2109
چگونه کودک را برای انجام ارتودنسی آماده کنیم؟

چگونه کودک را برای انجام ارتودنسی آماده کنیم؟

1401/12/14 بازدید419

 با کودک خود در مورد متخصص ارتودنسی صحبت کنید:

به فرزندتان اجازه دهید در مورد درمان از شما سوال بپرسد. معمولاً به بزرگسالان و کودکان جوان توصیه می‌شود که بریس‌های فلزی داشته باشند اما ضروری است که کودک شما دلیل آن را بداند. به این دلیل است که فلزی اغلب به عنوان قابل اعتمادترین و مقرون به صرفه‌ترین روش صاف کردن دندان در نظر گرفته می‌شود.

 او را از نگرانی در بیاورید:

احتمالاً فرزند شما قبل از این مدت زمان زیادی را روی صندلی دندانپزشک سپری نکرده است. اما می‌توانید به کودک خود اطمینان دهید که نصب بریس‌ها یک روش استاندارد و رایج است. همچنین می‌توانید به فرزند خود بگویید که این روش خیلی دردناک نخواهد بود. اگرچه تا چند روز بعد از ارتودنسی احساس ناراحتی می‌کند اما این ناراحتی پس از مدتی آرام می‌شود.

غذا‌های نرم سرو کنید:

ناراحتی ناشی از نصب بریس‌ها می‌تواند خوردن غذا‌های سفت و جویدنی را ناخوشایند کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از غذا‌های نرم استفاده کنید. این شامل غذا‌هایی مانند:

  • پاستا
  • بستنی
  • پوره سیب زمینی
  • سوپ
  • برنج
  • موز

 از موم ارتودنسی استفاده کنید:

در طی چند هفته پس از نصب بریس‌ها معمولاً کودک شما به دلیل بریس‌ها دچار سوزش خفیف یا زخم‌های دهانی می‌شود. اگرچه این با گذشت زمان از بین می‌رود اما استفاده از موم ارتودنسی می‌تواند به کاهش درد کمک کند. همانطور که گفته می‌شود "موم بریس" یک لایه محافظ در اطراف براکت‌ها تشکیل می‌دهد که درد روی دهان را کاهش می‌دهد.

 نکات مثبت انجام ارتودنسی را به کودک بگویید:

کودک خود را تشویق کنید تا در مورد اینکه پس از برداشتن بریس‌ها دندان‌هایش چگونه به نظر می‌رسند خیال پردازی کند. تصاویری از افراد مشهور را به فرزند خود نشان دهید تا ببینند دندانشان چقدر زیبا و صاف شده است.

نتیجه‌گیری:

کاملاً قابل درک است که کودک شما از درمان ارتودنسی نگران یا ترسیده باشد. با این حال لازم نیست به عنوان والدین ناامید شوید. با پیروی از این پنج نکته برای آماده‌ سازی کودک خود برای مراجعه به متخصص ارتودنسی می‌توانید به کاهش ترس و ناراحتی کودک خود کمک کنید.

 

منبع:

www.molesorthodontics.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید