2109
زوال عقل در دنیا دو برابر شده است

زوال عقل در دنیا دو برابر شده است

1397/09/28 بازدید416
نی نی سایت: بر اساس مطالعات موسسه سلامت جهانی GBD که میزان بیماری‌ها، صدمات و ریسک فاکتورهای تمام کشورها را بررسی می‌کند، میزان بروز زوال عقل (دمانس یا جنون جوانی) بین سال‌های 1990 تا 2016 حدود 117 درصد رشد داشته است.

ضمن اینکه این آمار نشان داده است مرگ‌های مرتبط با زوال عقل و دمانس هم در این 26 سال تا 148 درصد افزایش یافته است؛ به همین خاطر زوال عقل به عنوان پنجمین عامل اصلی مرگ در سال 2016 شناخته شد.

به گفته کارشناسان، ظرفیت GBD برای بررسی الگوهای کشورهای مختلف، موقعیت بی‌نظیری برای شناسایی جمعیت‌ها با سبک‌های مختلف زندگی ایجاد کرده که می‌تواند ریسک گروهی یا فاکتورهای محیطی زوال عقل را با جمع‌آوری شواهد تجربیِ عواملی که بر بیماری‌های تحلیل برنده اعصاب موثرند، بسنجد.

دستاوردهای چنین یافته‌هایی می‌تواند به تولید مکمل‌ها و روش‌های درمانی موثرتر کمک کند؛ ضمن اینکه می‌توان بر اساس این آمارها و مطالعات، میزان ابتلا به زوال عقل را تخمین زد که به خاطر پیر شدن جمعیت جهان به سرعت رو به افزایش است.

به گفته پژوهشگران، مطالعات بیشتر می‌تواند توجه متخصصان را به عدم هماهنگی در روش‌های تشخیصی زوال عقل جلب کند و توجه بیشتر به این روش‌ها می‌تواند منجر به مقایسه و بهبود روش‌های مختلف درمان دمانس در آینده شود.

منبع: Healio

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14907 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10555 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2096 بازدید