2109
مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب

مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب

1397/10/05 بازدید1257

همه ی ما می دانیم که ارتودنسی کردن برای هر فردی یک سرمایه گذاری مفید برای آینده است زیرا لبخندی زیبا و خوشایند را به افراد می بخشد. هم چنین در انجام پروسه ی مهم ارتودنسی راحتی و قابل اطمینان بودن ارتودنسی برای هر بیمار بسیار مهم است زیرا در این دوره بیمار به مدت یک سال ونیم  تا 2سال باید سیم های ارتودنسی را شبانه روز با خود و در دهان نگهدارد. اگر این ارتودنسی به درستی طرح ریزی نشود  و یا به طور نامناسب در دهان نصب شده باشد ممکن است به بافت دهان آسیب برساند و در برخی موارد باعث پارگی لثه شود، در این صورت بیمار به ویزیت های اورژانسی توسط متخصص ارتودنسی خود نیاز پیدا می کند. این اتفاقات در طول این دوره بیمار را مکررا دچار استرس کرده و باعث می شود بیمار نتواند این دوره ی مهم را به سلامت پشت سر بگذارد. پس اگر قصد انجام این سرمایه گذاری را دارید در انتخاب متخصص ارتودنسی خوب باید دقت کافی داشته باشید .ما نیز در ادامه ی این مطلب به شما کمک میکنیم تا بتوانید یک متخصص ارتودنسی خوب را تشخیص دهید و دوره ی درمان خود را با اطمینان بیشتری سپری کنید.

ارتودنتیست کیست؟

ارتودنتیست ها پس از فارق التحصیل شدن از دانشگاه در رشته دندانپزشکی عمومی 4سال دیگر را تحت عنوان دوره  تخصصی ارتودنسی  می گذرانند تا در این تخصص حرفه ای و ماهر شوند. صلاحیت آنها در این دوره بسته به رقابت پذیری و برگزیده بودن آنها دارد. دقت کنید که تنها توصیه های دوستان و آشنایان برای انتخاب یک متخصص ارتودنس خوب کافی نیست و به جستجوی شخصی نیز نیاز است .همه ی متخصصین ارتودنسی یکسان عمل نمی کنند. در ادامه به چند ویژگی یک متخصص ارتودنس خوب اشاره می کنیم.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب

  1. مدارک معتبر : دقت کنید اگر قصد ارتودنسی داشته باشید حتما باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. ارتودنسی یک مهارت منحصر به فرد است که به صورت تخصص ارتودنسی تدریس می شود. متخصص ارتودنسی خوب باید دارای مدرک معتبر تخصص ارتودنسی از یک دانشگاه معتبر باشد.
  2. سوابق کافی : مهارت ارتودنسی در طی مدت زمان طولانی به دست خواهد آمد. متخصص ارتودنسی خوب باید دارای سوابق کافی در این زمینه می باشد. در این صورت می توانید با اعتماد بیشتری تحت درمان قرار گیرید. هزینه های ارتودنسی معمولا بالا هستند. از طرفی زمان درمان هم حداقل 1 سال و نیم طول خواهد کشید. اگر متخصص ارتودنسی خوب در این مدت همراه شما نباشد و تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد، ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید. این نکته شاید مهمترین نکته در انتخاب متخصص اتودنسی خوب باشد.
  3. استفاده از روش ها و تکنولوژی های مدرن : تجهیزات و روش های ارتودنسی همواره در حال بهبود و پیشرفت است. متخصص ارتودنسی خوب باید همواره به روز باشد. از تجهیزات جدید استفاده کند و به روش های متعدد و پیشرفته تسلط داشته باشد. تجهیزات جدید علاوه بر ساده کردن روند ارتودنسی به سلامت و امنیت بیمار کمک بیشتری می کنند. روش های جدید نیز باعث شده اند بسیاری از مشکلات گذشته ارتودنسی حل شوند و بیمار روند درمان راحتی را سپری کند
  4. کادر مجرب : در کلینیک یک متخصص ارتودنسی خوب باید دستیاران و سایر افراد مرتبط همگی از افراد مجرب و با تجربه در این کار باشند. در این صورت بیماران در محیطی قرار خواهند گرفت که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. دستیاران نیز می توانند به بیماران در مسائل جزئی کمک کنند. روند درمان ارتودنسی بسیار وقت گیر است. اگر محیط مناسبی برای مراجعین وجود داشته باشد اعتماد آن ها به روند درمان بیشتر خواهد شد در این صورت نتایج بهتری به دست خواهد آمد.
  5. انگیزه و خوش رویی متخصص ارتودنسی : یک متخصص ارتودنسی باید با خوش رویی با مراجعین خود رفتار کند تا احساس خوبی در بیماران ایجاد شود. انگیزه نیز عامل مهمی است، زیرا همانطور که اشاره کردیم فرایند ارتودنسی زمان گیر و طولانی است. در چنین شرایطی متخصص ارتودنسی خوب می تواند با انگیزه خود بیمار را به ادامه دادن روند درمانی امیدوار کند. متخصص ارتودنسی خوب همواره باید رفتار مناسبی با شما داشته باشد تا بتوانید از همکاری با او لذت ببرید.
  6. یک متخصص ارتودنسی خوب قطعا دارای کتاب است و چندین کتاب چه به فارسی و یا انگلیسی به چاپ رسانده است . برای مشاهده کتاب های نوشته شده توسط دکتر جمیلیان به بخش کتاب در وب سایت مراجعه نمایید .
  7. پر واضح است که یک  متخصص خوب ارتودنسی حتما می بایست  دارای مقاله بخصوص  مقالات خارجی در مجلات معتبر ارتودنسی خارجی باشد . برای مشاهده مقالات  دکتر جمیلیان به بخش مقالات در وب سایت مراجعه نمایید .
  8. داشتن صفحه در ویکی پدیا از دیگر صفات یک متخصص خوب ارتودنسی است . دکتر جمیلیان از معدود متخصصین ارتودنسی است که در ویکی پدیا صفحه دارد
  9. ثبت اختراع بخصوص در امریکا از نکاتی است که حتما یکی از ویژگیهای برجسته یک متخصص ارتودنسی خوب است . دکتر جمیلیان در اداره ثبت اختراعات امریکا دارای 3 ثبت اختراع ودر اداره ثبت اختراعات ایران هم دارای 3 ثبت اختراع می باشد. . برای مشاهده اختراعات  دکتر جمیلیان به بخش ثبت اختراع  در وب سایت مراجعه نمایید .
  10. داشتن سخنرنی در کنگرهای ارتودنسی داخل و خارج از کشور از دیگر خصو صیات یک متخصص ارتودنسی برجسته است . دکتر جمیلیان از سال 2006 تا حال حاضر به طور متناوب در کشورهای ایسلند. انگلستان اسپانیا المان ترکیه فنلاند ترکیه و غیره  در کنگره ارتودنتیست های اروپا سخنرانی داشنه است برای مشاهده به بخش سخنرانی در کنگرهای خارجی مراجعه نمایید  

بسیاری از این موارد در جلسه مشاوره قابل تشخیص خواهند بود. انتخاب متخصص ارتودنسی خوب می تواند روند درمانی شما را خیلی راحت تر کند و در نهایت از داشتن یک لبخند زیبا لذت ببرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید