2109
درمان سرماخوردگی، روشهای غلط را بشناسید

درمان سرماخوردگی، روشهای غلط را بشناسید

1397/09/27 بازدید606

نی نی سایت: سرماخوردگی مهمترین بیماری روزهای سرد سال است. بیماری که خیلی ها را درگیر می کند و در هر خانواده ای یک سرماخورده پیدا می شود. تقریبا همه مردم با سرماخوردگی آشنایی دارند ولی برای مقابله با آن به راه هایی دست می زنند که اصلا علمی نیستند و حتی گاهی مجبور می شوند هزینه سنگینی برای آن بپردازند. در این مطلب با چند باور غلط در درمان سرماخوردگی آشنا می شوید.

نوشیدن شیر در هنگام سرماخوردگی مضر است؟

برخی معتقدند که نوشیدن محصولات لبنی مانند شیر در هنگام سرماخوردگی باعث بدتر شدن بیماری و تولید مایع مخاطی بیشتری می شود. هیچ گونه شواهد علمی مبنی بر این ادعا وجود ندارد. شما می توانید هر چقدر که مایلید شیر بنوشید چون هیچ تاثیری روی بیماری شما ندارد.

 زمان تب نباید غذا خورد؟

می گویند فردی که سرما خورده است در زمان تب نباید غذا بخورد اما این حرف کاملا اشتباه است. خوردن غذا هیچ تاثیر منفی ای بر روی بدن ندارد؛ خصوصا زمانی که بیمار هستید. در واقع عکس این مساله درست است. خوردن غذا باعث می شود بدن سوخت کافی برای مقابله با بیماری را داشته باشد پس وقتی بیمار می شوید غذای سالم و به اندازه ی کافی بخورید.

سرماخوردگی به خاطر مواجهه با هوای سرد است؟

درست است که سرماخوردگی در طول فصول سرد بیشتر شما را گرفتار می کند اما شواهد بسیار کمی وجود دارد مبنی بر این که آب و هوای سرد عامل ابتلا به این بیماری هستند. در حالی که ویروس های سرماخوردگی در همه فصول وجود دارند ولی در فصل سرد سال بیشتر تکثیر پیدا می کنند و چون به دلیل سردبودن هوا در و پنجره ها بسته است و جریان هوایی هم وجود ندارد قابلیت انتقال ویروس به بدن افراد بالاست.

بخور درمان سرماخوردگی است؟

بیماران دچار سرماخوردگی از بخور استفاده می کنند ولی بخور سرماخوردگی را درمان نمی کند، فقط راهکار خوبی برای تهویه مجرای بینی خشک و آلوده به ویروس است. بیماران باید از بخور گرم استفاده کنند. همچنین در زمستان آب و هوا خشک است و استفاده از بخور در محیط بسته باعث مرطوب شدن محیط می شود.

آنتی بیوتیک ها به درمان سرماخوردگی کمک می کنند؟

واقعیت این است که هیچ درمانی برای از بین بردن سریع سرماخوردگی وجود ندارد. حتی آنتی بیوتیک ها نیز قرار نیست در این رابطه معجزه کنند. در واقع منشا سرماخوردگی ویروس است پس نمی تواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. مصرف بی مورد آنتی بیوتیک باعث مقاوم شدن بدن به آن می شود. پس از مصرف آنتی بیوتیک بدون دستور پزشک جدا خودداری کنید.

ویتامین سی درمان سرماخوردگی است؟

بعضی ها معتقدند ویتامین سی درمان سرماخوردگی است. این در حالی است که ویتامین سی به هیچ وجه از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمی کند و تنها با تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کند. از میوه های خانواده مرکبات در هنگام سرماخوردگی لذت ببرید ولی منتظر معجزه هم نباشید.
منبع:activebeat

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16429 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11607 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3959 بازدید