2109
تولد اولین نوزاد از رحم اهدایی بیمار مرگ مغزی

تولد اولین نوزاد از رحم اهدایی بیمار مرگ مغزی

1397/09/14 بازدید916
نی نی سایت: یک خانم برزیلی توانست بعد از دریافت رحم اهدایی از یک اهداکننده فوت شده، با موفقیت فرزند خود را به دنیا بیاورد. این عمل، برای اولین بار در دنیا با موفقیت انجام شده؛ قبلا محققان سوئدی و آمریکایی رحم اهداکننده‌های زنده را پیوند زده و گیرنده‌ها توانسته بودند صاحب فرزند شوند و اتفاق اخیر به تعبیر دانشمندان، یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

دکتر دنی اجزنبرگ از دانشگاه سائوپائولو که سرپرستی این عملیات را به عهده داشته، می‌گوید: «با یک اهداکننده فوت شده، نه تنها ریسک جراحی کمتر می‌شود چراکه خطری اهداکننده را تهدید نمی‌کند، که هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد چون نیازی به بستری و جراحی طولانی مدت اهداکننده وجود ندارد».

به گفته اجزنبرگ پیدا کردن یک اهدا کننده زنده هم می‌تواند سخت باشد و جراحی هماهنگ دو بیمار اهدا کننده و گیرنده هم چالش‌های خاص خود را دارد.

البته این اولین بار نیست که رحم یک اهدا کننده فوت شده به یک بیمار پیوند شده است اما هیچ یک از این پیوندها منجر به تولد یک نوزاد زنده و سالم نشده بود؛ نوزاد برزیلی تازه متولد شده، کاملا سالم است و رشد طبیعی دارد.

منبع: TheGuardian

ارسال نظر شما

login captcha

با سلام : از خواندن مطلب اسپرم اهدایی بسیار لذت بردم . دستتان درد نکنه که با ارائۀ چنین مطالب جدید و به درد بخور ، کاربران را راهنمائی میکنید . اجرتان با خدا ...

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید