‌ای

او در هفته 20.5 در استخری از خون خودش بیدار شده و راهی بیمارستان می‌شود و آنجا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود. یک و نیم هفته بعد او به شدت احساس ضعف داشته و نمی‌توانسته از جایش بلند شود و ناگهان فرزندش با تولدی بسیار زودرس او را شگفت‌زده می‌کند.

لایلا در زمان تولدش در سال 2014 تنها 410 گرم وزن داشته و قدش 25 سانتی‌متر بوده اما حالا یک کودک 4 ساله شاداب و سالم است؛ به گفته متخصصان، نوزادانی که بین هفته 22 تا 23 بارداری متولد می‌شوند، 75 درصد شانس زنده ماندن دارند و بچه‌هایی که در هفته 22 متولد می‌شوند، تنها 23 درصد شانس زندگی دارند.

پزشکان بعد از مشاهده مورد نادر لایلا معتقدند که باید مطالعات بیشتری در زمینه نوزادان زودرسی که در هفته 21 متولد می‌شوند، انجام شود تا شانس زنده ماندن این دسته از نوزادان زودرس هم افزایش یابد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها